Welke modular moet ik kiezen?

een uScale of Penrose quantizer.
Je zou eventueel ook de quantize functie van de René kunnen gebruiken voor andere bronnen. Uiteraard is dat een comprimis maar als je niet zowel X als Y sequenced kun je 1 van die channels daarvoor gebruiken (of juist wel en dan beide voltages samenvoegen en quantizeren). Je kunt je scale dan zelf instellen zoals je wilt en eventueel on the fly veranderen door van state te switchen, of in dezelfde state natuurlijk door te wijzigen op de quantize pagina.
De Penrose is trouwens ook erg fijn idd, lekker overzichtelijk!
 
Bedoel je daar nu mee dat ik een Rene moet kopen en dan 1 kanaal te gaan gebruiken voor het quantizen en de andere als extra awesome sequencer naast de metropolis? :D
 
Bedoel je daar nu mee dat ik een Rene moet kopen en dan 1 kanaal te gaan gebruiken voor het quantizen en de andere als extra awesome sequencer naast de metropolis? :D
Uiteraard, kopen, kopen, kopen! ;)
Daarnaast hou je natuurlijk ook nog je Cartesian channel over..
Maar ik stelde het eigenlijk voor omdat, als je René hebt, je dus eigenlijk al een quantizer hebt. René is een vrij uitgebreide module, dus je zou eerst eens daar mee kunnen experimenteren voordat je een aparte quantizer koopt. De handleiding vind ik zelf niet echt uitblinken in overzichtelijkheid, zelf een samenvatting maken maakte mij het een stuk duidelijker.

[Edit] crap, niet goed gelezen, ik dacht dat hij een René had, maar dat is Cornerman. Anyway, gewoon een René kopen, dan komt mijn suggestie toch van pas... :engel: [/Edit]
 
[Edit] crap, niet goed gelezen, ik dacht dat hij een René had, maar dat is Cornerman. Anyway, gewoon een René kopen, dan komt mijn suggestie toch van pas... :engel: [/Edit]

hehe zo'n vermoede had ik al, maar toch, je had me bijna overtuigd, zeker met de tweede hands prijzen voor een rene mk1. Maar ga toch op SB-SIX zin advies af en voor een uO_c, denk dat die op dit moment meer toevoegd :).
 
hehe zo'n vermoede had ik al, maar toch, je had me bijna overtuigd, zeker met de tweede hands prijzen voor een rene mk1. Maar ga toch op SB-SIX zin advies af en voor een uO_c, denk dat die op dit moment meer toevoegd :).

Versie 1 van René is ook leuk, maar heeft lang niet zoveel mogelijkheden als R2. Ik vond ‘m ook wat minder gebruiksvriendelijk. Maar kan voor weinig geld een leuke aanvulling zijn op je andere sequencer.
 
Hier weer een volgende module vraag. Ik heb nu aardig wat geluidsbronnen: een dubbele vco, twee drums en een shapeshifter met meerdere outs en er komt waarschijnlijk nog wel een osc bij. Op mijn studiolive mixer heb ik in principe twee inputs vrij voor mijn modular. Dus heb ik een mixer nodig in mijn rack en zit erg te twijfelen hoe dit aan te pakken. Ik kan bijvoorbeeld gaan voor mono mixes en de inputs op mijn studiolive apart gebruiken. Of een module waarop ik een stereo mix kan maken en die naar een stereo kanaal sturen op mijn mixer. Iets waar ik alles op aan kan sluiten zou mooi zijn, maar over het algemeen zal niet alles te gelijk nodig zijn, of kan ik wel iets fixen door bv twee kanalen te combineren in mijn quad vca of de roland 521 filter.

Voorbeelden die me wel interessant lijken:

- twee keer pico mix -> twee mono kanalen met 3 inputs per kanaal
- doepfer 138s: -> 4 kanalen naar stereo + pan control

Het gaat uiteindelijk ableton in en met recorden zal ik waarschijnlijk kanalen uit/aan zetten om zaken apart op te nemen. Ik wil in ieder geval volume per bron kunnen instellen op de eurorack mixer(s). Een andere optie is om de boel buiten het rack te mixen, heb bijvoorbeeld nog wel een behringer mixertje liggen die ik daarvoor zou kunnen gebruiken.

Iemand tips?
 
Een roland 530 vca kun je als 6 inputmixer gebruiken met stereo output en twee sum outputs.
Of de Roland 531. Mixer. 6 kanaals.
Cv Panning per kanaal
hoofdtelefoon amp
pre amp en stereo output op mini en normale jack.
en per kanaal een mute knop
 
Ja die 531 is eigenlijk wel precies wat ik zoek inderdaad qua funcitonaliteit. Helaas wat groot en prijzig.
 
Een doepfer mixer is prima
meestal geef ik mono uit en komt de stereo pas buitende modular , als ik reverb etc toevoeg
een kleine (bv behringer) losstaande mixer met wat effectsends is het hart van de studio
( of je moet alles in the box/ daw willen doen )
 
Ik denk dat ik inderdaad als uitgangspunt moet nemen dat ik stereo mixing pas buiten de modular doe. Anders neemt het simpel weg (mijn insziens) te veel plek in. Ik zit nu te denken een twee keer een 2hp mix, voor 2 outs met volume control op 8 inputs. Dan evt een divkit mutes erbij om een aantal kanalen makkelijk aan/uit te kunnen zetten. Nog minder ruimte zou de 2hp unity mixer innemen. 6 inputs, twee out. Ook voldoende voorlopig en volume control kan ik ergens anders in de chains wel regelen.

Damn, met het los laten van stereo en attenuators op de mixer zelf zijn er wel veel meer mogelijkheden ineens. Ik ga dit nog maar even laten sudderen...
 
Heh, ik heb laatst dit gekocht... weer ‘n heel andere benadering van stereo mixen!
Niet te duur en ook niet te groot (daar liep ik met veel mixer modules tegenaan...)

Wow, heel vet ding! Onwijs simpel maar wel cool concept :)

Heb je al gekeken naar worng electronics soundstage. Ook een leuk en origineel mixertje.

Ook heel gaaf! Deze zou ik zeker overwegen als ik een groter rack zou hebben.

Voor nu kan ik voor weinig een Intellijel unity mixer kopen van een bekende. Daarnaast overweeg ik om zelf een passieve mute module te bouwen om makkelijk zaken aan en uit te kunnen zetten. Ligt er een beetje aan of een bekende van me tijd heeft om daarbij kan helpen qua tools. Dan later een keer voor een mooiere oplossing.

Thanks voor de tips in ieder geval!
 
De volgende keuze :). Ik heb een pico drums en evt sample drum voor vooral percussie sounds in mijn modular. Ik kan die triggeren met de pico trigger (4 triggers). Op zich is dat een leuk ding, maar het is mij eigenlijk te 'rechtlijnig' te omslachtig om andere patterns te krijgen. Daarnaast heb ik al op mijn Analog rytm het meer algemene 'drum werk'. Ik wil de percussie die uit de modular komen dus eigenlijk makkelijker als toevoeging hebben op al geprogrammeerde drums.

Nu zit ik naar twee modules te kijken hiervoor:
- De noise engineering Numeric repetiror: Makkelijk verschillende trigger patterns, onvoorspelbaar
- De noise engineering Integra Solum: Iets meer voorspelbaar wat je eruit krijgt, maar ook veelzijdiger

Iemand die de keuze makkelijker kan maken of misschien nog een andere interessante optie heeft? Liever geen opties die meer dan 8hp innemen...
 
De volgende keuze :). Ik heb een pico drums en evt sample drum voor vooral percussie sounds in mijn modular. Ik kan die triggeren met de pico trigger (4 triggers). Op zich is dat een leuk ding, maar het is mij eigenlijk te 'rechtlijnig' te omslachtig om andere patterns te krijgen. Daarnaast heb ik al op mijn Analog rytm het meer algemene 'drum werk'. Ik wil de percussie die uit de modular komen dus eigenlijk makkelijker als toevoeging hebben op al geprogrammeerde drums.

Nu zit ik naar twee modules te kijken hiervoor:
- De noise engineering Numeric repetiror: Makkelijk verschillende trigger patterns, onvoorspelbaar
- De noise engineering Integra Solum: Iets meer voorspelbaar wat je eruit krijgt, maar ook veelzijdiger

Iemand die de keuze makkelijker kan maken of misschien nog een andere interessante optie heeft? Liever geen opties die meer dan 8hp innemen...

Mutable Marbles of Grids, echter wel wat meer HP.
 
Thanks voor de tip. Die grids lijkt me inderdaad ook wel wat, maar 16hp heb ik niet meer als ik ook nog de voltage block wil, en die wil ik graag haha. Zie wel dat er ook ee uGrids is, dus kan ook een optie zijn.
 
De volgende keuze :). Ik heb een pico drums en evt sample drum voor vooral percussie sounds in mijn modular. Ik kan die triggeren met de pico trigger (4 triggers). Op zich is dat een leuk ding, maar het is mij eigenlijk te 'rechtlijnig' te omslachtig om andere patterns te krijgen. Daarnaast heb ik al op mijn Analog rytm het meer algemene 'drum werk'. Ik wil de percussie die uit de modular komen dus eigenlijk makkelijker als toevoeging hebben op al geprogrammeerde drums.

Nu zit ik naar twee modules te kijken hiervoor:
- De noise engineering Numeric repetiror: Makkelijk verschillende trigger patterns, onvoorspelbaar
- De noise engineering Integra Solum: Iets meer voorspelbaar wat je eruit krijgt, maar ook veelzijdiger

Iemand die de keuze makkelijker kan maken of misschien nog een andere interessante optie heeft? Liever geen opties die meer dan 8hp innemen...

Als je nog een Numeric repetitor zoekt, ik zag er toevallig 1 voorbij komen op de facebook groep: https://www.facebook.com/groups/673704262642255/
 
Thanks voor de tip, op mp kwam ik een Zularic Repetitor tegen. Die nog eens bekeken en daarvoor gegaan, geeft toch nog wat extra 'anders' dan de standaard ritmes. Ben benieuwd of dat een toffe toevoeging gaat zijn op rechtoe rechtaan techno beats :)
 
Na een tijd met een voice gespeeld te hebben , en lang nagedacht en veel geschrapt ben ik tot de volgende setup gekomen. Op een sequencer na , ik denk hierbij aan de nieuwe Erica synths black sequencer is dit hem geworden. Express kleiner dan alle voorgaande iteraties. Want dat was teveel. Voorlopig sequencen via de U midi en Ableton.

Iemand nog aanvullingen opmerkingen en of verbeteringen ? Ik hou mij aanbevolen :)

Schermafbeelding 2019-12-30 om 20.26.16.png
 
Back
Top