Meest gebruikte functies

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik ben aan het twijfelen of ik nou een drehbank moet hebben om me synth patches op reaktor te besturen of niet. Misschien kan ik een midicontroller beter gebruiken voor andere functies zoals volume per drum instrument, volume per melodie-lijn, of filters..

Wat is nou hetgene waar je het meest aan tweaked? Is dat nou volume, filters.. of aan de patches van je synths zelf die je steeds maar weer veranderd? Of misschien nog iets anders?
 
Ikzelf vind de cut off en resonance (2) natuurlijk erg belangrijk. Verder de twee ADSRs. (8) En de ENV mod (1). Verder die LFO snelheid (1) en de modulation depth van je LFO op bijvoorbeeld je PWM (1) of/en op je filter (1) of/en op je pitch (1). Afhankelijk van je patch.

Dus al snel een controller of 13 :)

Of je koopt een neptune..
 
Ik heb het dus niet alleen over 1 patch van een synth, maar dus over alles wat er is in de studio (alle knoppen die er zijn). Welke gebruik je daar dan het meeste van?
Maar zo te horen tweaken jullie af en aan.. :)
 
Wij gebruiken ongeveer 6 controllers van de pocketcontroller voor de micro modular. In de micro modular zijn die dan vrij toewijsbaar. Verder gebruiken we ook ongeveer 6 controllers voor de ATC. Die zijn niet toewijsbaar.

Verder zou ik het niet zo goed weten wat wij in onze setup nog moeten aansturen. Wij hebben namelijk bijna alleen maar synths met veel knoppen. Wij hebben wel eens uit wat parameters uit de sampler aangestuurd, maar dat doen we nu niet meer.
 
Meest gebruikte functies..

Meest gebruikte functies..

Noodzakelijke 'tweaks' zonder omwegen:

  • Track mutes (mengpaneel, MPC)
  • Individueel volume per track (mengpaneel)
  • EQ per track (mengpaneel)
  • Panning per track (mengpaneel)
  • Filter cutoff frequency (synth)
  • Filter Resonance (synth)
  • Effect send per track (mengpaneel)
  • ADSR van VCA, VCF (synth)
  • LFO speed (synth)
  • LFO depth (synth)
 
Pocket Controller

Pocket Controller

Inderdaad.. de pocket controller gebruiken we voornamelijk voor een van de in een eerdere post genoemde functies, die niet direct beschikbaar zijn op de betreffende synth (of andere bak).
 
Back
Top