Extra iconen in forumoverzicht

copini

Chef bezemkast
Lid sinds
14 Maart 2002
Berichten
749
Locatie
Delft
Vanaf nu zijn er in het forumoverzicht twee nieuwe iconen beschikbaar, hiermee kun je per forumonderdeel een aantal zaken doen:

newposts.png
Brengt je naar alle nieuwe berichten van dit forumonderdeel

rss.png
Brengt je naar de RSS feed van dit forumonderdeel (Deze optie is in deze discussie al eens besproken)


Veel plezier ermee :)
 
Laatst gewijzigd:
Strak! Kan je die RSS feeds nu ook in een andere site integreren?

Ik mis trouwens 2 icoontjes die ik gisterenavond nog wel zag? Wat was dat en komt dat nog terug?

:okdan:

-------

Ik heb mijn 1e vraag zelf al beantwoord! :okdan:
 
Last edited by a moderator:
Het aantal items wat je maximaal kan krijgen in een rss feed is nu 15.
Is het mogelijk om meer resultaten te krijgen?

Je kan ook 2 rss feeds samenvoegen door in de link achter het forumid-nummer een komma te zetten gevolgd door een ander forumid-nummer maar dan krijg je samen nog steeds niet meer dan 15 resultaten.
 
WTF is rss feeds? Daar heeft mijn digibetiese brein nog nooit van gehoord. Dus wat doet het, en waar heb ik het voor nodig? Alles wat ik hier boven lees maakt het niet echt duidelijk voor mij. PB me maar want ik zal wel de enige zijn die met dit soort vragen zit. BVD
 
Toch is het niet zo moeilijk hoor, en wel meer mensen kennen 't niet.

Maar je kan dus via RSS automatisch als er een nieuwe post in een subforum wordt gedaan een melding krijgen in je browser. Vrijwel direct na dat het hier gepost is.

Zo kan je dus onbeperkt RSS feeds in je browser laten weer geven, en kan je dus zonder dat je de sites bezoekt waar de feeds vandaan komen toch de headlines lezen en een klein stukje van de inhoud, indien je er dan op klikt wordt je door gelinkt naar het betreffende artikel.

Maar RSS feeds kunnen ook worden gebruikt om headlines op een andere site weer te geven, maar dan moet zo'n andere site wel over een RSS reader beschikken waar de feeds staan ingesteld.

Zo kan je dus zelfs een pagina maken, met enkel RSS feeds er op van andere sites en zonder dat je dan zelf content hebt heb je toch wisselende en actuele informatie op je pagina.
 
????????????maar toch bedankt voor de moeite.
Wat is een browser? En/of subforum?
Ik ben echt heel slecht in comprutters. Ik moest op mijn werk op cursus en de cursus leider begon na een 1/2 uur nog net niet te huilen. Deze cursus was voor digibeten, maar ik was blijkbaar iets teveel van't goeie voor die cursus knakker. Voor mij is de comprutter niet meer dan een veredelde typmachine.
 
hehe, geeft niks!

Klik eerst maar eens op deze link : https://www.synthforum.nl/forums/

Dat zijn de forums, of sub-forums.

Je ziet van die oranje icoontjes, sommige sites hebben dat soort icoontjes ook, dat betekent dat er een RSS feed aanwezig is voor dat forum, of nieuws categorie, bijvoorbeeld op www.nu.nl

Als je daar op klikt wordt de feed geopend, en heb je de mogelijkheid om 'te subscriben'.

Nou, stel je voor dat je nu van alle laatste markplaats aanbiedingen op de hoogte wilt zijn op SF. Dan klik je op dat oranje icoontje, je subscribed je voor die rss feed. (aanmelden), en klaar.

Als iemand een advertentie maakt op SF, dan krijg je in je browser (bijvoorbeeld, IE -> Internet Explorer) een berichtje te zien dat er een topic bij is gekomen, zeg maar ongeveer op de zelfde manier als dat MSN laat weten dat iemand zich aanmeld, of wat te zeggen heeft.

Nou, en zo werkt dat ongeveer, in de basis. :)
 
Ok dat is al iets duidelijker. Je kan dus een draad of forum in de gaten houden met die rss feed. En krijgt dan een signaal in je browser(wat is dat dan?) zodat je kan reageren ofzoiets?
 
Je krijgt gewoon een schermpje wat omhoogkomt rechtsonderin (afhankelijk van wat voor rss reader je gebruikt), waarin de linktekst komt te staan van de posting, en de eerste zoveel tekens van de posting.

Als je daar dan op klikt ga je meteen naar dat topic.
 
Redelijke overlap met wat Demian al zei (sorry!), maar soms kan het helpen als iemand anders het nét anders formuleert. :)

Dus: een 'browser' is een programma dat je gebruikt om internetsites te bezoeken ('to browse the internet'). Zoals Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari en Opera. Als je je dan abonneert op een RSS-feed, dan krijg je bericht in je browser als er een update is van die feed.

Praktijkvoorbeeld: je abonneert je op de RSS-feed van een forum of een thread op het Synthforum. Komt er nu een post bij in dat forum of die thread, dan krijg je in je browser (welke site je ook aan het bekijken bent) bericht dat er iets veranderd is. Hoe dat er precies uitziet, hangt af van je browser, of wat je eventueel nog geïnstalleerd hebt om RSS-feeds te beheren. Maar heb je eenmaal je abonnement op de RSS-feed weten te regelen, dan werkt de rest redelijk vanzelf.
 
????????????maar toch bedankt voor de moeite.
Wat is een browser? En/of subforum?
Ik ben echt heel slecht in comprutters. Ik moest op mijn werk op cursus en de cursus leider begon na een 1/2 uur nog net niet te huilen. Deze cursus was voor digibeten, maar ik was blijkbaar iets teveel van't goeie voor die cursus knakker. Voor mij is de comprutter niet meer dan een veredelde typmachine.

haha onrust = punker die smashen ..pc / en mcs
:halleluja kmoest ook kijken hoe en watr maar dei melding ! rss = zekers handig lijk wel een telefoniste soms hiero met twee beeld scheremne tagged / myspace op de andere ...u torrentlopend en r-ondertussen ,..maar scrollen
[ister ergens ander nog wat gebeurd :confused:8D lol ]

net de zapp fabriek
@ =copini rockssssssssssssssssssssssssss:dj:

vraagje ; hebje ook synthz of benje een andere nerd [hihi]
netwerk n.e.r.d.
ben wel benieuwd eigenlijk
 
haha onrust = punker die smashen ..pc / en mcs
blijkbaar niet want hij moet zijn berichtjes hier ook nog tikken... so wie so ben je niet anarchistischer bezig als je jezelf in het verleden parkeert en nagenoeg niets met digitale technieken te maken wil hebben...
dat snap je toch wel R-ond? :D
 
Wat IK niet snap is dat er ZOveel nummers, berichten en plaatjes etc. hier op 't forum geplaatst worden elke dag, maar mijn pc raakt maar niet vol: heb nog steeds ruimte er op.. Zijn bijv. de MB's van de nummers hier op SF kleiner dan de MB's die mijn pc heeft? :erm:




Zo, DAN ben je pas een n00b ;-) !
 
Heb je misschien een Megabyte to MiniByte plugin voor je browser geinstalleerd?
 
Back
Top