Korg MS 10 waarom zo gezocht en duur

Hahaha..ja vet man die MS10...en zo lekker polyfoon..aftertouch op dat ding is ook super..en zijn chorus...hmmm om te smullen zo lekker breed.

Polyfoon zuigt:z aftertouch(wat is dat?)nergens voor nodig:Z.
Ik ben toch echt wel een monofone liefhebber, misschien duofoon ook, maar dat heb ik nog niet kunnen checken. Maar dat polyfone vind ik meestal tenkoste van de power gaan. Maar ik heb alleen een juno 6/106 gehoord, dus ik kan het mis hebben. De MS-10 vind ik in de eerste versie wel lekker bruut. 'T menneke kan lekker schreeuwen.
 
Maar dat polyfone vind ik meestal tenkoste van de power gaan. Maar ik heb alleen een juno 6/106 gehoord, dus ik kan het mis hebben.

Zo weak klinkt een Juno 106 nou ook weer niet hoor, per stem gerekend. Je zou voor de grap eens een 1 op 1 test moeten doen met een willekeurige monofone synth en je zal verbaasd staan. Het enige is dat de mogelijkheden van de Juno nogal beperkt zijn. Maar naast de MS-10 valt dat niet eens zo op :dubbel:
 
Polyfoon zuigt:z aftertouch(wat is dat?)nergens voor nodig:Z.
Ik ben toch echt wel een monofone liefhebber, misschien duofoon ook, maar dat heb ik nog niet kunnen checken. Maar dat polyfone vind ik meestal tenkoste van de power gaan. Maar ik heb alleen een juno 6/106 gehoord, dus ik kan het mis hebben. De MS-10 vind ik in de eerste versie wel lekker bruut. 'T menneke kan lekker schreeuwen.


Ok...

1) Pro Soloist bespelen en begrijpen waar aftertouch goed voor is.
2) Jupiter 8 bespelen en begrijpen waar Polyfoon op slaat.


Het is niet voor niks dat de mega polyfoontjes zoals MemoryMoog, P5, JP-8, OB 8 voice zo gezocht zijn...Een unison stack op de JP8 is echt niet te geloven mooi.

Ik snap je wel bt monofoontjes maar Polyfoon is zo veel meer...

Neem eens 6 tracks monosynth met wat arpeggio op, zelfde golfvorm, zelfde arpeggio en filter instelling zeg maar gewoon 6 dezelfde tracks. maar dan iedere track beetje gedetuned naar boven
en stack die dan op elkaar in Logic of zo....whammmo..

Je weet niet wat je hoort.
 
Zo weak klinkt een Juno 106 nou ook weer niet hoor, per stem gerekend. Je zou voor de grap eens een 1 op 1 test moeten doen met een willekeurige monofone synth en je zal verbaasd staan. Het enige is dat de mogelijkheden van de Juno nogal beperkt zijn. Maar naast de MS-10 valt dat niet eens zo op :dubbel:

Juno is idd niet verkeerd..beetje braaf mischien.
 
Juno is idd niet verkeerd..beetje braaf mischien.

Klopt, o.a. door het gebrek aan mogelijkheden en het cleane signaalpad (wat toch wel typisch Roland is qua polyfone bakken). Mijn MKS-80 heeft er iets minder last van maar die krijg je ook niet echt over z'n zeik.

Maar goed, brave synths moeten er ook zijn :engel: Anders wordt het helemaal zo'n bak met herrie :)
 
Neem eens 6 tracks monosynth met wat arpeggio op, zelfde golfvorm, zelfde arpeggio en filter instelling zeg maar gewoon 6 dezelfde tracks. maar dan iedere track beetje gedetuned naar boven
en stack die dan op elkaar in Logic of zo....whammmo..

Je weet niet wat je hoort.

Ik werk niet met comprutters dus stacken met logic is niet mijn ding. Onze opnames gaan ook op tape, en niet digitaal. Ik zou wel graag een mono/poly hebben vanwege dat gedetuned stapelen van de VCO's en die monofoon afspelen.
Maar de MS-10 zou ik er ook als schreeuw synth erbij willen hebben. Alleen de prijs daar koop je ook een MFB kraftzwerg voor, en die heeft meer mogelijkheden.
 
Klopt, o.a. door het gebrek aan mogelijkheden en het cleane signaalpad (wat toch wel typisch Roland is qua polyfone bakken). Mijn MKS-80 heeft er iets minder last van maar die krijg je ook niet echt over z'n zeik.

Maar goed, brave synths moeten er ook zijn :engel: Anders wordt het helemaal zo'n bak met herrie :)


Ja klopt...stevig doch braaf klinkende synths zijn fijn om na te bewerken met FX etc.

Ik vind de JP4 heerlijk klinken..heerlijk solide en dik.
 
Ik werk niet met comprutters dus stacken met logic is niet mijn ding. Onze opnames gaan ook op tape, en niet digitaal. Ik zou wel graag een mono/poly hebben vanwege dat gedetuned stapelen van de VCO's en die monofoon afspelen.
Maar de MS-10 zou ik er ook als schreeuw synth erbij willen hebben. Alleen de prijs daar koop je ook een MFB kraftzwerg voor, en die heeft meer mogelijkheden.


MP is erg ok...

Kraftzwerg ken ik niet maar het lijkt me dat ie zijn waarde niet zo goed vast weet te houden als een MS10
 
Helaas wel met van die SMD crap gevuld maar hij kan het truukje wel goed.
De MS-10 kost tegenwoordig hetzelfde of meer, maar kan minder.
 
Ik werk niet met comprutters dus stacken met logic is niet mijn ding. Onze opnames gaan ook op tape, en niet digitaal. Ik zou wel graag een mono/poly hebben vanwege dat gedetuned stapelen van de VCO's en die monofoon afspelen.
Maar de MS-10 zou ik er ook als schreeuw synth erbij willen hebben. Alleen de prijs daar koop je ook een MFB kraftzwerg voor, en die heeft meer mogelijkheden.

Kijk dit filmpie...alsof ie voor deze thread gemaakt is:

YouTube - Mono Synth --- Poly Synth
 
In unison dus. Maar nog steeds monofoon:W

Ja ik snap het...maar toch blijf ik er bij dat polyfoon meerwaarde heeft..ik was vroeger ook een monohead maar daar ben ik toch vanaf gestapt..

trouwens...is de OB 8 voice wel echt polyfoon?? ja toch??
 
Back
Top