Korg MS 10 waarom zo gezocht en duur

Die JP klinkt anders beter dan de jupiter 6
de JP-8000 is 1 van de grootste nep bakken als het gaat om het verbloemen van de sound...
FX hier, super zaagje daar... ja zo krijg je het ook wel dik ja... gaat heel snel vervelen...
Enige wat niet mooi aan de JP8000/8080 is, is dat het filter tikjes geeft bij bepaalde instellingen.
als je realtime tweaked zeker? da's ook niet zo verwonderlijk bij bakken die presets kunnen opslaan en waarbij je via midi de parameters kan editten (tsja dat gaat nu eenmaal altijd van 0 t/m 127)
dus...gewoon een geluid bouwen en spelen (qua toetsen), eventueel realtime met de pitchbender dingen aan sturen maar that's it, van de knoppen/schuiven afblijven...
 
ms20 met sq10 voor 1650 te koop . Staat er binnen paar minuten :verkocht. Goeie grap.
 
de jp-6 is gewoon een hele neutrale synth, per definitie een geluidsbron... al die extra dikmakers zoals chorus, extra bass of weet ik wat moet je achteraf maar ff toevoegen...

precies, geen chorus of fx, alleen maar 1 mono uitgang.. jp6 heeft geen dikmakers nodig .. maar ik snap dat als philicordia je ding is, is een jp6 niks voor je is, want inderdaad je moet er wel wat voor doen..hij KAN ook dun en mager klinken, t is net wat je zelf wilt
ik vind de "hands on routing mogelijkheden" ongeevenaard
en qua sound gaat ie echt heel ver, mischien is dat waarom ie hier niet zo populair is, geen duidelijk herkenbaar karakter, zoals inderdaad een ms ofzo.
deze bak heeft echt weinig beperkingen, soundwise en qua bediening
zeker met de europa kit
enige nadeel wat ik zelf kan bedenken is dat de lfo"s niet gesynced kunnen
worden aan de arpeggiator, het bereik van lfo2 iets te klein
en de enveloppes iets te "lineair" ( naar mijn smaak dan he)
voor de rest topbak:halleluja en nee, de mijne is niet te koop ;)

en excuus voor het off topic gaan, maar ik kon het niet laten, ik lees hier
best vaak dat mensen de jp6 maar niks vinden etc..
zeker te lui om zich er echt in te verdiepen ofzo, gelukkig voor hen zijn er ook philicorda enz :okdan:
 
precies, geen chorus of fx, alleen maar 1 mono uitgang.. jp6 heeft geen dikmakers nodig .. maar ik snap dat als philicordia je ding is, is een jp6 niks voor je is, want inderdaad je moet er wel wat voor doen..hij KAN ook dun en mager klinken, t is net wat je zelf wilt
ik vind de "hands on routing mogelijkheden" ongeevenaard
en qua sound gaat ie echt heel ver, mischien is dat waarom ie hier niet zo populair is, geen duidelijk herkenbaar karakter, zoals inderdaad een ms ofzo.
deze bak heeft echt weinig beperkingen, soundwise en qua bediening
zeker met de europa kit
enige nadeel wat ik zelf kan bedenken is dat de lfo"s niet gesynced kunnen
worden aan de arpeggiator, het bereik van lfo2 iets te klein
en de enveloppes iets te "lineair" ( naar mijn smaak dan he)
voor de rest topbak:halleluja en nee, de mijne is niet te koop ;)

en excuus voor het off topic gaan, maar ik kon het niet laten, ik lees hier
best vaak dat mensen de jp6 maar niks vinden etc..
zeker te lui om zich er echt in te verdiepen ofzo, gelukkig voor hen zijn er ook philicorda enz :okdan:


Ik heb een JP6 gehad...tijdje bespeeld..maar hij kon me niet bekoren.weet ook niet waarom. Kan soms gebeuren..
 
Ik gleoof dat 1650 voor de 2 redelijk normaal is...ls ze in goede staat zijn.

Ja, niet normaal eigenlijk hoe hard dat gegaan is. Ben blij dat ik die MS-serie al in huis heb want de lol is er wel een beetje van af zo. Nou ja, misschien nog eens een 2e MS-50 erbij .....:)

Over prijzen is al genoeg te doen geweest, maar de laatste paar maanden lijkt er wel weer sprake te zijn van een boost, omgekeerd evenredig met de conjuctuur. Vreemd.
 
Ja, niet normaal eigenlijk hoe hard dat gegaan is. Ben blij dat ik die MS-serie al in huis heb want de lol is er wel een beetje van af zo. Nou ja, misschien nog eens een 2e MS-50 erbij .....:)

Over prijzen is al genoeg te doen geweest, maar de laatste paar maanden lijkt er wel weer sprake te zijn van een boost, omgekeerd evenredig met de conjuctuur. Vreemd.


Ik denk dat de prijzen van vintage ongeacht de concjuctuur omhoog blijven gaan simpel omdat er niks meer bij komt...vintage is 1965/1985 en die tijd is definitief voorbij.
Daarnaast slaat de conjuctuur de prijzen weg onder de matige spullen en blijft topmateriaal hoog wbt prijzen.
laten we eerlijk zijn...een MS20 is echt een super ding met "hands on factor" en veel reputatie. Wie kent hem nou niet die goeie ouwe MS20
Dus 1000eu uitgeven voor een MS is in iedergeval 1000eu terug krijgen..
Dat is de keerzijde van vintage...een positieve that is.
 
ik dacht meer aan dat t een grap zou zijn. je zet iets te koop wat je niet hebt en meteen daarna dat t verkocht is. 1650 euro wil ik ook wel geven voor een setje ms20/sq10. Als iemand r vanaf wil. let me know.
 
ik dacht meer aan dat t een grap zou zijn. je zet iets te koop wat je niet hebt en meteen daarna dat t verkocht is. 1650 euro wil ik ook wel geven voor een setje ms20/sq10. Als iemand r vanaf wil. let me know.

Mischien wel een grap..mischien een snelle beslisser..who knows
 
ik dacht meer aan dat t een grap zou zijn. je zet iets te koop wat je niet hebt en meteen daarna dat t verkocht is. 1650 euro wil ik ook wel geven voor een setje ms20/sq10. Als iemand r vanaf wil. let me know.

Het is natuurlijk ook niet zeker of het wel een serieuze ad was, want zoiets is moeilijk te controleren. Maar qua prijs is het dus (helaas) niet eens zo gek.
 
precies, geen chorus of fx, alleen maar 1 mono uitgang.. jp6 heeft geen dikmakers nodig .. maar ik snap dat als philicordia je ding is, is een jp6 niks voor je is, want inderdaad je moet er wel wat voor doen..hij KAN ook dun en mager klinken, t is net wat je zelf wilt
daarom... maar de onkundige joop zal nutuulk de schuld afschuiven op de synth...
Filter Envelope Generator. Yamahaspeak.
het is niet eens alleen maar een filter ENV, je kan hem ook gebruiken voor de OSC(s), XMOD en PWM...
het filter zou ook nog door ENV-2 kunnen worden beinvloed...

dus dat geeft alweer aan dat mensen die met termen als FEG gaan gooien ten aanzien van een jp-6 er dus niet genoeg van af weten
 
nee. nee. bah , foei, af !
 
Back
Top