Korg MS 10 waarom zo gezocht en duur

Jij kan gewoon een heel zielig gezicht opzetten, toch? "Zo die wilde ik altijd al graag hebben" :okdan: Een modulair systeem van NOVA kopen en deze even later met 1000den euro's winst doorverkopen. Het is wel slim, ik zou het zo snel niet durven doorverkopen uit respect voor de verkoper, want dat is een hele aardige lieve man. Leef je nu nog steeds van die deal? Je moet eens weten hoeveel verdriet de goede man ervan had. "hij voelde zich echt genaaid"


Flikker nou eens gauw op...dat verhaal sloeg helemaal nergens op..
Ik aan de telefoon "heb je nog meer te koop" zegt ie een Arp 2600 maar das echt heel duur..alsof ik uit de kleuterschool kwam.
Dus ik zeg nou wat kost dat dan, "nou wel 2500eu". Dus ik zeg "ok is goed"...nou je moest hem eens zien likkebaarden toen ik daar kwam...
Ik eerlijk 2500 betaald, hij keek er bij alsof ie helemaal binnen was en een sul had gevonden die hem 2500 voor zijn instrument betaalde.
Naar mijn idee een normale koop gedaan..Hij was er blij mee en bedankt etc etc...Hij zal het geld wel nodig hebben gehad.

2 dagen later begon de ellende...
Jonge doe gewoon je huiswerk en ga achteraf niet zielig zitten doen als blijkt dat je hoofd nog in de 80ies hangt...Daar kan ik toch niks aan doen.

En wat dan nog??? De rest van zijn spullen heeft ie smalend voor belachelijke prijzen verkocht..arrogante zak hooi dat het is..

Ik heb prima gehandeld..case closed...
 
Laatst gewijzigd:
bij 'n liefhebber ?
och , daar komt ie , met wat tussenstappen toch wel terecht
hij had natuurlijk ook wat meer de tijd kunnen nemen alvorens hem aan .. te verkopen, maar dat erzijde.
tja en die zielige gezichten: wel eens een tapijt of ander souveniertje gekocht in bv marokko? nou dan heb je meer toneel gezien dan op heel willem nijholts academie bij elkaar. het hoort er gewoon bij.
misschien ook zelf eens een traantje laten de volgende keer als je iets wilt aanschaffen. scheelt je al gauw een paar tientjes !

ps zou zelf niet kunnen echt van een persoon ( niet instantie) iets kopen wat echt te belachelijk goedkoop is, ruikt dan bij mij wat naar oplichten. de omgekeerde kant van iets ,niet in orde, verkopen voor veel te veel geld. zoiets. maar ja ben ook niet zo'n handelaar denk ik
 
Mensen die geld aftikken sporen per defentie niet. Case closed.
 
och , daar komt ie , met wat tussenstappen toch wel terecht
hij had natuurlijk ook wat meer de tijd kunnen nemen alvorens hem aan .. te verkopen, maar dat erzijde.
tja en die zielige gezichten: wel eens een tapijt of ander souveniertje gekocht in bv marokko? nou dan heb je meer toneel gezien dan op heel willem nijholts academie bij elkaar. het hoort er gewoon bij.
misschien ook zelf eens een traantje laten de volgende keer als je iets wilt aanschaffen. scheelt je al gauw een paar tientjes !

Das het mooie aan dit verhaal...ik heb helemaal geen zielig gezicht getrokken..gewoon meteen zonder blikken of blozen de vraagprijs betaald..zoiets heet een goede deal..niet eens iets van de prijs af proberen te krijgen want ik dacht das een goede deal. maar goed...

De 2600 staat in Tilburg bij een zeer sympathieke liefhebber. (machine is inmiddels 1000 eu meer waar dus topdeal lijkt me)

1 sequencer is naar de technisch directeur van Ableton Live gegaan

Sequencer nummer 2 naar de bassist van Coldplay en is nu van bandlid van Keane.

Mischien dat tere zieltjes nu gerust zijn.
 
Het is gewoon dom van hem geweest en slim van jou! Niets mis mee. Alleen kwam ik na jou en toen wist hij de prijzen ineens wel.


Tja dus jij zou een Arp 2600 met 2 sequencers niet hebben gekocht voor 2500 als ie hem aan jou aanbood VOOR mij???... of wat??...

En dan was je 1 jaar eigenaar geweest en dan had je de set toch verkocht want je had geld nodig of zo of wilde een Jupiter 8.....of iets..

En dan wast echt niet voor 2500 weggegaan...gast...
 
Dat is fijn zeg.


Vond ik ook...en de 2600 is naar interface geweest voor recensie...ik heb er vet plezier van gehad. Wat een fantastisch ding zeg..


MAAR HADDEN WE HET NIET OVER DE OVERWAARDERING VAN EEN MS10???
 
ja , de ms10 is net als de yamaha cs5 eigenlijk wel wat beperkt van opzet.
ik zeg altijd: 2 oscilatoren en een noisegenerator is wel het minimum voor een beetje standalone synth
 
ps zou zelf niet kunnen echt van een persoon ( niet instantie) iets kopen wat echt te belachelijk goedkoop is, ruikt dan bij mij wat naar oplichten. de omgekeerde kant van iets ,niet in orde, verkopen voor veel te veel geld. zoiets. maar ja ben ook niet zo'n handelaar denk ik

Een verkoper hoort gewoon zijn huiswerk te doen. Of zijn waar bewust voor kleine prijsjes wil verkopen, er snel van af wilt raken, het een liefhebber wilt gunnen, geen winst willen maken. Een zin gebruiken als "die heb ik altijd al willen hebben, maar dit diep in je hart niet menen" lijkt de andere kant van oplichting idd.

Uiteindelijk maken we allemaal mee dat we iets veels te goedkoop hebben verkocht, we genaaid zijn door een defect apparaat, we koopjes hebben, etc. Ben blij dat ik er niet van hoeft te leven!
 
ja , de ms10 is net als de yamaha cs5 eigenlijk wel wat beperkt van opzet.
ik zeg altijd: 2 oscilatoren en een noisegenerator is wel het minimum voor een beetje standalone synth


Laat ik de CS5 nou echt een fijn bakkie vinden...veel bang weinig bucks...
De CS5 heeft een heerlijk snelle LFO en klinkt super hoekig.

En het fijne van deze synths vind ik dat je makkelijk een sound in elkaar draait...ok mischien geen ingewikkelde polyfone pads maar lekker rauw, simpel en vaak uiterst geschikt om met FX etc te bewerken.
 
Ja maar, wat is nou de toegevoegde waarde van een handelaar in een 2e hands markt?

Ik denk best dat je een aardige jongen bent enzo, maar wat voeg jij nu toe in het hele verhaal behalve de prijs?

Die 2e hands spullen vinden hun weg heus wel, je kan het natuurlijk erg leuk vinden dat 'jouw ' spullen bij zulke grote namen enzo terecht komen (of eigenlijk, spullen via jou) , maar dat doen die spullen zonder jou ook wel. Of niet?
 
Een verkoper hoort gewoon zijn huiswerk te doen. Of zijn waar bewust voor kleine prijsjes wil verkopen, er snel van af wilt raken, het een liefhebber wilt gunnen, geen winst willen maken. Een zin gebruiken als "die heb ik altijd al willen hebben, maar dit diep in je hart niet menen" lijkt de andere kant van oplichting idd.

Uiteindelijk maken we allemaal mee dat we iets veels te goedkoop hebben verkocht, we genaaid zijn door een defect apparaat, we koopjes hebben, etc. Ben blij dat ik er niet van hoeft te leven!


Sorry het "ik wil graag aan een liefhebber verkopen" is een nobel streven maar echt een illusie. Geef het dan aan je neefje..
Zelfs een liefhebber zal uiteindelijk aan een hoge prijs wilen verkopen omdat ie als liefhebber verrekte goed weet wat ie er voor kan krijgen.
Kijk maar opt forum

En dan nog...alsof een handelaar geen liefhebber is..Maar goed.
Laten we er maar over ophouden.
Ik heb niemand genaaid en van het gehuil van NOVA/van ES word niemand vrolijk want zo sympathiek is ie nou ook weer niet...
Heb van meerdere mensen begrepen dat ie er zelf ook wel wat van kan.
 
Dat ook idd.

Maar goed, niet dat ik handelaren als een last ervaar, maar om er nu zo prat op te gaan dat je er een bent..

En dan kan je je ook nog afvragen of de muziek van Coldplay er beter op is geworden. :dubbel:
 
En dan kan je je ook nog afvragen of de muziek van Coldplay er beter op is geworden. :dubbel:


hahah...ja op zich heb je daar een punt...het is idd wel een beetje wollig geworden hun sound. En de Seq is door koper doorverkocht omdat ie hem "niet begreep"...oeps...
 
Dat ook idd.

Maar goed, niet dat ik handelaren als een last ervaar, maar om er nu zo prat op te gaan dat je er een bent..


Weet je..ik heb een paar jaar een fijne tijd gehad, veel op reis spullen ophalen en wegbrengen...het is een leuk bestaan. Lekker de snelwegen af rijden buiten de spits heeerlijk...Iedere dag weer een verassing.
En uiteindelijk ben ik wel trots op alles wat ik doe...vind het zijn van handelaar echt geen ranzig bestaan.
 
Ja maar, wat is nou de toegevoegde waarde van een handelaar in een 2e hands markt?

Ik denk best dat je een aardige jongen bent enzo, maar wat voeg jij nu toe in het hele verhaal behalve de prijs?

Die 2e hands spullen vinden hun weg heus wel, je kan het natuurlijk erg leuk vinden dat 'jouw ' spullen bij zulke grote namen enzo terecht komen (of eigenlijk, spullen via jou) , maar dat doen die spullen zonder jou ook wel. Of niet?

Je hebt 100% gelijk...de enige toegevoegde waarde is mijn winst.
Zal echt de laatste zijn die pretendeert dat ik de wereld beter maak.
Het enige wat ik toe kan voegen aan de markt is goede service als je toch besluit om bij mij te kopen. Meer niet.
Grote namen ontmoeten is uiteindelijk helemaal niet zo interesssant.
 
Laat ik de CS5 nou echt een fijn bakkie vinden...veel bang weinig bucks...
De CS5 heeft een heerlijk snelle LFO en klinkt super hoekig.

En het fijne van deze synths vind ik dat je makkelijk een sound in elkaar draait...ok mischien geen ingewikkelde polyfone pads maar lekker rauw, simpel en vaak uiterst geschikt om met FX etc te bewerken.
misschien heb je er net een tekoop staan of zo, sorry dan, maar ik vind er echt niets aan. veel te beperkt , zeker voor dat geld.
overigens over prijzen: zie net een solinastringensemble , de latere versie , voor 850 worden aangeboden. och ja , je moet maar durven. toch wordt ik er een beetje onpasselijk van. maar goed die van mij ( natuurlijk te goedkoop) zelfde model+staat+inclusief midi, net verkocht voor 600€. heeft maanden hier op synthforum gestaan.
ben ik nu bedrogen??
 
ja , de ms10 is net als de yamaha cs5 eigenlijk wel wat beperkt van opzet.
ik zeg altijd: 2 oscilatoren en een noisegenerator is wel het minimum voor een beetje standalone synth
en tussen de oscs uiteraard sync en daarnaast ook nog ff 2 envelopes...

ik check een synth altijd op wat ie kan, qua mogelijkheden/aantal parameters...
synthese mensen, DAT is de kern van alles...
 
Back
Top