Last van resonantie. ( Ruimte waarin ik werk.)

Mark66

Ingeburgerd
Lid sinds
7 oktober 2008
Berichten
46
Dag audio liefhebbers. :P

Ik begin m'n nieuwe monitorboxen goed te verkennen, maar ik merk dat ik last heb van ( resonantie? ) geluiden die in de weg zitten, maar wat niet op te lossen valt met een EQ. ( In dit geval, als ik de bass uitzet ( in mijn daw programma ) dan kan ik mij beter concentreren op de gehele mix, nu komt telkens een soort van trilling doorheen, teveel laag. Terwijl dat helemaal niet zo is in werkelijkheid.

Het heeft dus echt te maken met storende frequenties en in de ruimte waarin ik werk.

Ik heb ze net ook in een lege kamer aangesloten op oorhoogte en daar klinkt alles heel erg goed en ook duidelijk op. Daar heb ik dus blijkbaar geen problemen.


Ik weet dat het moeilijk is om het het zo uit te leggen op een forum, maar misschien weet iemand een oplossing om dit soort dingen te voorkomen.

( M'n boxen in de studio staan wel erg ver uit elkaar maar wel op oorhoogte )

Mijn vraag is dus eigenlijk:

- Hoe kan ik dit voorkomen? m'n studio is best groot, en de boxen staan op een bureaublad, net iets meer dan een meter uit elkaar.
- Auralex pads kopen? of monitor stands die ik op het bureau zet om ze beter te richten?

Thanks allemaal. :D

(Op m'n 2.1 setjes klinken de tracks ok, via de beyer koptelefoon ook goed. Dus vandaar deze vraag.) het ligt ook aan de tracks die ik luister en maak.
 
Is de ruimte waar je werkt kaal, als in vlakke muren waar weinig aan hangt of tegenaanstaat? Het klinkt alsof je probleem is dat de lage frequenties te veel waarkaatsen waardoor de boel te veel terug komt. Dan kun je voor dure oplossingen als 'basstraps' gaan om die geluidsgolven te breken, maar het ophangen van wat gordijnen, een kast die niet vlak is van voren, etc. doen al wonderen.
 
Back
Top