Ervaring met tweemaal een audiophile 24/96, 1 pc?

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Kon mijn specifieke vraag niet vinden, dus ff een nieuw draadje.

Heeft er iemand ervaring met tweemaal een audiophile in 1 pc uiteraard?
Ik wil namelijk een nieuw spoor (audio! geen midi), bespeeld met een VST instrument, is intern geluid (dus geen geluid van een externe synth), kunnen opnemen terwijl ik een andere geluidsspoor afspeel.
En dan wil ik alleen het geluid (geen midi) van het VST instrument opnemen, en niet ook het geluid van het andere spoor.
Begrijpen we het nog? mooi!
Dit lukt dus niet met 1 kaartje, dus, wie heeft er ervaring met twee audiophile kaarten (conflicten?), en! kan dit dan wel?

tnxx!
 
Laatst gewijzigd:
Mischien dat je iets meer uitleg kunt geven?

Normaal gesproken kun je een gespeeld VST instrument namelijk (nadat dit gespeel als midi notatie is opgenomen) gewoon exporteren/mixdown doen naar een losse audio track. Je kunt dus een bestaand spoor afspelen, terwijl je op een nieuw spoor midi informatie opneemt (met output van dat spoor wijzend naar je VST) en de boel daarna exporteren indien noodzakelijk. Ik werk al een paar jaar met alleen 1 audiophile 24/96 en ik ben nog nooit tegen een probleem aangelopen zoals dat van jou (wat niet wil zeggen dat dat niet bestaat overigens). Mocht de beperking zitten in het draaien van meerdere audioprogrammas tegelijk op 1 kaart, kijk dan even bij je soundcard instellingen in je VST host en vink "release in background" aan bij je Maudio Asio driver.
 
Mischien dat je iets meer uitleg kunt geven?

Normaal gesproken kun je een gespeeld ... ... kijk dan even bij je soundcard instellingen in je VST host en vink "release in background" aan bij je Maudio Asio driver.

tnxx voor je antwoord;)

Via midi zijn er wel een paar truken mogelijk, maar dat is wel een omweg. Het gaat er mij om dat ik het geluid opneem terwijl ik de rest hoor.
Op die manier kan ik "live" spoor op spoor opnemen. De kracht van het improviseren;)
 
het hangt een beetje af van je sequencer, maar als ik het goed begrijp ga je dus midi data opnemen (omdat je over een VST spreekt). In dat geval moet je de tracks die je wilt opnemen 'armen', aangeven dat je daarop wilt recorden. Dan kun je verder met mute en solo aangeven welke tracks je mee wilt laten spelen. Dit zit dus in je sequencer en gaat feitelijk buiten je geluidskaart om.
 
het hangt een beetje af van je sequencer, maar als ik het goed begrijp ga je dus midi data opnemen (omdat je over een VST spreekt). In dat geval moet je de tracks die je wilt opnemen 'armen', aangeven dat je daarop wilt recorden. Dan kun je verder met mute en solo aangeven welke tracks je mee wilt laten spelen. Dit zit dus in je sequencer en gaat feitelijk buiten je geluidskaart om.

Bedankt voor je antwoord.;)

Ik heb de eerste post ff aangepast;) het gaat om live audio en geen midi.

De vraag blijft dus nog onbeantwoord:D
 
Zou dat dan niet op dezelfde manier kunnen werken? Dat alleen op een geselecteerde track audio wordt opgenomen? Je hangt dan dat vst instrument aan die ene track die je gaat opnemen. Zolang je geen externe apparaten opneemt, ligt het vooral aan de instellingen en routing van je sequencer en geluidskaart. Het geluid gaat niet fysiek in en uit de kaart.
 
Laatst gewijzigd:
Zou dat dan niet op dezelfde manier kunnen werken? Dat alleen op een geselecteerde track audio wordt opgenomen? Je hangt dan dat vst instrument aan die ene track die je gaat opnemen. Zolang je geen externe apparaten opneemt, ligt het vooral aan de instellingen en routing van je sequencer en geluidskaart. Het geluid gaat niet fysiek in en uit de kaart.

Zie dat je post is aangepast. Ik gebruik cooledit hiervoor. En op geen enkele manier krijg ik het voor elkaar tot nu toe. ;)
 
Back
Top