Belgische synths ???

Maar Belgie + Synths = Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242

En Insekt, The Klinik, The Neon Judgement, Vomito Negro, Fuse Box Machine, Luc van Acker, Dive, Suicide Commando, Stin Scatzor, Hybryds, Construgle Test, Implant, Signal Aout 42, IC 434, Xingu Hill, Ionic Vision, Hyperdex-1-Sect, !AïBoFoRcEn<, ä Grumh..., Monolith, Asolute Body Control, Sonar, Sona Eact, Hypnoskull, Imminent(starvation), Starfish Pool, Frames a Second, This Morn' Omina, Lescure 13. Dus genoeg synth muziek in belgië. Ik heb niet eens de underground electro verzamelaars geraadpleegd, dit was het bekendere werk.
 
en soulwax :D
past wel niet echt in het rijtje, maar ja

Ik ben een belg en ik heb ondertussen al anderhalve synth gemaakt btw *D
 
en dan al die New Beat figuren nog.

Dive en Suicide Commando , Soulwax ook niet vervelnd.

maar Front staat toch ver boven alles. ook Wereldwijd.
 
..en Male Or Female...

maar dat zijn dezelfde producers :halleluja
 
Ik meende dat Guy D2 van Pillion (met Walter Christian Rothe) zelf een modulair systeem had gebouwd, maar ik kan me vergissen. Wat hij ermee deed, was in ieder geval het beluisteren waard.
 
zodra dat ik het geld krijg van de belgische staat dat ze me moeten, ga ik de lokale economie steunen en een sherman tank 2 kopen,
kan enkel niet op hun site, omdat er een virus aanverbonden is.
kijk er naar uit.
 
zodra dat ik het geld krijg van de belgische staat dat ze me moeten, ga ik de lokale economie steunen en een sherman tank 2 kopen,
kan enkel niet op hun site, omdat er een virus aanverbonden is.
kijk er naar uit.

Welk geld? Belgie is failliet...
 
het beetje geld extra da je krijgt dat meer is dan het geen je van ocmw krijgt per maand als je niet mag werken. terugwerkende kracht van januari min het geld dat het ocmw dan terug moet hebben, dat zou dan een sherman tank in houden en hopelijk iets meer. daarna is het de nodige grote kuis en verkopen als ik nog iets ander wil.

de aapjes in belgie zijn nog ni zo slecht
 
en soulwax :D
past wel niet echt in het rijtje, maar ja

Ik ben een belg en ik heb ondertussen al anderhalve synth gemaakt btw *D

Zoooo toch wel anderhalve synth! Toe maar.

Sorry ik vind Belgen per definitie komisch. :D
 
geen echte " synth", maar wel belgisch.

attachment.php


( de echte synth komt er aan , maar ik zit nog maar pas in de prototype fase van de sequencer, dus reken zowiezo al maar 2 jaar, maar hij komt)

ey andere belgishe dude die synthesizers maakt, wanna join forces ?

Fuk synton =D
( nee da meende ik niet, vette sjit )
 
iemand bekend met joris de laet (studio voor experimentele muziek (s.e.m)) begin jaren 70 tot iets in de 80 of zo te wilrijk, antwerpen
heb een oud nummer van de muziekkrant (april 1981) waar er een artikel met hem instaat, best wel interessant, + wat er toen van synths op de messe was.

Ik krijg sinds gisteren les van hem, super leuke gast. :okdan:
Rijk archief van opnames, video's en foto's. Goede visies, veel babbelen !
Dit jaar gaat leuk worden 8o)
 
Ik meende dat Guy D2 van Pillion (met Walter Christian Rothe) zelf een modulair systeem had gebouwd, maar ik kan me vergissen. Wat hij ermee deed, was in ieder geval het beluisteren waard.

AEmitsynth ?
 
Om even op EEF terug te komen; Ik heb ooit de 'cursus' van de heer Feremans gevolgd.
Om een lang verhaal kort te maken na 2 van de 10 lessen is meneer niet meer komen opdagen. Hoogst waarschijnlijk omdat er niemand van de groep geïnteresseerd was om zijn, dure, bouwpaketten te kopen. Dit was als ik mij niet vergis ergens rond 85-86, de DX7 begon zijn opgang te maken.
Van de synth's kan ik eigenlijk weinig meer zeggen dan dat ze werkten.

I.v.m Belgische synth bands: Vergeet Telex (Marc Moulin) niet
 
van romanlouis aka de gebruikte oscillator :

Ik krijg sinds gisteren les van hem, super leuke gast.
Rijk archief van opnames, video's en foto's. Goede visies, veel babbelen !
Dit jaar gaat leuk worden

les van de heer delaet ?
dan zit jij op conservatorium (of hij moest bijles perenplukken geven of dergelijke) ... wat volg je ?

jammer dat er geen volwaardige richting elektro-akoestiek of akoesmatiek
of iets in de aard als sonologie !!!!!!! (den hague) bestaat in antwerpen hé
of bij uitbreiding vlaanderen : ( ...
wat dan weer wel bestaat bij onze zuiderse walenvriendjes !!!!!!!!!:mega: ---> jupiler ! :

acousmatique @ conservatoire Royal de Mons

kijk wat ik hier nou vind,
een kleine mailuitwisseling
met een laatstejaarsstudente acousmatique ...
t= wel int franskiljon ej



" ej still awake ??? : )

en plus j'y pense vraiment de peut-être
aller étudier l'acousmatique à mons,
j'ai un peu peur pour la langue ceci dit
& j'ai tas de questions sur l'étude ... si faut pas avoir
un peu de avant knowledge sur solfège et tout
& si on te fait chanter et tout, parce que moi le chant,
c'est seulement sous la douche & j'ai vu qu' y avait un cours
de rythmique du corps aussi ???? aaaaaaaah la cata pour moi
... bon ej
on pourrait peut-être se voir pour en discussier un peu ?



Superunkown 11 november 2008 om 12:59

non du tout, t'as pas besoin de solfège pour l'acousmatique!!!
Y apas de chant non plus.
Les cours c'est que de la théorie pendant 3 ans et de la pratique en 4eme et 5eme année.
Année 1 c'est l'étude du sofège des objets sonores (Pierre Schaeffer) les bruits, sons concrêts. De l'acoustique avec un prof d'acoustique (traitement du signale), dfes cours sur Protools, et reaktor, des improvisation en séquences jeux avec des materiaux aplliquées au solfèges sonores (balancement, flux, rebond...)
"
 
Laatst gewijzigd:
( de echte synth komt er aan , maar ik zit nog maar pas in de prototype fase van de sequencer, dus reken zowiezo al maar 2 jaar, maar hij komt)

Nou een REKEN machine heb je in elk geval al :D Wat is het idee hier achter ? Ziet er erg gevaarlijk uit haha
 
EEF Synthesizer

EEF Synthesizer

Hallo,

Toevallig kwam ik onlangs op dit forum een en ander over EEF synthesizers tegen - Belgisch product uit Antwerpen.
Op het moment dat mr. Feremans met die dingen bezig was, heb ik bij hem mijn stage gedaan (electronica) en met enige nostalgie kan ik dus zeggen dat ik menige module getest en ge-debugged heb. Voor mijn stagewerk ontwierp ik toen een aantal stroomgestuurde modules i.p.v. spanningsgestuurd. Jammer genoeg ben ik alle contact verloren.

Het zou me echter deugd doen om die dingen nog eens te zien & voelen. Of wanneer er iemand zijn EEF zou wegdoen ???

Wie ? Wat ? Waar ?

Ludo
 
Oorspronkelijk geplaatst door Prophet B heeft geen synths
Komt nog ;-)

J.

Als je A zegt moet je B zeggen hé, wat ben je allemaal aan het knutselen daar in Gent ??? :D:okdan:;)
 

Attachments

  • aemit1.jpg
    aemit1.jpg
    63,1 KB · Bekeken: 100
Back
Top