Belgische synths ???

dit lijkt me nogal hardcore

6_std.jpg
 
ik geloof dat we hier ir. Walter Landrieu aan het werk zien, nog zo'n synth pionier die een hoop hardware heeft gemaakt voor het IPEM destijds, dit is (vermoed ik) een analoog delaytje

img0009.jpg
 
en dit is (vermoed ik) componist Louis de Meester, een van de pioniers van de belgische electronische muziek

9_std.jpg
 
ik weet nog wat lps van de belgische pioneers te koop, kosten wel rond de 500euro bij de johan, in japan (doet zware collector lijst, cheapies zijn 50 euro of zo.)

knappe fotos!!!
 
ik heb nagevraagd bij IPEM en de hele zwik zou naar de kelderverdieping van het muziekinstrumentenmuseum in Brussel verhuisd zijn ?
 
Heel leuke foto's! Die GAME synth...help die man. :)

Die synthelog vind ik erg leuk. Synthi, maar dan anders. Met bijna een TB klavier. :)
 
Overigens denk ik dat het Muziekinstrumentenmuseum in Brussel -dat anderzijds erg weinig elektronisch spul heeft- een apparaat of 2 van het IPEM heeft. Vage, grijze, merkloze synthachtige kasten.
 
ik heb nagevraagd bij IPEM en de hele zwik zou naar de kelderverdieping van het muziekinstrumentenmuseum in Brussel verhuisd zijn ?

Ik had deze post nog niet gezien toen ik over IPEM en het muziekinstrumentenmuseum begon. :)

Ja, daar staat dus inderdaad een kabinet of 2 in display, samen met een pro-soloist, een MS10 (?) een een yamaha muziekcomputertje uit de 80's ofzo. Verder een poster van moog. En that's it wat display betreft. Als ze nog meer synth/IPEM gerelateerd spul hebben, staat het niet op display maar in stock. Althans, een jaar of 2 geleden toch.

Mijn gele formant komt, als ik het goed begrepen heb, uit een gelijkaardig instituut als IPEM maar dan in Nederland. Maastricht?
 
voor de volledigheid, nog een fotootje van de Lassence µVentury
er zijn er maar 14 van gemaakt en de bouwer heeft ze hier ook nog liggen slijten ...


303606470_dbb4d0706e.jpg
 
voor de volledigheid, nog een fotootje van de Lassence µVentury
er zijn er maar 14 van gemaakt en de bouwer heeft ze hier ook nog liggen slijten ...

Bluebay verkocht ze dacht ik,hij was niet de bouwer maar de verdeler.

iets meer als 14 zijn er..
 
iemand bekend met joris de laet (studio voor experimentele muziek (s.e.m)) begin jaren 70 tot iets in de 80 of zo te wilrijk, antwerpen
heb een oud nummer van de muziekkrant (april 1981) waar er een artikel met hem instaat, best wel interessant, + wat er toen van synths op de messe was.
Ik heb 30 jaar met Joris samengewerkt en heb nog steeds contact met hem. Hij is nog zeer actief als componist en zit geregeld in concerten in Brussel, Mons en Antwerpen.
ADRIAENSSENS Paul (1952) - MATRIX [Centrum voor Nieuwe Muziek] (that's me)
 
Back
Top