Miniak: nieuwe synth van Akai

Nog geen sounds gepost bij Akai, dat is jammer, ik ben wel benieuwd naar die filters :)

Wat zou-ie gaan doen qua prijs? Ik verwacht in de buurt van de Microkorg(XL) als ik het zo zie...
 
Leuk! Een Ion/Micron van Akai. Enneuh wat moet ik me voorstellen bij "24-bit balanced 1/4" inputs and outputs" ?
 
Nog geen sounds gepost bij Akai, dat is jammer, ik ben wel benieuwd naar die filters :)

Ik ook! Ik ben gevraagd om geluiden te gaan maken voor dat ding. Heb verder nog geen enkele info erover helaas. Maar na morgen weet ik meer ;-)
 
Leuk! Een Ion/Micron van Akai. Enneuh wat moet ik me voorstellen bij "24-bit balanced 1/4" inputs and outputs" ?

dat je een vergrootglas nodig hebt bij het solderen...

jammer dat de vocoder weer zoveel aandacht krijgt..zie liever een uitgebreidere real time knobs sectie..lijkt verder wel erg veel op de
Alesis, maar die vind ik qua design meer uitstralen..dan deze akai..
een display zoals op de laatse waldorf zou ook erg gewaardeerd worden..
nu ziet de bediening eruit als letterlijk van de Alesis Micron overgenomen inclusief display.
En dit was net alemaal te sumier in het gemak van sound shaping..het was er wel naar je moest teveel zoeken en herinneren omdat goed uit te voeren..

denk dat het wel verrassend is voor 2 dagen dan....maar bij nadere beschouwing niets wordt toevoegd of ander mogelijkheden bied dan wat er is.

de toetsen als knopjes gebruiken..war was dat ook amogelijk....de Micron..?
Is er eigenlijk wel verschil naast het uiterlijk...

JAMMER

en hoezo de 1e Akai..wordt het hele akai verleden op synth gebied dan
onder de mat geveegd als niet noemenswaardig..
 
Akai blijft er maar achteraan lopen eerst kijken wat andere
fabrikanten doen en dan zelf een kloon op de markt brengen:Z
 
Tja, is het een kloon in de strikte zin? Akai en Alesis zijn al een paar jaar hetzelfde bedrijf, dus er staat wel een Akai labeltje op, maar het is net zo zeer een nieuwe Alesis natuurlijk.
 
Denk dat het een aardige logische stap was. De synth had akai al in de mpc5000 zitten, en de controllers hadden ze ook al.

Lees nu trouwens dat het in samen werking was met alesis :confused:
Lijkt wel alsof ze de ion/micron in een nieuw jasje hebben gestopt.



eight multi-timbral voices, three oscillators, two multi-mode filters, three envelope generators, two LFOs, stereo effects, and a 40-band vocoder.

erg ion dit



As the signal moves along that path, you can manipulate the mix at several points and apply modulations,

ook weer erg ion dit.



en dit :

The MINIAK’s oscillators can produce continuously variable waveforms, so it can can hit any point between these examples.

ook weer exact het zelfde als in de ion,



en dit

The outputs of the oscillators, the noise generator, the ring modulator, and the external inputs are fed into a virtual mixing board called the pre-filter mix. From here, the signal hits the filters. For each source, you can specify its level and its balance: how much is sent to Filter 1 and how much is sent to Filter 2.

komt ook rechtstreeks uit de ion





en nu de filter types

Bypass, Low Pass: ob 2-pole, tb 3-pole, mg 4-pole, rp 4-pole, jp 4-pole, al 8-pole; Band Pass: ob 2-pole, al 6-pole, octave dual, band limit; High Pass: ob 2-pole, op 4-pole; three Vocal Formants, four Comb Filters, Phase Warp, Frequency, Resonance, Key Tracking, Envelope Amount, Offset, and Absolute.

kennen we ook uit de ion,





en zo te zien is de modulation matrix ook aanwezig:

Envelopes are useful in all sorts of mod routes, which is why you can hook up any of the MINIAK’s envelopes to any modulatable program parameter.




wat dan misschien wel een interresante toevoeging is :

The MINIAK has MPC-style step sequencing and recorder-style dynamic real time phrase sequencing. There’s also a drum machine/rhythm sequencer for the built-in drum sounds.




Niks nieuws voor de ion en micron bezitters dus, misschien wel leuk voor mensen die er nog geen hebben, of die van synths met een step sequencer houden.
 
Specs zien er wel goed uit :)

Nu maar hopen dat ie goed klinkt en NIET dezelfde &^$&-bediening heeft zoals de ION..!!!!!!!
 
Jammer dat het uit de ion komt. de stepsequencer (ooit beloofd voor de ion) komt uit de micron. tis gewoon een micron met een gooseneck ;-)

Ik heb een Ion gehad, fijne synth imho en ondergewaardeerd.
 
Akai maakt mooie dingen (en maakte nog veel mooiere dingen), maar geen nieuwe dingen he.
Misschien op de APC40 na. Ik zou graag een KPC49 of KPC25 zien, een keyboardsampler met MPC sequencer erin (met of zonder pads). Sjeez wat een goed idee.

Micron was een leuke synth en geen punt dat ze 'm herverpakt hebben. Ik vond de sequencer op de Micron best leuk, maar echt het tegenovergestelde van een MPC-sequencer, vooral qua gebruiksgemak. Ik hoop dat Akai daar op z'n minst iets aan gedaan heeft.
De bedieningselementen komen iig voor 95% overheen, compleet met presetshortcuts boven de toetsen.

Misschien dat ik er wel voor de derde keer intrap, alleen al omdat er Akai op staat. Ik denk van niet hoor. Ik wacht wel op de KPC.
 
Ik heb hem zien staan in Frankfurt, maar heb er niet op gespeeld. Op afstand ziet hij er wat Playmobil uit, maar wellicht is de klank goed.
 
Nou, ik stond er naast maar het boeide me niet zo veel. Er was iemand anders op aan het spelen en ik had geen zin om te wachten. Ik was meer geinteresseerd in de APC40 en de controller keyboardjes. Laat ik het anders zeggen: Ik zag hem, en hij prikkelde mijn nieuwsgierigheid niet.

Maar dat kan goed mijn fout zijn natuurlijk, misschien is hij wel fantastisch. Persoonlijk ben ik zo doodgegooid met Echt en Virtueel Analoog dat ze wel met iets heel speciaals moeten komen voordat ik op ga letten.
 
vindtm veel op die masterkeys + controller doos lijken
ist dus met meer
en t is een alesis oei ...
alhoewel hoork sommige erg tevreden zijn over die "zonder knoppen " reeks van alesis ion enso


kwacht jullie ervaringen wel af
nodigyt niet egt uit om te kopen ...
blofeld meer
:biertje:
 
Alesis Ion is een goede synth. Geen idee waarom iedereen die kut vindt. Heeft veel knoppen...

Deze heeft nog minder knoppen dan de mirokorg. Hoe zijn ze er toch in geslaagd... waarom brengt niemand es een MS10 - SH101 achtige synth uit maar dan VA, met vocoder, goede effecten en met veel knoppen...

Zoiets als K-station maar dan nieuw.

Naar andere sound moeten we niet zoeken, het is de interface waar ze nodig moeten aan werken (volgens mij de grootste reden dat mensen analoog vaak beter vinden, omdat de bediening gewoon stukken beter is... minder te maken met de sound)
 
Voor de mensen die het nog niet weten: Numark is de baas sinds een paar jaar.
Vind wel dat ze goed bezig zijn, heb zelf de mpd 24.

Iedereen zeikt altijd over Nukai maar ik vind ook wel dat ze goed bezig zijn, Akai was bijna dood een paar jaar geleden volgens mij. Tja en dan mag mischien de kwaliteit wat minder dan vroeger zijn... is dat niet met alles zo? Ik durf te wedden dat mijn hdtv het geen 20 jaar vol houdt bv.
 
Back
Top