hulp bij Cubase (omgeving Groningen)

Hega

Stamgast
Lid sinds
9 september 2008
Berichten
300
Locatie
Groningen
Ben momenteel wat vastgelopen met het maken van tracks in Cubase en weet eigenlijk niet zo goed hoe ik de boel weer aan de gang kan krijgen.
Vind het soms best wel wat lastig om met allemaal plugins te moeten werken en vind het in Cubase soms allemaal wat onoverzichtelijk).
Eigenlijk ben ik momenteel dan ook op zoek naar iemand die mij zou kunnen helpen om effecienter en makkelijker met Cubase te kunnen gaan werken.
Via een pb zou je me ook wel eventueel kunnen berichten.
 
wat wil je dan precies?

overzichtelijkheid kan je zelf makkelijk creeeren. bijvoorbeel midi en audiotracks die je niet gebruikt verwijderen, je kan ze naampjes geven bv drum, bass, lead enz. je kan ze in grote blokken laten weergeven of in kleine, je kan ze kleuren geven, in de mixer kan je bv midikanalen van plugins hiden. enz. enz. genoeg mogelijkheden lijkt me. keycommands zijn ook handig voor het sneller werken.
misschien handig om te keer een tutorialtje te volgen. daar zijn er ook genoeg van.
 
Daar heb je opzicht gelijk in, Mark.
Alleen gaat het mij vooral om het praktisch gebruik.
Via een tuturial kun je weliswaar nieuwe dingen leren, maar toch blijft het nuttiger om met iemand anders samen te kunnen werken.
Ook bijvoorbeeld om gecorrigeerd te worden oid.
Tevens ben ik het aanklooien in mijn eentje soms wel behoorlijk zat en blijf ik het gewoon leuker vinden om met anderen muziek te maken oid.
Wat ik in ieder geval wil is om gewoon snel en efficient tracks te kunnen maken.
Het blijft lastig als je bijvoorbeeld een bepaald onderdeel (zoals bijvoorbeeld gitaar of toetsen etc) redelijk tot goed beheerst en andere onderdelen (zoals drumtracks inspelen of songstructuren maken) minder goed.
Daardoor kun je vaak geen goed geheel krijgen.
Hier loop ik dan ook erg vaak tegenaan.
 
En een cursus volgen? Dan kan iemand het je uitleggen.
 
Hallo Hega,

Een tip: In de serie "SNEL OP WEG" is er een boek uitgegeven "Cubase SX voor macintosh en windows, auteur: Thad Brown, het boek is geheel in het Nederlands geschreven.
Kijk op www.pearsoneducation.nl.

Met muzikale groeten,

Elvis

Als je vragen hebt hoor ik het graag.
 
Back
Top