Arturia Minimoog V 2.0

Leuke nieuwe mogelijkheden:

attachment.php


Sound MAP: Explore hundreds of sounds using our revolutionary Sound MAP. Locate areas you like and pick a sound that will stimulate your creativity. Morph sounds on the MAP by clicking anywhere you like. Add filters to make your search easier, or get back to the traditional list of presets, by sound-designer or by type. Be creative, be funky, be a sound-traveller.

Vocal Filter: Did you ever think of making a Minimoog talk? Well we thought of it and came with a very exciting solution called the Vocal Filter. Sonic results can be spectacular, similar to those sounds from Kubrick movies.

Circuitry improvements: While we built around the core Minimoog structure, we also added a few options in the circuits. The Keyboard Follow can now be deactivated on VCO2. In addition, we extended the modulation matrix and added a few sources and destinations. The Pan and Vocal Filter can now be used as destinations. Two random signals based on a Sample&Hold are added as inputs. We also allowed for using the voice number (from the polyphonic range) as a discreet source, which proved very interesting to control different parameters.

Automation: What if a Minimoog offered automation - not as a control option but as a sound-design tool? Pick up to four parameters and record realtime changes within the preset. This is an entirely new sound palette that will arise, just by the traditional Minimoog scenery.


Lees meer...
 

Attachments

  • minimoog_v2_3D.jpg
    minimoog_v2_3D.jpg
    23,4 KB · Bekeken: 64
Last edited by a moderator:
Nu vind ik live laptoppen sowieso al van durf getuigen dongle lijkt me de minste zorg een vage freeze lijkt me veel erger


Nog nooit gebeurd, met mn Macbook. Thuis niet, nog op de buhne. Kwestie van bijhouden en goede spullen gebruiken denk ik. En een fijn OS
;)
 
Da´s niet de Minimoog V. Heb je die ook al eens vergeleken dan?
klinkt hetzelfde, de factory is een bundel.

Maar alle VSTi's klinken als VSTi's (of VA's) deze moeten gewoon doen waar ze goed in zijn, vette trance leads genereren, niet proberen droge warme romige bakken te emuleren.
 
klinkt hetzelfde, de factory is een bundel.

Maar alle VSTi's klinken als VSTi's (of VA's) deze moeten gewoon doen waar ze goed in zijn, vette trance leads genereren, niet proberen droge warme romige bakken te emuleren.

niet alles klinkt hetzelfde maar emulaties gaan idd 9 van de 10 nat

en dan zijn de plugins soms niet eens zo slecht maar kunnen gewoon de naam niet waarmaken

de rede dat het op die manier verkocht wordt (als clone dus) is puur voor extra aandacht
 
klopt, zeker niet slecht, voor een aantal zaken zelfs beter dan hardware.
Een Arturia kan dan bijv ook géén andere dingen dan een Pro53
 
de enige plugin van arturia die ik echt tof vond is (los van de naam dan he :P )de Prophet V

heb het alleen nooit werkend gekregen in me daw :(
 
niet alles klinkt hetzelfde maar emulaties gaan idd 9 van de 10 nat

en dan zijn de plugins soms niet eens zo slecht maar kunnen gewoon de naam niet waarmaken

de rede dat het op die manier verkocht wordt (als clone dus) is puur voor extra aandacht

klinkt hetzelfde, de factory is een bundel.

Maar alle VSTi's klinken als VSTi's (of VA's) deze moeten gewoon doen waar ze goed in zijn, vette trance leads genereren, niet proberen droge warme romige bakken te emuleren.

Klopt niks van, de factory is een rompler en geen synth. Hiernaast is het geluid op de factory extreem anders als de minimoog. Je kan ze beide totaal niet vergelijken.


En als je niet tevreden bent over de factory ik neem graag je licensie over.
 
Sorry heb niet de factory, maar de analoque experience en dat is poop......
 
m'n voyager vervangt hij niet en als je goed luistert,geen van m'n analoogjes, maar..
vind deze minimoog v toch wel een van m'n favorieten vst's . kan lekker klinken, voelt vertrouwd aan en is gewoon fun om mee te spelen. en best handig ook die polyfonie. die arp trouwens mag er ook zijn , de rest van de arturia vind ik wat minder naar m'n smaak
 
Back
Top