De korg oasys nu!!

Ik bedoelde er verder ook niks mee. Kan me niet schelen wat jij er voor betaald hebt, marktprijs is marktprijs. Wat jij er nu voor vraagt lijkt mij erg goedkoop, gezien de nieuwprijs bij Thomann etc., zeker met al je uitbreidingen. Ongebrijpelijk dat je 'm nog steeds niet kwijt bent. Als ik jou was zou ik verder kijken dan Synthforum en Marktplaats. Ebay al geprobeerd? Duitse sites?
 
Heb ik gisteren en eergisteren allemaal gedaan. Ebay en een paar Duitse sites.
Ik vind het ook vreemd. Maar ja 3700 of niet! Zoals ik het zeg het is geen straf om hem uiteindelijk gewoon te houden.
 
Persoonlijk denk ik dat een heleboel potentiƫle kopers afhaken
omdat Korg zeer traag is in het uitbrengen van updates,
eigenlijk hebben ze qua uitbreidingen niets nieuw uitgebracht,
legacy software hebben ze gewoon overgezet naar Oasys,
de string en andere instruments zijn updates van deze van een Z1.
Gezien de nieuwprijs en Korg's belofte dat de Oasys het product blijft for years to come zijn ze er nog niet echt geslaagd om dit allemaal waar te maken.
Er zijn nu vermoed ik een heleboel mensen die hun bedrogen voelen voor het geld dat ze erin hebben gestopt.
Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik als hier op het forum bestempelde Roland lover :-) ,toch graag een Oasys in mijn studio zie staan,gewoon omdat zoals je zegt alles lekker samen zit en plus hij ziet er gewoon goed uit ;-)
 
Maar spijtig genoeg kan ik niet zo'n som ophoesten,zeker omdat ie momenteel geen extra waarde zou brengen aan de studio.Maar
de Oasys is zoals een Hartmann Neuron,als je zo eentje hebt staan,is het grotendeels ook omdat het een klassieker is geworden,
een verzamelstuk :-)
 
Dit is wel allemaal te simpel gezegd. In 4 jaar hebben ze heel wat gedaan. Ik heb genoten van de aangeboden uitbreidingen. Mod7 komt toch niet eerder voor? en om alles de functionaliteit zoals in de Oasys, ms20 en polysix en plucked strings, te geven is toch al een flinke klus. Persoonlijk vind ik dat Korg de Oasys niet heeft laten vallen. Wat waarschijnlijk nog gaat komen, vanwege de grote vraag, is de beter SEQ, een aantal esx sample collecties en wellicht nog 1-2 synths. Ik denk dat daarna de ontwikkelingen stop worden gezegd, Maar geef toe indien deze uitbreidingen er ook komen, kan de komende 2-3 jaar geen machiene zich met de OASYS meten.
De forum op karma-lab wordt verstoord door een aantal ongeduldige mensen. Maar ik zou gewoon luisteren naar Dan Philips en iets meer geduld hebben.
Trouwens met ontzettend grote namen achter de Oasys (herbie hancock en jordann rudess bv.) Deze gebruiken de Oasys voortdurend in hun optredens kunnen ze niet echt zo'n intrument nu al laten vallen. over een jaar misschien wel, maar nu nog niet.
 
Mijn conclusie: de OASYS is de laatste der Mohicanen.... 5 jaar geleden top, nu uit de gratie. voor zulke budgetten zet je tegenwoordig een complete DAW based studio neer. Dit concept stopt tegenwoordig bij de MOTIF series.
Keyboard workstations met onboard sequencing/arranging is iets van de jaren 90, tegenwoordig gaat alles via een laptop. Dit soort systemen hebben eigenlijk alleen nog maar bestaansrecht voor een hele beperkte userbase:

1. De All inclusieve hotel, bruiloften en partijen artiesten, zetten 1 flightcase neer en gaan met het gehele repetoire.
2. mensen die wars zijn van PC's en in het ATARI tijdperk al principieel zijn afgehaakt. Deze groepen zijn beiden inmiddels uitstervend ras.

De eerste groep wordt langzaam aan vervangen door de "laptop DJ's "
de 2e groep, sterft letterlijk gewoon uit.

Wat voor de rest overblijft is een dan zwaar overpriced soundmodule/synth engine/masterkeyboard. Blijft mooi spul, maar inmiddels qua marketing "way behind the curve".......
 
ik moet het denk ik met je eens zijn, met die analyse...

voor 2500 heb je een dikke mac
heb je nog 5000 over voor een XS8, heb je gelijk 8 stereo outs van de XS8 en een midi klavier, goede syth... monitor er bij klaar.
 
Dus een dikke mac + motif XS8 is hetzelfde als een Oasys?

Ehhhmm....

Dat staat los van het feit dat je met bovengenoemde net zoe goed muziek kunt maken, maar het alles in 1 concept verlies je dan toch wel een beetje. Maar toegegeven, ook dat moet je liggen. Net als bij dat
Neko spul wil de een alles 100% geintegreerd en de ander alles zelf kunnen kiezen.

Ik vond Oasys interessant (voordat ik de poor mans oasys had bezeten :duivels:), maar tegen die prijs (zelfs niet de ultra lage van Murc) kon ik het mezelf niet verantwoorden.

Een dikke mac overigens ook niet. ;-)

En gezien dat ik er helemaal me wil stoppen (welnu, met wat plugins blijf ik wel wat pielen) een motif XS ook niet.
 
het gaat even om het feit dat veel van die Oasys opties ook gewoon native beschikbaar zijn, en als je al een dike mac in huis hebt, scheelt dat ook alweer...

De vraag is dan denk ik een beetje, heb je er 7500 voor over voor een all-in-one oplossing. Zo ja, prima. Maar die markt is wel tanende denk ik. Daarin moet ik ralphie gelijk geven. En BTW een XS8 is ook al een beheurlijk workstation hoor, vergis je niet.. Als je dan op je compjuter die korg legacy + digital edition installlert, hoe ver zit je er dan nog vanaf. Op het all-in-one verhaal na dan... maar datis wel heel veel geld dan ervoor.
 
toch weer een slechte vergelijk. Trouwens 7500 moet je echt niet voor die oasys betalen. Maar hier en daar kan je hem nieuw wel voor 6000-6300 vinden (zonder uitbreidingen)
 
toch weer een slechte vergelijk. Trouwens 7500 moet je echt niet voor die oasys betalen. Maar hier en daar kan je hem nieuw wel voor 6000-6300 vinden (zonder uitbreidingen)

ik heb het nu even in het algemeen en de prijs is nog steeds zon 7500 in de winkels volgens mij..oh nee 6700 zie ik, maar dan nog 3500 voor al die toeters en bellen tov een motif XS8 ( en dan heb je nog een octaaf meer ook!! :D), daar kocht ik liever wat anders voor...dat zal ook de reden zijn die ik niet zon ding zal kopen....alleen als ik een geldtransport overvallen heb en de buit is ruimer dan verwacht, danwel miscchien...

deze thread gaat niet over jouw unit he, er zijn er meer op de wereld dan alleen die.... :)
 
De Oasys heeft alles te bieden wat ik zelf nodig heb en wens.
Alleen kan ik het niet over mijn hart krijgen om met geld te gooien.

Een m3 module kost toch iets minder en fun verzekert
Laptopje er naast en software wat updaten en we zijn weer helemaal rond voor een paar jaar.
 
@Murat

Hier was een paar jaar terug ook een bak nodig voor familie doeleinden.

Toen een clavinova cvp208 meubel digi-piano geval in de woonkamer neergepland.

Zo heb ik de synths lekker voor mezelf in m'n studiootje.

Vic
 
De Oasys heeft alles te bieden wat ik zelf nodig heb en wens.
Alleen kan ik het niet over mijn hart krijgen om met geld te gooien.

Een m3 module kost toch iets minder en fun verzekert
Laptopje er naast en software wat updaten en we zijn weer helemaal rond voor een paar jaar.


Ik heb ook al aan de M3 gedacht maar ik spaar toch even door voor de Oasys,
over een jaartje zitten ze ruim onder de 3000 euro tweedehands de 76 keys
dan en de Korg Triton studio 88 die ik nu nog heb voldoet voorlopig nog prima :D
 
ik moet het denk ik met je eens zijn, met die analyse...

voor 2500 heb je een dikke mac
heb je nog 5000 over voor een XS8, heb je gelijk 8 stereo outs van de XS8 en een midi klavier, goede syth... monitor er bij klaar.
Wat doe dat eigenlijk aan je creatie,componeren van muziek?Die 8 stereo outs van de XS8?Verander je dan ineens van toonaard of zo?Techniek heb je,maar muziek maak je met je hoofd.
 
Wat doe dat eigenlijk aan je creatie,componeren van muziek?Die 8 stereo outs van de XS8?Verander je dan ineens van toonaard of zo?Techniek heb je,maar muziek maak je met je hoofd.


je weet toch, met computers maak je automatisch betere muziek :engel:
 
Ik heb ook al aan de M3 gedacht maar ik spaar toch even door voor de Oasys,
over een jaartje zitten ze ruim onder de 3000 euro tweedehands de 76 keys
dan en de Korg Triton studio 88 die ik nu nog heb voldoet voorlopig nog prima :D
Je hebt de middelen om fantastische geluiden te maken,want dat kun je met de oasys,en je moest eens weten hoe gemakkelijk dat gaat,in no time maak je je een paar honderd andere klanken,door gewoon een program aan te tikken en de wave form te veranderen.Man o man,ik zie dat niet bij andere synth's.Ok,dat gaat wel,maar met de oasys,zit je gewoon in een ander dimensie.Je hebt gewoon een oasys nodig,om het uit te leggen,en om dit te begrijpen.Met karma ga je gewoon naar een ander heelal,wat je daarmee kunt uitrichten grenst voorbij het zesde zintuig,maar ik ga het nooit niet echt gebruiken in m'n nummers.Fantastisch maar wil songs schrijven zonder inmenging van derden.Een goede idee aanbrenger dat wel.Geluiden blijven m'n criteria om nummers te schrijven,en daarin blijft m'n oasys de beste.
 
Back
Top