De korg oasys nu!!

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie denken van de korg oasys, zeg maar in het licht dat ie nu te bekomen is voor de helft van de prijs van wat het was.

Daarboven zijn er reeds heel wat verbetering aangebracht door korg en 3th party sample/program sets.

gr.

Vic
 
waar zie jij dan dat ie voor de helft van de prijs wordt aangeboden? Afgezien van marktplaats...
 
Oeps,

Tweedehands natuurlijk, sorry had ik er moeten bijschrijven.:stupid

Een m3 spreekt me ook wel aan moet ik bekennen 8)

De trinity is nu een beetje het centraal punt van mijn setup
 
Daarboven zijn er reeds heel wat verbetering aangebracht door korg en 3th party sample/program sets.
dat vind ik nogal tegenvallen in de praktijk. De uitbreidingsets kwa sounds zijn echt heel duur voor wat je ervoor krijgt voor de oasys. Daarnaast heb ik nog steeds de indruk dat de userbase van de oasys toch wel erg klein is. Als je dan nagaat wat je als korg m3 bezitter allemaal continu gratis krijgt kwa soundsets en software uitbreidingen, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de oasys een stille dood aan het sterven is.

Als overall machine vind ik hem wel aardig, maar zwaar overpriced, zelfs als die maar rond de 4000 euro zou zitten. Er zitten simpelweg niet genoeg features voor mij op om die prijs te rechtvaardigen. Dan heb ik liever de alternatieven, dan heb je meerdere synths voor dezelfde prijs die je voor een oasys moet betalen, die mij meer aanspreken als synth.

Als ik zou moeten kiezen dan zou ik dus voor de korg m3 gaan. Veel beter gesupport en een gigantische userbase met actieve contributies op vele vlakken (bijvoorbeeld nu de video opleidingen voor het bouwen van combi's op een m3). Daarnaast is korg veel actiever met het leveren van uitbreidingen en sounds op de m3 (en nog gratis ook).
 
komt nog bij dat de sequencer in de M3 beter is dan in de Oasys. Zeker gezien de recente upgrades.

Ik heb trouwens die video's niet gezien voor het bouwen van combi's. Welke zijn dat?
 
Ok, ik zal eens kijken. Karma heeft nog niet mijn aandacht gehad gewoonweg omdat ik geen tijd heb gehad het uit te zoeken. Wellicht helpen dit soort tutorials.
 
ben het niet helemaal eens. Oasys heeft betere geluiden, en is meerdere malen geavanceerder: mod7, lac1, string model, organ models etc etc etc. Updates komen er ook aan voor oasys, dit is gisteren door Dan Philips R&D man van korg gezegd. Niet tijdens de namm, maar hij had geruststellende woorden voor Oasys gebruikers op korg forum en www.karma-lab.com forum. Hij riep op tot geduld maar kon en mocht niet zeggen wat eraan zou komen voor de oasys.
 
ja ik snap dat ook niet, je kan dat ding beter houden dan er 4000 op afschrijven?? Dan moet het wel een heel belabberd ding zijn als je dat ervoor overhebt, betaald is ie toch al...

Voortaan iets langer nadenken voor er 7500 uitgegeven wordt voor een keyboard? Gewoon houden dat ding dus..
 
De redenen van een verkoop lijken me nogal irrelevant.. de vraag is of de prijs goed is voor wat het is.

Meeste mensen hebben dergelijk bedrag niet snel over voor een digitale synth, wat dat betreft zit murat gewoon in een heel moeilijke markt, maar dat zegt niets over de waarde of kwaliteit van zijn synth.
 
dat begrijp ik allemaal wel, maar zoveel afschrijven dan benadeel je jezelf toch altijd? ook al krijg je er 3700 voor, koop je een motif XS8 en dan heb je nog maar een beetje over..ik begreep dat ie een MOTIF XS wou oid...

Voor de rest moet ie het lekker zelf weten natuurlijk, was puur een gedachte van mijn persoon...

En die Oasys is zeker weten een vette bak, ik zou hem graag hebben..
 
Ik heb persoonlijke redenen om de Oasys te verkopen. Ik denk echter dat de Oasys een van de beste synths, workstations is.
 
Ik heb persoonlijke redenen om de Oasys te verkopen. Ik denk echter dat de Oasys een van de beste synths, workstations is.

Dan kan ik nog maar een ding bedenken dat je geld nodig heeft voor een bepaalde reden ?

Maar goed ik ga verder niet op de details in waar voor jij hem verkoopt het klinkt wel tegen strijdig.
 
Hij heeft er geen 7500 voor betaald hoor. Beetje rondkijken en je weet het.

ja dat scheelt wel weer een slok op een borrel idd ;)
 
Ik ben volwassen genoeg om te bedenken wat ik wel en niet moet met mijn spullen of geld. Klopt ik heb hem voor een mooie prijs gekocht destijds. Heb na de Oasys in mijn bezit ook wel eens de M3 beluisterd. Een aantal zaken:

-Oasys klinkt beter
-Oasys heeft betere controls
-Oasys is overzichtelijker
-Heeft veel meer mogelijker wat betreft sound, synthesizers (ms20, polysix, dx7, plucked strings model, cx-3,AL-1, wavestation)
-Heeft een fantastische 300-400MB piano
-Is een studio!
-HD-recording
-Steviger en mooier
ETC ETC

SOS conclusie:Firstly, let's be clear that the M3 is not a poor man's OASYS; there are far too many differences. The OASYS has a much larger ROM and far more sampling RAM, it offers Vector Synthesis and Wave Sequencing, it has an integrated hard drive and a 16-channel audio system, it features a CD drive/burner, and it has the capability to load numerous expansion instruments.

M3 is een aardige workstation, maar bij lange na niet de Oasys. Alleen voor mensen die om de combi sounds, samples (al zijn deze iets minder dan de Oasys) en karma geven zijn de twee bakken te vergelijken, maar voor al die andere dingen (synth sounds) niet.
Dus houd op met de M3 vergelijken met OASYS.
Zelfs Steven Kay (karma developer) zei, volgens mij, over de Oasys dat hij deze nooit zou kunnen vervangen door de M3

Even de quote van Dan philips R&D korg (gisteren):
danatkorg wrote:
Hi all,

As has been mentioned, updates are often not timed to match trade shows such as NAMM.

Note also that OASYS was introduced four years ago. Over those four years, we've done the following:

added STR-1
added the MS-20EX and PolysixEX
added the MOD-7
added EXs3
increased polyphony
doubled the maximum physical RAM
added lossless compression of PCM ROM and EXs
updated KARMA
released over a thousand new sounds
added the Gate to the AMS Mixer
added the EXi Audio Input
added Chord Mode
added Max # of Notes
added polyphonic unison
added smoothing for Tone Adjust & edits from the display, for analog, stairstep-free operation with many more parameters
added the ability to change EXs without restarting
and more...

...and, we're still working. As usual, I can't say any more at this time.
Dus ik heb hoop dat ook de oasys een iets handigere seq krijgt. Voor degenen die met een trinity seq hebben gewerkt is er volgens mij niets aan de hand.


gr,
Murat
 
O ja, ik vond de uitbreidingen niet duur voor wat je ervoor krijgt.

Ik bedoel 150$ esx-3
250$ voor Polisix en ms20
250$ voor dx7-mod7

en de dollar euro koers was 1,4:1

dus ga maar na.
 
Wil geen xs-8 maar een kurz pc3x (nieuw) of een nord stage (tweedehands) dus ik houd iets meer overhouden dan hier wordt gesugerreert.

En nee dit is geen verkooppraatje. Ik zal de Oasys werkelijk erg missen en het is absoluut geen straf als ik hem niet verkoop.Ik heb zelf er nu even niets aan als ik de komende 5-7 jaren niet eens 3 uur per week erachter kan zitten, denk ik dat ik beter een ander er blij mee kan maken. Wil een 88 toesten voor pianoles binnen gezin!Daarom een goedkopere workstation met gewogen aanslag.
 
O ja nu ik toch bezig ben. Natuurlijk zin er erg mooie synths op de markt. Heb ze zelf gehad. Probeer deze maar allemaal goed met elkaar te laten communiceren en synchroniseren (juist een pain in the ass meestel). Behalve natuurlijk als al die geweldige synths in je oasys zitten :D. Wederom dus een onzinnige uitspraak. Mijn setup hiervoor was: Modular G2, trinity plus, JD990, Nord rack 2, emi audiokaart, labtop, microkorg. Mooie dingen allemaal, maar een hele klus om op te ztten en goed te laten lopen. Korg Oasys werkt toch veeeel handiger.
 
Back
Top