Draaiuren DAT Rec

Digimod

Really cool stuff
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
6.746
Locatie
Regio 030
Ik heb hier een pro DAT Rec de Sony 7010 met 121 Draaiuren
maar ik heb geen idee of dit nu veel of weinig is want
hoeveel kan zo een trommel aan ?
 
Het lijkt mij weinig...

Als zo'n recorder 8 uur/dag gebruikt zou worden, zou het uitkomen op 15 dagen... Een pro-recorder moet dat aankunnen.

Heb jaren geleden in een radiostudio van een lokale zender veel gewerkt met consumentenminidisk-decks, welke zeer intensief gebruikt werden. Behalve regulier onderhoud was er weinig mis met die dingen. kortom, volgens mij moet die trommel nog 100-en uren meekunnen.
 
oke en maakt het nog uit of het alleen play of Rec uren
zijn of geeft die gewoon aan het aantal uren dat de
kop draait ? zoals in het handboek staat ( zie foto )
 

Attachments

  • time.jpg
    time.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 76
Da's nie veel.
Wat wel uitmaakt is dat als hij te lang heeft stil gestaan hij toch nog blijft slijten zeg maar. Dan is het handig om toch even weer die cleaner tape te gebruiken om de koppen weer 'fris' te krijgen.
De tapes zelf zijn ook maar beperkt houdbaar (hangt er ook vanaf hoe je ze bewaart).

Tegenwoordig is het praktischer om een variant met een harde schijf te gebruiken. Niet dat suffe gespoel, geen last van dropouts op je tapes, geen dure tapjes die slijten, betere AD/DA's en meer achter elkaar kunnen opnemen.
 
Da's nie veel.
Wat wel uitmaakt is dat als hij te lang heeft stil gestaan hij toch nog blijft slijten zeg maar. Dan is het handig om toch even weer die cleaner tape te gebruiken om de koppen weer 'fris' te krijgen.
De tapes zelf zijn ook maar beperkt houdbaar (hangt er ook vanaf hoe je ze bewaart).

Tegenwoordig is het praktischer om een variant met een harde schijf te gebruiken. Niet dat suffe gespoel, geen last van dropouts op je tapes, geen dure tapjes die slijten, betere AD/DA's en meer achter elkaar kunnen opnemen.

ok bedankt voor de tip.

Het is idd al een oudje uit 1997 en ik heb mijn
oude DAT tapes die zijn toen de tijd opgenomen
met een sony consumenten DAT
even uit de kast gehaald en deze klinken nog altijd fris
en zeker op de 7010 klinken ze volgens mij net iets beter :)

Hij heeft niet zolang stil gestaan hij geeft namelijk aan
in een menu op welke tijdstip de 7010 het
laatste is gebruikt :)
Hij had alleen wat moeite met niet sony tapes die
kwamen er niet goed maar dit is opgelost door het
intern afstellen.
Ik zie trouwens op internet al draaiuren van 800 en
hoger dus hij kan nog een tijdje mee :D

Kan ik van het weekend beginnen om mijn oude DAT tapes
op CD te zetten.
 
Back
Top