ReMeiX 2022 - Over The Moon And Back (Krautrock1958 & SmartBits)

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.274
Locatie
Delfgauw
Net op tijd "af". Nou ja af.... Uiteraard te weinig tijd om de mix naar m'n zin te krijgen, maar ik denk dat het idee ook in deze uitvoering wel overkomt. Ik heb de structuur en uitsluitend de zang van Krautrock1958 en SmartBits gebruikt. Omdat ik de tekst typisch iets vond voor een "love song" heb ik de track maar melodieus c.q. liefelijk gemaakt. Ik vind de uitdaging om bij "kale" zang mooie akkoorden te vinden het leuke van een remix. Hier en daar heb ik de zang wat recht getrokken, ook om het goed passend in het akkoord te krijgen. De timing (zang versus begeleiding) zou nog wat scherper kunnen. In het origineel zat een mellotron en een geluidje van de MS-20/PS-20 en die heb ik er dan ook bewust ingestopt. De mellotron is de Mtron Pro van GForce en de PS-20 is van Cherry Audio.

 
Zo man, je hebt er echt een prachtige track van gemaakt!
Ik vind 'm misschien wel mooier dan de originele van ons, echt heel mooi!:halleluja
 
Inderdaad een heel liefelijk ‘lullaby’ liedje. 👍
 
Wow, heel gaaf! :halleluja :luv:

Krijg bijna zin om met de deze versie de zang opnieuw op te nemen zodat die weer beter bij de muziek aansluit. Ietwat "lievere" vocals zouden het instrumentale beter tot zijn recht laten komen.
 
Heren KrautBits,
Zeer blij om te lezen dat jullie deze uitvoering bevalt! Uiteraard geen enkel probleem om met deze instrumentatie de zang opnieuw op te nemen (en een betere mix te maken...). Ook @seyor bedankt voor je positieve reactie. Jouw remix inspireerde mij ook om nog meer met akkoorden onder de zang te doen.
 
Back
Top