ReMeiX 2022 - Collapril 2022 - Stoter's Mayshup

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.786
Locatie
Utrecht



Ha, hier mijn remix van Collapril 2022. Als geheel. Heb alle bijdragen verwerkt tot een.. ehm, mayshup.

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

Ik heb alle stems naar één project gesleept, en ben uitgegaan van de baslijn van JAKE's track. De audio van die bas arp loop heb ik om laten zetten naar midi, en dat laten spelen door een TAL Bassline, die zit eronder. Kreeg ruzie met een aantal stems, om ze op het juiste tempo te krijgen - en dat heb ik losgelaten. Dingen laten gebeuren, zaten mooie interacties tussen. En het had een mooi contrast met I'm in control.. (en ik dacht zelf gaandeweg ook, I don't know where we're going...)

Niet alles op z'n beloop gelaten, beat gebouwd om de baslijn te ondersteunen, met samples en loops die ik uit stems heb getrokken. (Ook nog geprobeerd om de vocals "correcter" te maken, qua timing, maar dat werd al snel saai.)

Nog een aantal keer de TAL ingezet voor witte ruis door een filter met een envelope.. de "snare" (in de tweede helft), "crash-swooshes", af en toe een soort van fill-in (trage attack).. 808-hihat komt uit een pakje (sorry). Cherry Audio Stardust 201 voor de space echo bliss..


Heb schik gehad, dank!


Verloren tijd bestaat niet.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind t een flirt met industrial. Me like a lot. Heel gek project. Knap!
 
Klinkt lekkah 😃👍🏻
Ik heb natuurlijk, trots als ik ben op mijn diy modulaire synth, gezocht naar geluiden uit onze bijdrage, maar heb ze niet kunnen ontdekken 🤭🤣
 
Het klinkt zeker als een avontuur in de studio, fijne track zo bij elkaar.
Net als @Grumble hoorde ik weinig van onze track herkenbaar terug, misschien de gitaar in het outro maar voor de rest?
 
Oh wauw.. thanks guys!! Wat een fijne reacties :)

Supergaaf dat 'ie vreemd gevonden wordt, maar wel lijkt te klikken. Ligt niet ver van m'n eigen beleving af, toen ik het maakte - 't was een heerlijke speeltuin.

@Grumble en @krautrock1958 hadden jullie de spoiler gezien in mijn post? Daarin kan je zien welke stems ik heb gebruikt.

Grumble - de kick (met timestretch op de staart, om de "toon" langer te maken.. in de tweede helft trek ik daar het filter van open), de one shot sound als layer voor zowel de kick als de snare (hoger gepitched) en en dat arpy loopje in de tweede helft. Zit er in de eerste helft al in, maar komt echt naar boven in de tweede. Zit een delay op, misschien is 'ie daarom onherkenbaar.

En tja.. shit, kraut, misschien gaf ik te veel de indruk dat alles evenredig verdeeld zou zijn.. van jullie inderdaad "slechts" een loopje van een gitaarpartij.. excuses voor de valse hoop, die ik misschien gaf.. voor mij is dat loopje in elk geval een van de hoekstenen van de track, naast de bassline. Vind 'm echt heel belangrijk. Houdt de luisteraar op het juiste pad, met al die random shizzle eromheen.. markeert de momenten..

Maar goed.. daarmee blijft de titel misschien wat misleidend.. my bad, vond de woordspeling net iets te leuk, en wist even niets beters.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top