Get back

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2019
Berichten
521
Locatie
Knorrestijn
Met de feestdagen deze zeer bijzondere dok. gezien.
Mooi om te zien hoeveel plezier de mensen hebben met het maken van muziek.
Ik ben nooit in een studio geweest en vroeg me of de weinig gestructureerde werkwijze nog enigszins mogelijk is vanwege o.a. de kosten.
Ik zag ook op de grond wat Philips apparatuur liggen. Iemand een idee wat dat was?
 
Tja in Beatles doc .. Get back ook een hoop gekte en dat mis ik soms wel eens in hedendaagse muziek. Veel klinkt zo bedachtzaam. Maar ja wie kijkt er nu meer dan 7 uur naar die jongens uit Liverpool?
 
Ook interessant is de docu over The Wrecking Crew.. Het sterrenteam van sessiemuzikanten waarmee Phil Spector en Brian Wilson werkten..
Verantwoordelijk voor de sound van veel hits in die tijd... Onder andere The Ronettes, Jan and Dean, Sonny & Cher, Frank Sinatra, Nancy Sinatra..

 
Ik lees trouwens net dat Ronnie Spector onlangs is overleden op 12 januari 2022 ;{
 
Ja de "The wrecking Crew" heeft mij wel de ogen geopend. Geen idee hoe het er aan toe ging in de muziekindustrie in die tijd. Paul Mc Carthney heeft wel wat mij betreft gelijk. Phil Spector heeft het Beatles materiaal behoorlijk verkloot met zijn "Wall of sound" Vooral The long and windy road klink heel bar. :-) Gelukkig is er Get Back -Naked-
 
Phil Spector heeft het Beatles materiaal behoorlijk verkloot met zijn "Wall of sound"

Haha, tja ik ben geen Beatles fan.. maar ik vind dat hij toch wel goede platen heeft geproduceerd..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top