Ik wil voornamelijk Dance music maken

Weet gewoon dat haast niemand ermee geboren wordt. Het is zoals een taal. Je leert het.



.

das niet waar, niet iedereen is ervoor weggelegd,
ik kan bv niet klussen dus doe ik dat ook niet
 
wel vreemd dat GR.wim hier al vier post plakt en maar 1 op zijn titel heeft staan. :okdan:

maar welkom, ik ben ook zo iemand die totaal niets kan hehe

mij zou dat niet lukken
 
Bericht door een moderator:
Discussie verplaatst naar Klank, geluid etc. forum, want deze vraag krijgen we wel vaker. En daarmee...



wel vreemd dat GR.wim hier al vier post plakt en maar 1 op zijn titel heeft staan. :okdan:
"
... is de postcount van groovy_wim ook automatisch aangepast. (Posts in Nieuwe Leden forum tellen niet mee voor je totaalcount.)
"
 
Hoi, als je serieus dance wilt maken zou ik gaan voor een dikke computer, een goede geluidskaart, goede studiospeakers en een grote controller met een lekker klavier en flink wat knopjes en schuifjes.

Op je computer software naar keuze zetten. Cubase / Sonar / Ableton zijn veel gebruikte pakketten.

Daarnaast heb je nog een paar goede software synths en effecten nodig.

Check de softsynths van ®ob Papen ;)

Als laatste qou ik forumlid quifster even benaderen of je een kopietje mag van zijn ultimate dance template.
Dat is door hem ontwikkeld en door het invoeren van een paar noten heb je een complete track in een paar minuten!
:duivels:

maar serieus, als je goed bezig wilt met muziek is behalve je setup natuurlijk ook veel tijd en toewijding nodig :)

veel succes!

:okdan:

-C-
 
das niet waar, niet iedereen is ervoor weggelegd,
ik kan bv niet klussen dus doe ik dat ook niet

Wat een onzin. Synthese kunnen toepassen is gebaseerd op basiskennis. Neem je niet de tijd dit te beheersen dan leer je het inderdaad nooit.

Klussen is daar totaal niet mee te vergelijken, daar heb je nog wat andere skills voor nodig zoals bijvoorbeeld een geschikte motoriek. Alleen weten dat je een spijker in het hout moet slaan is daar niet voldoende.

Bij synthese is die basiskennis echter wel voldoende om een patch te maken, het echte probleem is dat veel mensen alleen presets willen switchen en geen intentie hebben om de tehniek erachter te leren (waarmee je jezelf behoorlijke beperkingen oplegt).

Pas als je in die situatie beland is een synth wel of niet geschikt voor dance. In gevallen van je verdiepen in een synth is uiteindelijk eigenlijk elke synth wel inzetbaar op elke muziekstijl (wat extreme uitzonderingen daargelaten).

Een Virus is idd prima geschikt voor trance omdat er veel trance presets in zitten. Iemand die zich echter verder verdiept in wat een virus kan trekt er nagenoeg alles uit.

Iemand die zich wil beperken tot presets switchen kan uiteindelijk gewoon beter bij softare als Nexus enzo blijven. Veel presets, weinig kennis nodig.
 
Die Indigo is wel een goed toestel, daar niet van, maar echte hits ga je er toch niet mee maken.
Gelukkig is dit heel snel naar het rijk der fabelen te verwijzen.

http://www.youtube.com/watch?v=JLwScm2D6pE - wat er op 1.00 binnenkomt is een preset die zonder aanpassing uit de Virus B/C komt (TheDome).

http://www.youtube.com/watch?v=foxFjWKJXaE - wat je op 1.38 hoort is ook een preset - ook weer direct uit de Virus (Impact).

Dan noem ik nog niet eens de ontelbare geluiden die gewoon er op geprogrammeerd zijn en dan in hits zijn gebruikt; alleen hoor je dat er niet zo makkelijk aan, tenzij de producer dit expliciet erbij zet (en dat doen ze niet).

Na enige (jaren) zoekwerk kom ik tot de conclusie dat de E-mu Xtreme lead1 bij me past. Deze week hoorde ik op een site vele fragmenten uit die machine.
Het probleem is dat zoiets na een jaar al erg gedateerd kan klinken.

ik zou hem dan enkel als geluidsmodule gebruiken.
De RS7000 is met een bepaald doel gemaakt. Door 'm alleen als module te gebruiken heb je er weinig aan - haal dan een CS6R.

Verder ben ik het 100% eens met Acidfever: haal Nexus.

das niet waar, niet iedereen is ervoor weggelegd,
ik kan bv niet klussen dus doe ik dat ook niet

Dit soort attitude zorgt er inderdaad voor dat je nooit beter gaat worden in klussen.
 
Ik zou eerst eens leren dansen...






echt alleen maar zo gepost omdat alle goede tips al gegeven waren hoor, anders had ik iets nuttigers geschreven
 
Hey wim, ikzelf heb ook een virus indigo, net zoals zo velen hier heb ik best wel wat verschillende apparatuur onder me vingers gehad, ik durf bijna te beweren dat t allemaal aan komt op creativiteit... heb een cdtje van me terug gevonden van 8 jaar terug waarop ik honderden nummers van me toen terug gevonden heb. ik had toen werkelijkwaar NIETS. ik maakte dit op een oude pc met dos (fasttracker) en nam korte geluidjes (geen loops want die zijn te lang voor discettes hehe) op van foute cd's... en nam geluiden op met een koptelefoon in de microfoon ingang en dan met je mond etc geluiden maken....

.... trust me, ik was in shock toen ik dit terug hoorde. helemaaaal niet slecht namelijk. en nu heb ik vanalles (ook gehad) en zit ik alleen maar te denken hoe ik iets MOET maken. Wat een onzin, plezier maken, pielen experimenteren, want dat is muziek maken, die e-mu heb je als creatief, innovatief mens dan niet nodig toch?
 
Ja man, Dance music.

En als je geen aanleg hebt voor klussen.

Ik heb ook geen virus.
 
haha, m'n post lokt precies redelijk wat uiteenlopende reacties uit. Momenteel ben ik bezig met een tiental DVD's aan't bekijken van MacProvideo, het betreft hier de DVD's van Logic Pro.

Momenteel zit ik nog aan DVD 1 , nog een stuk of 10 te gaan ;) Softsynths komen ook aan bod.

I'll keep you updated ;)
 
haha, m'n post lokt precies redelijk wat uiteenlopende reacties uit. Momenteel ben ik bezig met een tiental DVD's aan't bekijken van MacProvideo, het betreft hier de DVD's van Logic Pro.

Momenteel zit ik nog aan DVD 1 , nog een stuk of 10 te gaan ;) Softsynths komen ook aan bod.

I'll keep you updated ;)

Dat heeft voornamelijk te maken met de onwaarheden die je brengt in de post. Wat het kijken van Logic pro video's je helpt bij de gestelde vraag vind ik een erg interessante vraag.

Feit is gewoon dat commerciele dance is gebaseerd op inspelen op de huidige trends. Als jij sounds van 2 jaar geleden na gaat maken dan zul je niet snel een commerciele hit maken aangezien de trends in dit genre een grote rol spelen.
 
Back
Top