Ik wil voornamelijk Dance music maken

groovy_wim

Nieuwkomer
Lid sinds
15 november 2008
Berichten
7
Hey,

Ik ben Wim en ben hier nieuw. Ik maak me in eerste plaats lid omdat ik op zoek ben naar alles wat kan leiden tot het maken van commerciele dance music.

Momenteel ben ik op zoek naar synths van E-mu, die lijken mij voor dat genre het meeste geschikt.
 
Welkom hier!

Geschikt voor commerciële dance zijn:
-Access Virus (versie A t/m Ti), Snow
-Roland JP8000 / JP8080, MC-808, MC-909, Fantom-serie
-Novation (super)nova (1 en 2), KS-serie, A-station, K-station
-E-Mu Xtreme Lead (XL-1, XL-7)
-Korg MS2000-serie,Radias, R3, MicroKorg, Triton-serie, M3
-Yamaha Motif-serie, RS7000
-Clavia Nordlead/-rack 2(x), 3, Wave
-Waldorf Blofeld, Q-serie
..en verder nog vele,vele andere types en merken. En dan heb ik 't alleeen nog maar over hardware...
 
en de grooveboxen natuurlijk. Lekkere standaard preset commerciële muziek in 5 minuten! Gegarandeerde hits. Dat wil toch iedereen. :stupid
 
Welkom! (vast ook wel een beetje namens Sander, ondanks de commerciële dance en E-mu ;) )
 
Welkom Wim

En deze is waarschijnlijk de enige niet-sarcastische reply op jouw eerste post.

Leuk om zo verwelkomd te worden zeg :r


.
 
allé, merci aan iedereen voor de feedback.

Ik luister in feite naar vanalles qua stijl, behalve folk, jazz en death metal,...

Waarom dance music maken, omdat ik maar 4j noteneleer en 3 jaar piano gedaan en en er nog altijd geen kl**en van ken :D

Een instrument bespelen lukt ook niet.

M'n huidige setup is : Imac 20" met Logic Studio, Motu Ultralite interface, Access Virus Indigo 1, Groovebox MC 505 en Sennheiser HD 280 Pro


Die Indigo is wel een goed toestel, daar niet van, maar echte hits ga je er toch niet mee maken. Na enige (jaren) zoekwerk kom ik tot de conclusie dat de E-mu Xtreme lead1 bij me past. Deze week hoorde ik op een site vele fragmenten uit die machine.

Ooit heb ik eens in de winkel een Yamaha RS 7000 getest en vond die ook wel goed klinken voor meer commerciele toestanden, ik zou hem dan enkel als geluidsmodule gebruiken.
 
allé, merci aan iedereen voor de feedback.

Ik luister in feite naar vanalles qua stijl, behalve folk, jazz en death metal,...

Waarom dance music maken, omdat ik maar 4j noteneleer en 3 jaar piano gedaan en en er nog altijd geen kl**en van ken :D

Een instrument bespelen lukt ook niet.

M'n huidige setup is : Imac 20" met Logic Studio, Motu Ultralite interface, Access Virus Indigo 1, Groovebox MC 505 en Sennheiser HD 280 Pro


Die Indigo is wel een goed toestel, daar niet van, maar echte hits ga je er toch niet mee maken. Na enige (jaren) zoekwerk kom ik tot de conclusie dat de E-mu Xtreme lead1 bij me past. Deze week hoorde ik op een site vele fragmenten uit die machine.

Ooit heb ik eens in de winkel een Yamaha RS 7000 getest en vond die ook wel goed klinken voor meer commerciele toestanden, ik zou hem dan enkel als geluidsmodule gebruiken.

Ik gebruik de rs 7000 juist als sampler en sequencer.
Zitten er geluiden in dan?





8~
 
Die Indigo is wel een goed toestel, daar niet van, maar echte hits ga je er toch niet mee maken. QUOTE]

Dan moet je beter met de knoppen leren om gaan. Met de virus, welke serie dan ook, kun je bijna alle soorten dance geluiden maken die je wil.
Misschien is het raadzaam om zo`n preset setje van de volgende site de kopen om zo te leren hoe je die geluiden kunt maken.

http://www.vengeance-sound.com/eng/indexes/indexSounds.html
 
Iemand die zegt echt totaal geen aanleg voor muziek te hebben en die daarom maar commerciele dance muziek gaat maken? En wat is precies de reden dat we die dan serieus welkom gaan heten? :D
 
idd metatron, die link met presets klinkt fantastish. Net wat ik zocht. Klanken maken is niet echt m'n specialiteit, daarom dat ik er niets van bak :)
 
Klanken maken is niet echt m'n specialiteit, daarom dat ik er niets van bak :)

Ten eerste welkom:doei:

Maar dit snap ik niet... je zegt ik bak er niks van en toch wil je commerciele dance maken........:D
 
idd metatron, die link met presets klinkt fantastish. Net wat ik zocht. Klanken maken is niet echt m'n specialiteit, daarom dat ik er niets van bak :)

Ik zou eerste op de site van Acces Music zelf beginnen en daar de enorme bult van patches gaan bekijken voordat je er geld voor aan gaat uitgeven :
http://www.access-music.de/downloads.php4?product=indigo

En btw. op vengeance sound staan ook gratis patches te downloaden :
http://www.vengeance-sound.com/eng/indexes/indexFreeSounds.html
 
Op zich zou je met een Virus toch een eind moeten kunnen komen; de C en Ti worden regelmatig afgekraakt, juist omdat het trancebakken zouden zien die veel te 'commerciëel' zouden klinken! (wat overigens ook onzinnig is; het zijn gewoon hele uitgebreide synths, die overal voor onzetbaar zijn) Dus ik sluit me bij de rest aan: kun je er niet uit krijgen wat je zoekt, probeer dan toch 's wat meer te leren over het editen van patches. Dat is echt grotendeels een kwestie van ervaring! Lees anders ook eens door deze thread; daarin staan een heleboel tips en links naar tips over hoe je je vaardigheden op dit gebied kunt vergroten. :okdan:
 
:D was overigens geen enkel stukkie hatelijk sarcasme in mijn post, hoor: gaf er alleen maar mee aan dat er ONTZETTEND veel bakken zijn voor die muziekstijl. Ging er een beetje van uit dat je vrijwel geen gear had en je gefixeerd was op E-Mu.
Maar met de gear die je hebt moet je echt wel zat kunnen qua mogelijkheden.
Lukt dat niet, ga dan eens goed nadenken waar dat aan kan liggen:
Geluid? Ga dan rondkijken voor ander gear / monitors / mixer / EFX
Muzikaal? Ga je eerst verdiepen in theorie en test 't uit met je aanwezige gear. Zal niet heel veel helpen als je alleen maar meer gear erbij koopt..

Succes iig!!
 
Iemand die zegt echt totaal geen aanleg voor muziek te hebben en die daarom maar commerciele dance muziek gaat maken? En wat is precies de reden dat we die dan serieus welkom gaan heten? :D
Misschien leert hij hier wel wat, en kan hij inde toekomst wel zijn eigen geluiden maken. Oefening baart kunst.
 
Back
Top