Analoge delay sound maar dan zonder delay

Ik zag een tijdje terug een kastje die met lees en schrijfkoppen de tape sound emuleert zonder tape. Plak daar een MPX-100 tussen met een spring reverb / delay preset en het komt in de buurt.
 
AD202 nemen. time op 0 zetten en dan idd 100% wet

ibanez_ad202_delay.gif
 
Het hoeft trouwens niet perse een echte analoge FX te zijn, emulatie is ook goed genoeg, alstie maar warm klinkt en die typische analoge delay sound kan produceren, die van de Boss DM-2. Hoe klinken de de filters van de DSI Evolver rack versie? Volgens mij heeft die namelijk ook inputs en zou ik die dus ook als FX unit kunnen gebruiken.
 
wat dacht je van gewoon wat cmpressie en EQ? evt wat tape delay?
is allemaal prima via VSTi's beschikbaar
 
Folks, ik zoek een stereo effect (hardware) die ik in de effect send return of als insert wil gebruiken op mijn mixer. De sound moet die van een analoge delay zijn maar dan zonder delay, dus enkel de filters.

wats nut van deze ..fx instelling

geen delay aleen de sound hoet eruit komt
door de fx dus,...
en elk pedal delay ding heeft zn sound karrakter qa filters

gaat t daarom
koop dan filters ...analoge
zijn der zat van in oml;oop :halleluja:halleluja
 
wats nut van deze ..fx instelling

Ik heb een 8-kanaals stereo delay/looper, een Looperlative LP1. Fantastisch apparaat om soundscapes mee te maken en naast record, stop, play, multiply etc heb je per track feedback control, reverse, half speed, scramble maar helaas geen analoog filter die je in de feedback loop kunt hangen. Daar zoek ik dus een oplossing / workaround voor :)
 
Back
Top