Meest coole platenhoezen ooit...

njcocljxx0nssqxtol4d.jpg


fkon9imkkpbw4j9sype1.jpg
 
:peukie:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2017-11-26 om 21.34.42.png
    Schermafbeelding 2017-11-26 om 21.34.42.png
    442,3 KB · Bekeken: 96
1k0.jpg


Cheap Thrills
is een succesvol album uit 1968 van Big Brother & The Holding Company - een Amerikaanse rockband dat vooral bekend werd door hun samenwerking met Janis Joplin. Het grote succes kwam ná het optreden van de band op het Monterey Pop Festival in 1967. Het originele idee voor de hoes was een afbeelding van de groep samen naakt in bed, maar Columbia Records stak daar een stokje voor. De hoes behoort tot de meest iconische hoezen aller tijden.
 
Met al het andere werk van Robert Crumb. Zijn favoriete zangeressen verzameld:

Geweldig dat werk van Robert Crumb, vroeger erg van genoten!
We hadden in Nederland trouwens Peter Pontiac, toch iemand die zeker qua talent z'n gelijke was vond ik zo niet beter.
Jammer genoeg heeft die nooit lp hoezen gemaakt voor zover ik weet....(maar wel een geweldig boekje met Stones songteksten bijv)
 
In de jaren 70 had je veel van die psychedelische hoezen.
Hier twee van Frank Marino's mahogany rush
 

Attachments

  • child of the novelty.jpg
    child of the novelty.jpg
    117,2 KB · Bekeken: 95
  • strange universe.jpg
    strange universe.jpg
    96,1 KB · Bekeken: 90
Geweldig dat werk van Robert Crumb, vroeger erg van genoten!
We hadden in Nederland trouwens Peter Pontiac, toch iemand die zeker qua talent z'n gelijke was vond ik zo niet beter.
Jammer genoeg heeft die nooit lp hoezen gemaakt voor zover ik weet....(maar wel een geweldig boekje met Stones songteksten bijv)


Pontiac heeft wel degelijk platen hoezen gemaakt! O.a. voor een bootleg van Bob Dylan, live albums van Lou Reed en Dead Moon, een stel LP's van Willem de Ridder, B.G.K, en nog zo wat meer (maar nog altijd veel te weinig). Briljante tekenaar, inderdaad duidelijk beïnvloed door Crumb. Maar ik heb persoonlijk toch meer met Pontiac.


1086--65408-800-i2j.jpg
 
Back
Top