Arturia Jupiter 8v geleverd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door ajarink
Een dongle voor Logic kost je dus écht 800 euro (de prijs van een nieuw pakket). Er staat deze maand een artikel over in Sound on Sound. 800 euro bij verlies dan wel te verstaan.

voor cubase is dat exact hetzelfde volgens mij. Je betaalt voor de licentie. Als je de dongle met je licentie kwijtraakt zul je de licentie opnieuw moeten aanschaffen. Ik geloof wel dat steinberg een policy hanteert dat als je dongle aantoonbaar stuk is, dat je dan tegen gereduceerd tarief een nieuwe licentie kan krijgen. Maar stel je dongle wordt gestolen, dan zul je het pakket opnieuw moeten kopen.
 
Ik ben trouwens benieuwd of iemand anders inmiddels ook de JP8v heeft ontvangen, of ben ik de enige die hem heeft besteld?Erger nog: de enige die hem ook werkelijk geleverd heeft gekregen?
Misschien heeft iemand nog andere ervaringen...
 
Origineel geplaatst door quifster
Origineel geplaatst door fuse

Zowieso kan licentietechnisch XP op een quadcore draaien al moeilijk worden als het 2 cpus zijn. Moet je voor 1 computer 2 licenties hebben.

als je dan al dit soort off topic info wil gaan delen in een thread waar dit onderwerp totaal niet over gaat, zorg er dan in ieder geval voor dat je de juiste info geeft want 2 licenties voor een xp installatie is complete onzin.

Aangezien dit draadje wel uitgedoofd is kan er dit nog wel bij.

Quifster voordat je me probeert te verbeteren kan ik je aanraden om het nog eens een keer duidelijk door te lezen wat ik nou gezegd heb. Wat ik nl doe is geen bewering uiten maar een stelling poseren. (Terwijl ik zelf ook wel weet dat hij niet juist was.)

En in mijn geval refereer ik naar een artikel op t.net waarin werd behandeld dat Microsoft veel vragen had gekregen over wat licentietechnisch nou mogelijk was ivm XP en multicores.
Enige wat ik gedaan heb is die vraag hier nog een keer stellen.
Dit puur om aan te geven dat het uitzoeken van licenties voor software niet altijd even duidelijk hoeft te zijn.
 
Origineel geplaatst door fuse
Aangezien dit draadje wel uitgedoofd is kan er dit nog wel bij.

Quifster voordat je me probeert te verbeteren kan ik je aanraden om het nog eens een keer duidelijk door te lezen wat ik nou gezegd heb. Wat ik nl doe is geen bewering uiten maar een stelling poseren. (Terwijl ik zelf ook wel weet dat hij niet juist was.)

En in mijn geval refereer ik naar een artikel op t.net waarin werd behandeld dat Microsoft veel vragen had gekregen over wat licentietechnisch nou mogelijk was ivm XP en multicores.
Enige wat ik gedaan heb is die vraag hier nog een keer stellen.
Dit puur om aan te geven dat het uitzoeken van licenties voor software niet altijd even duidelijk hoeft te zijn.

dag fuse,

van proberen te verbeteren is totaal geen sprake, ik verbeterde je gewoon.

en de rest van je verhaal, tsja laat ik eens lief zijn en daar maar niet inhoudelijk op ingaan, je maakt het met je eigen replies al moeilijk genoeg voor jezelf op dit forum.
 
Lekker makkelijk om zo een discussie op de man te spelen en dan zelf onder het mom van 'laat ik verder maar niet inhoudelijk op de zaak ingaan'.

Laat je argumenten maar eens horen dan. Dan krijgen we wellicht een interessante discussie ipv het negeren van mijn argumenten. Mij op een stelling proberen te verbeteren waarvan ik zelf ook wel weet dat die niet klopt is duidelijk water naar de zee dragen. Ik zou eerder zeggen dat je ook al ben je redelijk technisch aangelegt dat je op het vlak van lezen en begrijpen nog wellicht wat bij moet leren.
 
Origineel geplaatst door fuse


Laat je argumenten maar eens horen dan. .

via pm dan dankuwel graag gedaan... heb geen zin om deze thread door te lezen en dan te vezanden in een discussie tussen deze twee heren.

beetje weer ontopic:

een dongle heeft inderdaad nadelen maar ook soms voordelen... ik ken een programma dat na het opstarten daarvan volledig werkt na het verwijderen van de dongle. zo kun je toch, hetzij een beetje illegaal, verschillende kopieen op verschillende computers draaien. werkt dat ook met cubase zo? of met aturia?
 
Tjsa, brmzz. Ik heb gepb'ed en een discussie was welkom. En ik weet ook wel dat niet iedereen dit interesseert maar in dat geval is het handiger om er even omheen te lezen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Lekker makkelijk om zo een discussie op de man te spelen en dan zelf onder het mom van 'laat ik verder maar niet inhoudelijk op de zaak ingaan'.

Laat je argumenten maar eens horen dan. Dan krijgen we wellicht een interessante discussie ipv het negeren van mijn argumenten. Mij op een stelling proberen te verbeteren waarvan ik zelf ook wel weet dat die niet klopt is duidelijk water naar de zee dragen. Ik zou eerder zeggen dat je ook al ben je redelijk technisch aangelegt dat je op het vlak van lezen en begrijpen nog wellicht wat bij moet leren.

dag fuse :)

je moet je niet zo laten gaan jo, het is maar een internet, forum, waar gaat het nou daadwerkelijk over?

ik zal het voor je herhalen:

jij post een bewering over xp, die gewoon aantoonbaar niet waar is, ik ga ervan uit dat niet iedereen dat weet, ik zoals je wellicht weet ben nogal op feiten gericht. in mijn post daarop geef ik aan dat jouw bewering onzin is, met de feiten op een rijtje en een mooie link naar de microsoft site die iedereen kan bezoeken.

nou jouw reactie:
een pb in mijn postbox dat ik aangebrand reageer en dat mijn toon richting jouw anders kan.

Vervolgens krijg je van mij een nette pb terug met daarin de melding dat ik mijn reactie niet als aangebrand zie (nog steeds niet trouwens) en dat je inhoudelijk altijd mijn replies mag weerleggen.

Dan komt er out of nowhere een post waarin je mij een hoekje in probeert te duwen, en je XP bewering met 1 of ander mickey mouse verhaal, wat ik schijnbaar in die post had moeten lezen, probeert recht te breien.
Tsja, wat moet je daar nou mee :D
Hoe kan ik nou op zo'n onzin verhaal inhoudelijke argumenten aanbrengen, dat is toch compleet onmogelijk. Dus vandaar dat ik alleen reageerde op het 'probeer' verhaal.

Ik vraag me dan af, waarom je dan zo buitensporig reageert op het feit dat je verbetert wordt, want is het nou echt zo erg dat iemand info geeft die wel juist is op dit vlak. Dat de toonzetting van mijn post stijl je niet aanstaat is jouw probleem, ik ben geen moment van plan in de toekomst om mijn schrijfstijl aan te passen op het moment dat ik op een post van jouw reageer.

Als je dan kijkt naar andere threads waarin jij post, dan zul je zien dat het zeer regelmatig voorkomt dat jij datzelfde buitensporige gedrag vertoont kwa reakties tegen anderen op het moment dat iemand je tegenspreekt. Daar zijn voorbeelden genoeg van op het forum. Ik denk gewoon dat je dat niet moet doen, daarmee help je threads om zeep.

Ik krijg de indruk dat je nogal boos en geemotioneerd op posts reageert, als dat echt zo is, kun je veel beter niet posten en misschien wat minder op internet gaan zitten. Heb je ook meer tijd over om te werken aan jezelf, wordt je vast veel gelukkiger van (en dit is echt een goed bedoeld advies)
 
Origineel geplaatst door quifster
dag fuse :)

je moet je niet zo laten gaan jo, het is maar een internet, forum, waar gaat het nou daadwerkelijk over?

ik zal het voor je herhalen:

jij post een bewering over xp, die gewoon aantoonbaar niet waar is, ik ga ervan uit dat niet iedereen dat weet, ik zoals je wellicht weet ben nogal op feiten gericht. in mijn post daarop geef ik aan dat jouw bewering onzin is, met de feiten op een rijtje en een mooie link naar de microsoft site die iedereen kan bezoeken.

nou jouw reactie:
een pb in mijn postbox dat ik aangebrand reageer en dat mijn toon richting jouw anders kan.

Vervolgens krijg je van mij een nette pb terug met daarin de melding dat ik mijn reactie niet als aangebrand zie (nog steeds niet trouwens) en dat je inhoudelijk altijd mijn replies mag weerleggen.

Dan komt er out of nowhere een post waarin je mij een hoekje in probeert te duwen, en je XP bewering met 1 of ander mickey mouse verhaal, wat ik schijnbaar in die post had moeten lezen, probeert recht te breien.
Tsja, wat moet je daar nou mee :D
Hoe kan ik nou op zo'n onzin verhaal inhoudelijke argumenten aanbrengen, dat is toch compleet onmogelijk. Dus vandaar dat ik alleen reageerde op het 'probeer' verhaal.

Ik vraag me dan af, waarom je dan zo buitensporig reageert op het feit dat je verbetert wordt, want is het nou echt zo erg dat iemand info geeft die wel juist is op dit vlak. Dat de toonzetting van mijn post stijl je niet aanstaat is jouw probleem, ik ben geen moment van plan in de toekomst om mijn schrijfstijl aan te passen op het moment dat ik op een post van jouw reageer.

Als je dan kijkt naar andere threads waarin jij post, dan zul je zien dat het zeer regelmatig voorkomt dat jij datzelfde buitensporige gedrag vertoont kwa reakties tegen anderen op het moment dat iemand je tegenspreekt. Daar zijn voorbeelden genoeg van op het forum. Ik denk gewoon dat je dat niet moet doen, daarmee help je threads om zeep.

Ik krijg de indruk dat je nogal boos en geemotioneerd op posts reageert, als dat echt zo is, kun je veel beter niet posten en misschien wat minder op internet gaan zitten. Heb je ook meer tijd over om te werken aan jezelf, wordt je vast veel gelukkiger van (en dit is echt een goed bedoeld advies)

Probeer niet te belanden in het "jij dit" en "jij doet", "dat komt door jou"
Je bent geen haar beter:D

Geen ruzie. Is maar een forum en houdt er allen rekening mee dat woorden en opmerkingen nogal eens anders opgevat kunnen worden dan bedoeld. Iets anders dan het "face to face" contact, maar dan zouden jullie elkaar te lijf gaan ben ik bang.
Laten we van de zon genieten, neem een biertje en koel wat af. :mega:
 
Het is toch weer frapant hoeveel threads mede forumlid Fuse met gezeik weet te vernietigen.

Na zoveel keer moet iemand toch inzien dat er geen toeval in het spel is of vergis ik me.

Voor er weer op gereageerd wordt wil ik even melden dat ik voornamelijk even mijn frustraties wilde uitten dat dit elke keer zo moet. Houd je testosteron eens een keer onder controle en accepteer ook eens dat je je niet altijd in de adviseursrol kunt begeven en dat er ook wel eens iemand is die over een bepaald onderwerp beter onderlegd is........


Fuck zeg.......we zijn toch geen fucking kleine kinder of wel?
 
Nogmaal sorry voor deze offtopic discussie maar ik wil gewoon m'n zegje kunnen doen.

Mijn punt is dat een stelling plaats ipv een bewering.
En als je mijn eerste post nog eens HEEL GOED doorleest dan zie dat ik 'kan' gebruik ipv 'is'.
Hierop wordt ik vervolgens afgeblaft door iemand die tussen neus en lippen door beweert dat ik altijd hier onzin post. Wat dat betreft probeer ik altijd m'n best te doen maar ik ben zeer zeker niet iemand die van zichzelf vind dat hij altijd gelijk heeft. En volgens mij kan niemand dat zeggen.

Dat is hier vaker in discussie kom met anderen klopt wel. Maar in dit geval heb ik het zeer zeker niet uitgelokt en vind het een buitengewoon kinderachtige aanval en daar kan ik gewoon niet zo goed tegen. Maar als Quifster niet door heeft dat hij het op een wat netter manier had kunnen zeggen dan is het wat mij betreft klaar.
 
Origineel geplaatst door fuse
Nogmaal sorry voor deze offtopic discussie maar ik wil gewoon m'n zegje kunnen doen.

Mijn punt is dat een stelling plaats ipv een bewering.
En als je mijn eerste post nog eens HEEL GOED doorleest dan zie dat ik 'kan' gebruik ipv 'is'.
Hierop wordt ik vervolgens afgeblaft door iemand die tussen neus en lippen door beweert dat ik altijd hier onzin post. Wat dat betreft probeer ik altijd m'n best te doen maar ik ben zeer zeker niet iemand die van zichzelf vind dat hij altijd gelijk heeft. En volgens mij kan niemand dat zeggen.

Dat is hier vaker in discussie kom met anderen klopt wel. Maar in dit geval heb ik het zeer zeker niet uitgelokt en vind het een buitengewoon kinderachtige aanval en daar kan ik gewoon niet zo goed tegen. Maar als Quifster niet door heeft dat hij het op een wat netter manier had kunnen zeggen dan is het wat mij betreft klaar.

Ach jij bent zelf het voorbeeld van niet voorbeeldige replies dus recht van spreken heb je absoluut niet.

Misschien was quifster zijn reply niet de meeste tactische ooit maar je moet i.p.v. altijd te wijzen ook zo'n vent zijn om in de spiegel te kunnen kijken. Ikzelf heb me er ook schuldig aan gemaakt....dat gebeurd soms gewoon. Maar de frequentie van die keren dat het gebeurt laaghouden zorgt gewoon voor een vrediger forum waar we allemaal, met beperkte irritaties, ons ding kunnen doen.

Soms is het beter even niet te reageren en even later nog eens doorlezen wat iemand heeft teruggestuurd....dat haalt er alweer een deel van de emotie uit.

Mijn boodschap was in ieder geval dat ik het echt bijzonder jammer vind dat er telkens zulk haantjesgedrag moet plaatsvinden. Het is onnodig en ook gewoon zonde op een forum als deze waar er toch uiteindelijk kennis willen delen.

Toch je zegje willen is toch weer een teken van een vorm van gelijk willen krijgen. Zoals ik al eerder zei, we zijn geen kinderen meer. En om heel eerlijk te zijn maakt dit iemand die over bepaalde onderwerpen best wel wat te vertellen heeft toch vaak ongeloofwaardig.

En dat lijkt me voor alle betrokken partijen geen goede zaak!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top