Arturia Jupiter 8v geleverd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Inderdaad. De software. En Exposure op de website/catalog en sommige op de verpakking.:)

Howie treedt trouwens weer op.....met een pianootje. Geen soft synth te bekennen. }:|
Dat die JP8v bruikbaar is als synth hoor je overigens wel op de audio filetjes op de site van Arturia. Klinken helemaal niet slecht.
Complimenten Chris!
 
Merci. Het kan natuurlijk veel beter maar ik heb wat concessies gedaan. In totaal ben ik voor de 2 demo's een uurtje of 5 bezig geweest. Ik wou mezelf ook beperken tot het exclusief gebruiken van de Jupiter-8V voor alles van Fx tot drums. Dat gaat aardig maar om echt iets vets neer te zetten gebruik ik toch liever ook een boel andere FX en soundsources. Het geeft in ieder geval wel een beetje weer wat er zoal mogelijk is met de virtuele Jupiter.
 
Dit is toch eigenlijk niks nieuws? Ik heb het al zo vaak geroepen... geen enkele emulatie klinkt precies als het orgineel maar ook de JP8V heeft echt wel wat weg van de echte en hij is goed bruikbaar in producties en daar gaat 't om.

Je moet je niet gek laten maken door een beetje marketing want iedereen wil nou eenmaal z'n product graag verkopen, ook Arturia.
 
Origineel geplaatst door Frank H
.. geen enkele emulatie klinkt precies als het orgineel maar ook de JP8V heeft echt wel wat weg van de echte en hij is goed bruikbaar in producties en daar gaat 't om.

Je moet je niet gek laten maken door een beetje marketing want iedereen wil nou eenmaal z'n product graag verkopen, ook Arturia.

Ik heb niks tegen marketing, maar zo kan je auto's ook met elkaar vergelijken. Een DAF 33 en een Lamborghini zijn allebei auto's, je komt ermee van A naar B. Ze hebben allebei een motor en als je gas geeft ga je vooruit. Als je denkt een Lamborghini te hebben gekocht, en je merkt tijdens het rijden dat je jarretel-aandrijving hebt, dan heb je dus een kat in de zak gekocht. Zo zie ik ook de marketing van Arturia. Veel geschreeuw, weinig wol. Laat ze nou maar gewoon zeggen dat ze een hele leuke DAF 33 re-issue hebben uitgebracht. Jarretel-aandrijving heeft zijn charmes. Er valt best wat mee te doen met die JP8v maar ik vind dat hij werkelijk niets te maken heeft met een Jupiter8. Da's natuurlijk een kwestie van smaak, begrijp ik ook. Kennelijk kun je sommige synths gewoon niet emuleren. Mijn punt is eigenlijk: verkoop ze dan ook niet als zodanig.

"Een beetje marketing" zou echter ook moeten inhouden dat Arturia haar klanten goed behandelt. Dat is ver te zoeken. Probeer maar eens contact te krijgen met de heren. Ook de "geste" naar de lange wachters (de "early adopters") was nou niet bepaald een staaltje van hogeschool marketing. Een mooie producers term is hier van toepassing: "TURD POLISHING".

CECI N'EST PAS UN DAF 33
 

Attachments

  • daf-model-33.jpg
    daf-model-33.jpg
    35,4 KB · Bekeken: 146
Toch zijn er veel mensen waaronder ik zelf die de Jupiter-8V erg dicht bij het origineel vinden komen. Ik heb een blinde test gedaan en kon na een hoop gewissel niet meer horen welke nou de echte of de virtuele was. Misschien zegt dat meer over mij dan over de emulatie:D Ik vind het vrij verwonderlijk dat je hem zo veel vindt afwijken qua basic sound zonder FX etc.


Ben een echte analoog fan, heb zelf bijna alleen maar analoge synths en ben echt heel kritisch als het om analoog/digitaal gaat. Ook komen er reviews binnen van magazines en users die de echte ook hebben staan, die op z'n zacht gezegd zeer positief zijn over de emulatie los van de extra features

Een andere zeer geslaagde emulatie vin ik bijv de oddity van gmedia. Erg lekkere analoog achtige sound. Hoe die zich verhoudt tot het origineel kan ik niet beoordelen.
 
Als je die geluiden door elkaar heen hoort dan is het inderdaad moeilijk om de echte eruit te halen. Dat is trouwens met alle geluiden zo. Met de beta-versie is een MP3'tje gemaakt met een één-op-één vergelijking (heb jij die niet zelf gemaakt?). Het zijn dezelfde instellingen en ze zouden dus precies op elkaar moeten lijken. Zelfs als je probeert met het filter te rommelen, lukt het je nog niet om het originele geluid na te maken. Om maar eens een paar moeilijke woorden te gebruiken: ik vind de geluiden van de echte JP8 complexer en het laag emotioneler dan bij de virtuele. Dat is toch een groot verschil.
Het is een leuke poging maar de werking van de schuifregelaars is heel verschillend. Als je echt iets wilt nabootsen zul je ook de invloed van bijvoorbeeld die filters moeten namaken. Ik heb net als anderen de ervaring dat het dichtdraaien van het filter het laag helemaal weg laat vallen. Het is gewoon wég, foetsie. Dat mis ik heel erg bij het maken van pads en analoge blazers. Bij de echte Jupiter gingen de haren rechtovereind staan.
Daarentegen heb ik 80% van het filter over om er nóg meer hoog in te draaien. Dan komt het bloed zowat uit mijn oren. Ik ben het met je eens dat, als de FX uitgeschakeld zijn, je de feel van die Jupiter kunt horen. Als het filter dan zo zou reageren als bij het origineel, dan had ik de Jupiter kunnen benaderen. Dat is het jammere aan deze poging. Het filter heeft een beetje een "Waldorf" karakter, schreeuwerig (ik vloek maar eens in de kerk....).
 
Origineel geplaatst door ajarink
Ik heb niks tegen marketing, maar zo kan je auto's ook met elkaar vergelijken. Een DAF 33 en een Lamborghini zijn allebei auto's, je komt ermee van A naar B. Ze hebben allebei een motor en als je gas geeft ga je vooruit.


Die softsynth is misschien niet goed , maar die daf wel , dat variomatic systeem iis eigenlijk een analoge versnellingsbak.
dat rijdt zonder schokken , echt analoog
 
Zo te zien kan hij ook een aardige GUI in elkaar knutselen. Lekker overzichtelijk.
De geluiden klinken aardig, maar ik kan niet beoordelen of dat filter goed in elkaar zit.

Arturia is waarschijnlijk meer hype dan iets anders. Ik keek laatst naar een Youtube filmpje van de NAMM, waarop die hardware bak van Arturia werd onthuld. Er stond een vertegenwoordiger van Arturia bij. Er werden wat simpele vragen gesteld en de beste man verslikte zich zowat in zijn stropdas. Geen flauw benul wat de machine kan en hoe -ie werkt. Vond dat nogal tekenend en eigenlijk een beetje beschamend. Waarschijnlijk had niemand van Arturia zelf zin om er te gaan staan, of spreken ze zo beroerd Engels dat het zinloos zou zijn.
 
Origineel geplaatst door turtel
Die softsynth is misschien niet goed , maar die daf wel , dat variomatic systeem iis eigenlijk een analoge versnellingsbak.
dat rijdt zonder schokken , echt analoog

Kom niet aan mijn DAF, of liever gezegd Volvo 66. Ik heb er een jaar lang in gereden en trok elke Porsche eruit bij het stoplicht. Toen had ik nog lang haar....en was er nog goeie muziek op de radio....zucht. Timewarp me to the eighties please....dan koop ik ook meteen die Jupiter 8....
 
Origineel geplaatst door ajarink
Kom niet aan mijn DAF, of liever gezegd Volvo 66. Ik heb er een jaar lang in gereden en trok elke Porsche eruit bij het stoplicht. Toen had ik nog lang haar....en was er nog goeie muziek op de radio....zucht. Timewarp me to the eighties please....dan koop ik ook meteen die Jupiter 8....

En om nog maar niet te spreken over het feit dat zo'n DAF achteruit net zo hard ging als vooruit!! :D
 
ME GRAS! Ohhhhh! Me GRAS!!! :D

Reviews zijn altijd handig.


Maar die dongles zijn nou niet echt het meest handig.
Als je ze op een hubje kan prikken dan is het toch redelijk makkelijk mee te sjouwen?
Als ze ze dan op meer dan 1 computer wilt gebruiken dan zul je moeten kiezen. Net zoiets als een licentie voor je hele serverpark kopen om zo lekker veel te kunnen draaien.
Zowieso kan licentietechnisch XP op een quadcore draaien al moeilijk worden als het 2 cpus zijn. Moet je voor 1 computer 2 licenties hebben.
 
Origineel geplaatst door trash
Ik snap niet dat die gasten van Arturia niet een man als Antti Huovilainen in dienst nemen.
Komt omdat John Bowen 'm al ingepikt heeft voor de Solaris :)
 
Origineel geplaatst door fuse

Zowieso kan licentietechnisch XP op een quadcore draaien al moeilijk worden als het 2 cpus zijn. Moet je voor 1 computer 2 licenties hebben.

als je dan al dit soort off topic info wil gaan delen in een thread waar dit onderwerp totaal niet over gaat, zorg er dan in ieder geval voor dat je de juiste info geeft want 2 licenties voor een xp installatie is complete onzin.

ik zal het nu wel even voor je doen:

xp licenties zijn helemaal niet op basis van cpu, een xp licentie is gebaseerd op de versie die je draait. deze bepaalt wat je wel en niet mag doen kwa cpu's. Dus:

xp home: meerdere cores is geen probleem, meerdere processoren wel, slechts 1 cpu wordt ondersteund.
xp professional: ondersteunt 2 cpu's (met meerdere cores)

voor de mensen die het hele multicore en cpu license verhaal na willen lezen bij microsoft zelf: microsoft multicore processor licensing
 
Het was puur ter illustratie dat als je 2 computers gebruikt je niet zomaar met je softies heen en weer kan switchen met je dongle zonder gedoe. Het is niet vanzelfsprekend dat je de software zomaar op meerdere machines kan draaien. (Dan kan ik ook wel met Oracle RDBMS aankomen waarbij het een leuke puzzel kan worden licentie technisch maar da's iets te vergezocht.)
Voordeel van dongles kan wel zijn dat je de licentie kan overgeven (verkopen) wat je met sommige geregistreerde softies niet kan.
En je in het geval dat het niet echt bevalt als hier je er iig nog vanaf kan. (Alhoewel je hem vast nog wel in zou kunnen leveren bij de winkel toch?)
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar die dongles zijn nou niet echt het meest handig.
Als je ze op een hubje kan prikken dan is het toch redelijk makkelijk mee te sjouwen?

Het gaat me niet om het sjouwen, het gaat me om het kwijtraken en om het aantal poorten dat er op een laptop zit.
Een kwijtgeraakte Logic dongle kost je een nieuwprijs van Logic Pro. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor Arturia spul.
Als -ie beschadigd is krijg je binnen de garantie gratis een nieuwe (als het niet je eigen schuld is). Een kapotte kan je ook tegen kostprijs omruilen tegen een nieuwe (40-60 euri). Kwijt is dus kwijt en daarom heb ik een hekel aan die dingen.
Overigens is het een dom idee van de software industrie dat dit helpt tegen piraterij. De meeste software met dongle heb ik al gekraakte versies van gezien op het web. Het helpt dus niet en de eerlijke klant is het haasje.
Wat ook nog een leuke is: als je al bijv. een iLok hebt, zijn er programma's die voor jou een keurige werkende code op dat ding zetten, terwijl je geen stuiver voor de software hebt betaald. Heb er al een gezien voor de nieuwste versie van Audio Ease AltiVerb (6). Helpt dus helemaal niks.
 
Origineel geplaatst door ajarink
Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor Arturia spul.
Dongles zijn niet zo prijzig hoor - die van Syncrosoft kost maar 10-15 euro als ik 't goed herinner.

Overigens is het een dom idee van de software industrie dat dit helpt tegen piraterij.
Daarom ben ik ook vrij gelukkig met de challenge/response van NI, maar je zult altijd groepen hebben die liever een dongle hebben dan activatie en andersom, en daar moet je een middenweg tussen vinden. Om het helemaal wijd open te laten, tja, dat werkt ook niet echt.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Dongles zijn niet zo prijzig hoor - die van Syncrosoft kost maar 10-15 euro als ik 't goed herinner.
Een dongle voor Logic kost je dus écht 800 euro (de prijs van een nieuw pakket). Er staat deze maand een artikel over in Sound on Sound. 800 euro bij verlies dan wel te verstaan.

Daarom ben ik ook vrij gelukkig met de challenge/response van NI, maar je zult altijd groepen hebben die liever een dongle hebben dan activatie en andersom, en daar moet je een middenweg tussen vinden. Om het helemaal wijd open te laten, tja, dat werkt ook niet echt.
Als je 10-15 euro kwijt bent voor een Syncrosoft dongle, dan begrijp ik de beveiliging helemaal niet meer. Als ik dus een code van het internet pluk, kan ik die gewoon op die dongle schrijven en ben ik voor 15 euro klaar bij Arturia...:maffia:

Hoe dan ook: liever een challenge/response dan weer USB poort in gebruik.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top