Cyanide
Ingeburgerd
die kerel is trouwes van limburg,
maar hij maakt jammer genoeg al jaren niets meer.
maar hij maakt jammer genoeg al jaren niets meer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
da's mooi , hem contacteren ?i know him :-)
Dat herken ik helemaal. Leuk om dit niet alleen overleeft te hebben !Ik heb toen nog concerten meegemaakt, in een of ander kasteeltje of alleszins een grote villa in Wilrijk. Dat was samen met karel goyvaerts en zo. Het was wel zéér experimenteel allemaal. Eerlijk gezegd wist ik niet altijd zeker of het concert al begonnen was of dat het nog de soundcheck was. (Ik was toen nog te jong om er iets van te begrijpen) Qua synthesizers was daar niet zoveel bij, meestal werkten ze met functiegeneratoren en taperecorders en ook akoestische instrumenten, gitaar en fluit.
Eén compositie is mij al die jaren bijgebleven: Ze heette "Fluitspreker" geloof ik. Iemand sprak een tekst in een dwarsfluit, wat een soort akoestisch-vocodereffect gaf. Bovendien werd dit live opgenomen op een open reel taperecorder waarvan de tape dan heel de kamer doorging en dan weergegeven op een tweede recorder als player, dat werd dan ook weer opgenomen, enz. : Frippertronics !
Was zo rond 1980. toch wel boeiend allemaal, hoor !
(Ja, ik word wat ouder... vanbuiten toch)
Ik meende dat Guy D2 van Pillion (met Walter Christian Rothe) zelf een modulair systeem had gebouwd, maar ik kan me vergissen. Wat hij ermee deed, was in ieder geval het beluisteren waard.
Hé inderdaad de AEmitsynth, daar heb ik nog aan meegewerkt (koffie gezet enzo voor W.V. en G.D.). Het project was toen bijna af, buiten de sequencer-multiclock module en nog wat frontplaten enzo. Een prachtige modular waar enkel de Buchla nog aan kon tippen ! Die twee waren mijn leermeesters indertijd. W.V. was trouwens de man die ook het grootste deel van de EEF synth van de heer Feremans (Erik Feremans => EF) had ontwikkeld (±1975). Zelf heb ik toen ook enkele van die modules (bouwpakket) gemaakt, hoewel het EEF systeem weinig afgewerkt was. Mede daarom zijn W.V. en G.D. zelf begonnen met hun systeem, de AEmitsynth, kompleet naar eigen inzicht en kunde. W.V. als elektronika specialist (ingenieur) en G.D. als synthesizer specialist (leerling van Mortron Subotnick).AEmitsynth ?
Hé hier ook nog één. Ergens op 't Zuid gingen die toen door.Om even op EEF terug te komen; Ik heb ooit de 'cursus' van de heer Feremans gevolgd.
Om een lang verhaal kort te maken na 2 van de 10 lessen is meneer niet meer komen opdagen. Hoogst waarschijnlijk omdat er niemand van de groep geïnteresseerd was om zijn, dure, bouwpaketten te kopen. Dit was als ik mij niet vergis ergens rond 85-86, de DX7 begon zijn opgang te maken.
Van de synth's kan ik eigenlijk weinig meer zeggen dan dat ze werkten.
I.v.m Belgische synth bands: Vergeet Telex (Marc Moulin) niet
Inderdaad halleluja !!!Momenteel is er iemand bezig te Aemit te restaureren.
Zozo, koffie gezet voor Guy en mij.
Even wat geruchten ontkrachten en bevestigen.
De EEF is van 1979.
De Aemit is voltooid in 1985.
Het klopt dat de Aemit volledig gerestaureerd is, beter dan ooit.
De persoon in kwestie heeft hem niet gekocht, maar heeft wel inzage in de schema's.
Haha, W.V. blijkt hier ook te zijn...ja toch ?Zozo, koffie gezet voor Guy en mij.
Even wat geruchten ontkrachten en bevestigen.
De EEF is van 1979.
De Aemit is voltooid in 1985.
Het klopt dat de Aemit volledig gerestaureerd is, beter dan ooit.
De persoon in kwestie heeft hem niet gekocht, maar heeft wel inzage in de schema's.
Ik bedoelde dat ik enkel aan het eind van jullie Aemit project te pas kwam, meer om de opbouw van de multiclock-sequence-module qua mogelijkheden te bepalen, dan het eigenlijke bouwen zelf, wat voornamelijk door W.V gebeurde.Zozo, koffie gezet voor Guy en mij.