welke monitoren?

als je surround wilt mixen is het verstandig om tenminste de frontspeakers van voldoende kwaliteit te laten zijn; achter is een klein beetje minder belangrijk, maar ideaal is natuurlijk alles van hetzelfde type. dan is het prijskaartje wel wat hoger dan voor een 2.0 setje :)
 
Hallo,

Nu ben ik weer aan het twijfelen gebracht over mijn monitorsetje...
De KRK V-4 Series 2 of de KRK RP-6... Zelfde prijs maar welke set is beter voor het produceren?!
 
Hey allemaal
ik heb een vrij kleine kamer en ik wou toch een beetje wat geluid uit mijn (bijna gekochte) Kord TR 61 krijgen. nou vroeg ik mij af welke powered speakers een beetje ok zijn?
ik zat zelf aan deze te denken:
http://www.rjshop.nl/product/2073/
Ook mede vanwege de prijs aangezien ik pas net kom kijken bij het synthesizer gebeuren :)
greetz
Eterna.
 
Als het alleen gaat om geluid uit je synth te halen is alles mogelijk...zelfs deze Behringer. Als je een iets meer wil kun je veel beter doorsparen.

Een stapje hoger/verder is bijvoorbeeld dit:

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10121.html

Maar dit is de topper:

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/20549.html

Althans als je het klein wil houden...
doe even met naam vermelden in plaats van te linken, dat leest zoo vermoeiend.
en waarom is het een stapje hoger verder? wat is iets meer? wat is topper? wat is klein?
 
roel wacht tot zijn v8 terug komt van het feedback, via mworks, en vervolgens reparatiecentrum ondertussen. half november was 3 weken toegezegd. eind december kreeg roel mailtje dat het bij feedback gebruikelijk was en bekend was dat dit veeeel langer kon duren dus dat nog maar even gewacht moet worden. in afwachting van nieuwe berichten (hoop dat dit geen 8 maanden gaat duren!)

tik tak tik tak.
 
Hey allemaal
ik heb een vrij kleine kamer en ik wou toch een beetje wat geluid uit mijn (bijna gekochte) Kord TR 61 krijgen. nou vroeg ik mij af welke powered speakers een beetje ok zijn?
ik zat zelf aan deze te denken:
http://www.rjshop.nl/product/2073/
Ook mede vanwege de prijs aangezien ik pas net kom kijken bij het synthesizer gebeuren :)
greetz
Eterna.

Wel,

Als je inderdaad net begonnen bent ( en je bent misschien nog niet zeker van je keuzes) is dit misschien wel een goed begin.
Het zijn zeker niet de beste ( Behringer kent gemakkelijk wat ruis op zijn apparatuur etc. ) maar voor een klein begin, ca va.
En je kan ze nog gebruiken voor andere doeleinden dan muziek, het lijken me eerder iets grotere pc-monitors...

Maar ik kan me vergissen.
Je zal je er wel mee kunnen amuseren denk ik...
Ikzelf ben, toen ik dezelfde keuze moest maken op ong hetzelfde moment, voor een setje Alesis gegaan ( Active1, 620). Misschien lijkt de 520serie wel je ding? men moet maar eens gaan kijken op de site van ALesis.....

Succes!!
 
Hey bedankt voor de tips nu weet ik wat meer wat er redelijk goed is en een goede prijs kwaliteit verhouding heeft!
ik ga ff op onderzoek uit :)
 
Hallo. Nou heb ik heel de draad gecheckt (verdomd lang!) en op veel plekken hier en daar gekeken, gelezen, en binnenkort ga ik natuurlijk luisteren.

Waar het op neer komt is dat mijn lijstje van monitoren die okee of goed worden geacht uit de volgende bestaat:
- KRK RP-6 (of RP-5)
- Behringer TRUTH B2031A
- Tannoy Reveal 5A

Ik wil graag wat objectieve feiten en observaties weten van jullie. Ik maak en luister naar van alles eigenlijk van klassiek, film, trance, enzovoorts. Het meest belangrijke zijn natuurlijk frequentierespons en -bereik, stereo, dynamiek, etc.

Wat m'n ruimte me op dit moment toestaat is dat ik de twee monitoren ongeveer 1m van elkaar zal moeten laten staan.

Van dat lijstje monitoren daarboven, welke is gewoon de beste objectief gezien? Het meest vlakke, de eerlijkste, en noem maar op. Geef ook alsjeblieft goede redeneringen. (Als ik KRK nam, waarom zou ik de 6" boven de 5" moeten kiezen of andersom? Waarom zou ik wel of geen Behringer moeten nemen? Waarom dit en waarom dat? Etc., etc.)
 
Ben laatst monitor speakers wezen luisteren bij Feedback samen met mijn broertje voor nieuwe monitor speakers in zijn home studio.

Als band hebben we de KRK RP6 en waren daar tevreden mee. Maar die krengen zijn zo slecht geconstrueerd (binnenkant is echt een ramp) dat we er we na een jaar er problemen mee kregen en hebben er tot op heden, na vervangen van de speaker, nog steeds gezeik mee hebben. En wij zijn niet de enige. Ik heb op dit forum al meerdere verhalen over gelezen.

Toen we gingen luisteren/testen bij Feedback, hield de test RP6 van Feedback er daar ook gelijk mee op. Dat was dus duidelijk. Toen hebben we de RP5 getest en die klonken niet onaardig, maar toen we overschakelde naar de Yamaha HS50M's waren we gelijk verkocht. Zoveel transparanter, strak laag, elk instrument/frequentie gebied duidelijk hoorbaar.

Dus mijn broertje heeft de Yamaha HS50M's aangeschaft samen met een setje Auralex pads. Thuis gelijk de speakers getest en nog meer onder de indruk geraakt. We hoorden ineens bandruis en instrumenten die we voorheen nog nooit gehoord hadden in de platen (van klassiek naar rock tot IDM) waar wij naar luisteren. Daarna heb ik even een test opname gemaakt met Reason en Juno 60 en snel gemixt en zonder fatsoenlijke mastering klonk die track al even energiek en hard als professionele hedendaagse producties, enkel en alleen omdat ik kon horen wat ik deed met de EQ en verhoudingen.

Moraal van het verhaal. ik ben zelf erg enthousiast over de Yamaha HSM50M die je voor ±300 Euro als set kan kopen, maar ga naar Feedback o.i.d., neem een zooitje CD's mee die je heel goed kent en ga luisteren. Je oren zijn de enige waarheid.

Groet van de Naut
 
Bedankt, Naut. Bedoel je dat de RP-6 fysiek een shitapparaat is? Dit geldt toch niet voor alle RP-6's? Misschien was het toevallig zo dat degene waarmee je in aanraking kwam gewoon slecht waren om één of andere reden.
 
Ik kwam van een Behringer setje en dat vond ik niet veel soeps. Gaf in mijn oren het hoog verkeerd weer.

De RP6 was een hele verbetering naar mijn mening en heb er goed mee kunnen werken. Heb er een hele plaat mee opgenomen als referentie monitors en dat ging prima. Heb ook een paar demo's mee gemixt, maar daar vond ik ze niet heel geschikt voor. Ik vond ze diffuus/wollig klinken in het mid-hoog en vermoeiend als ik er een tijdje op aan het mixen was. Kan ook aan het demo materiaal hebben gelegen. Hetzelfde vond ik met de RP5 tijdens de test bij Feedback. De RP5's klonken naar mijn mening dof en niet secuur in vergelijking met de HS50M's.

En bouwtechnisch ben ik ook niet te spreken over deze KRK's. Teveel dezelfde slechte verhalen gelezen (klik hier) en zelf ondervonden. Misschien hadden wij een maandag morgen setje. Iig geen RP serie van KRK voor deze jongen meer.

Ik wil graag monitors die eerlijk klinken en alles tot in het kleinste detail laten horen. En binnen het "budget" segment kwamen we op de HS50M's uit. Ik ga ze binnenkort ook aanschaffen als mijn portemonnee het toelaat.

Maar nogmaals ga luisteren met CD's die je goed kent en bepaal voor jezelf wat voor jouw de beste monitors zijn.

Naut
 
Jongens kennen jullie deze site? (vast wel)

Alles wat die kerel schrijft klopt in mijn ogen. Soms is het haast meer een visie dan waarheid maar dat is juist weer zijn point. Tis allemaal maar net hoe je bekijkt.

http://www.tweakheadz.com/studio_monitors.htm
Beetje suf dat ze er geen enkele BlueSky bij hebben staan.

http://www.soundonsound.com/sos/jan05/articles/bluesky.htm

door de consument ondergewaardeerd merk, misschien ook omdat er geen reclame voor wordt gemaakt.

voor alle budgetten wat wils, van klein tot groot (heel groot&duur)
 
Back
Top