Welke synth moet ik kiezen?

Beste mensen,

Ben de laatste tijd begonnen met minimal maken maar ben nu op zoek naar een goed bakkie.. Is er toevallig zoiets alsn "de minimal bak" of heeft iemand gewoon een een goede suggestie?

Bij voorbaat dank

P.s. Offtopic: ben ook benieuwd naar goed plug-ins voor dit genre...
 
Ben nogal een leek.. Zou je je misschien nader willen verklaren?:P

En ohja.. het liefst een beetje billig :D
 
kijk anders eens naar de oudere electribejes van korg. die klikken en blippen ook wel voldoende volgens mij en zijn wat billiger
 
Hoe definieert jouw vriendin 'genoeg toetsen'? ;)

6 of 7 octaven? Voor mij is 6 octaven voldoende. Ik praat zelf liever over het aantal octaven dan het aantal toetsen... hoewel het vrij gemakkelijk is :): deel het aantal toetsen door 12, en je hebt het aantal octaven.
 
ik zou zeggen voor pianospel toch een toetsenbord van 6,333 of 7,333 oktaven :)

Ja; en verzwaard ook liefst natuurlijk...

Maar zoals eerder al vermeld: vanaf de vijf octaven wordt het moeilijk om een betaalbare VA-bak te vinden (alhoewel ik hier pas nog een Supernova voor binnen je budget aangeboden zag worden). Ik zou dus zeggen: laat je vriendin een midiklavier uitzoeken dat ze geschikt vindt, of misschien een digitale piano (behalve als dat voor jou onhandig spelen wordt met die verzwaarde toetsen), en haal daar dan een leuke module bij. Dan heb je nog alle keus in de wereld (zo goed als elke VA-synth bestaat ook in rackversie) en kan zij ook lekker spelen. Piano's haal je dan (afhankelijk van wat je neemt) uit je klavier , de computer of uit de goedkoopste midi-module die je kunt vinden (Alesis Nanopiano, Roland Soundcanvas, enz.).
 
*D 0,333 octaaf is ongeveer een terts.

Scherp!

Vervolgvraag: hoeveel (welk interval) houd je onderaan over als je een piano in hele octaven meet, van C tot C?

;)

(@Roel: sorry dat ik je opmerking hijack :D )
 
Oh? Ik dacht dat het 'Bรถsendorfer' was... :engel:

Ik was daar al bang voor trouwens, dat er iemand zou beginnen over verlengde pianoklavieren! :D
 
Oh? รถ

รถ

Ik :D


wtf , hoe krijg je die puntjes op de o , :L

b]รถ[/b:{


ontopic , denk ik dat iedereen meerdere synths moet proberen om de ware te vinden, en dan roeien met de riemen die je hebt:D
 
Beste mensen,

Ben de laatste tijd begonnen met minimal maken maar ben nu op zoek naar een goed bakkie.. Is er toevallig zoiets alsn "de minimal bak" of heeft iemand gewoon een een goede suggestie?

Bij voorbaat dank

P.s. Offtopic: ben ook benieuwd naar goed plug-ins voor dit genre...

Luister op via mijn pagina www.yawgmoth.com eens naar de track Banana. Die is met Stylus RMX + Free Alpha (freeware van Linplug) gemaakt. Verder werkt een Nord Modular clasic of G2 + eenvoudige sampler ook goed voor dit genre.
 
Ok heb even wat onderzoek gedaan en ben er inmiddels uit dat ik een esx of emx wil hebben. Heb op dit moment qua hardware alleen een mikrokorg. Kan iemand mij miusschien adviseren welke van de 2 ik het beste kan halen=
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zojuist de KORG MS2000R gekocht en ik vind 'm eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.

Geen effecten op Delay en een beetje modulatie na.

Ik ben sinds kort (weer) Hardstyle gaan produceren en ik heb oor gegeven aan alle hype rondom deze bak van de afgelopen jaren.

Ik krijg er heerlijke bass en disstorted sounds uit, maar klinken vaak te korrelig en vies om er echt iets bruikbaars van te kunnen maken.

Ook die lekkere trance- en hardstyle-leads heb ik er niet uit kunnen krijgen, tenminste niets bruikbaars.

Ik raad deze bak aan aan iedereen die 'support-sounds' zoekt zoals sweeps, bliepjes en bass.


Of ben ik nou gek? :engel:
 
Wou nog even zeggen dat ik erg blij ben met de Alesis Ion. Perfect voor de muziek die ik wil maken en erg gebruikersvriendelijk. Erg leuk speeltje :D
 
Ok heb even wat onderzoek gedaan en ben er inmiddels uit dat ik een esx of emx wil hebben. Heb op dit moment qua hardware alleen een mikrokorg. Kan iemand mij miusschien adviseren welke van de 2 ik het beste kan halen=

hangt ervan wat je wilt doen. De EMX is een grooveobx achtig ding, met 9drum parts en 5 synth. kan je de Microkorg mee besturen.

De ESX is een Sampler die programeert als de EMX, maar er is geen synth gedeelte, alhoewel je wel nog samples kan spelen als een keyboard, en zo sequencies opnemen. Kan je ook de Microkorg mee besturen.
 
Back
Top