Minitaur klinkt vals

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.590
Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met mijn minitaur.

Hij klinkt vals over 1 octaaf met enige regelmaat, niet veel maar zo dat ik hem wel onbruikbaar vind.

uhh ???


Updaten? Kaput?
 
ik heb de calibratie gedaan maar de minitaur is nog steeds vals..

ik ga maar eens een support request doen bij moog.
 
het probleem speelt zich overigens alleen in de lage regionen af..
 
ik twijfel, de meest simpele bas klinkt nog vals, heb alles zo'n beetje geprobeerd.
De editor voor de minitaur krijgt ik ook niet aan de praat, disconnected, een known issue ook.

ik vind het maar een klote ding die minitaur, zonder van mijn 500 euro...
 
ik twijfel, de meest simpele bas klinkt nog vals, heb alles zo'n beetje geprobeerd.
De editor voor de minitaur krijgt ik ook niet aan de praat, disconnected, een known issue ook.

ik vind het maar een klote ding die minitaur, zonder van mijn 500 euro...

De Minitaur is inderdaad nogal overgewaardeerd, in mijn onbescheiden mening. Ik had hem ook snel weer verkocht. De editor werkte bij mij ook niet. Maar vals was die niet...

Ik geloof dat die wel even moet opwarmen voordat die helemaal zuiver wordt, maar ik neem aan dat je dat al hebt gecheckt.
 
Hij staat al een paar dagen aan idd.

Sommige patches klinken echt erg goed, maar ik wil nu een lage diepe bas en die lijkt niet zuiver te zijn.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat er lfo op de pitch zit maar al die knoppen staan op 0.
 
Hmm, bij oude bakken wordt dat 'organisch', levend of warm genoemd en geroemd.. dan is het ineens GEEN probleem.. 8D


Hoop dat t opgelost wordt! Was eigenlijk ook wel benieuwd naar de Minitaur, maarre.. :erm:
 
Ah ik snap. Als je de twee OSCs gebruikt zullen ze altijd licht gaan zweven ook bij perfecte match. Dat ze niet syncbaar zijn is dan jammer. Ik heb een driftbox (ook 2 OSCS) maar daar zit een sync switchje bij. Toch wel handy als je wil kunnen kiezen.
 
Hmm, bij oude bakken wordt dat 'organisch', levend of warm genoemd en geroemd.. dan is het ineens GEEN probleem.. 8D


Hoop dat t opgelost wordt! Was eigenlijk ook wel benieuwd naar de Minitaur, maarre.. :erm:

Mijn MS20m doet het prima, snap niet waarom de miniataur niet. die gaat er hier uit in ieder geval.

Ah ik snap. Als je de twee OSCs gebruikt zullen ze altijd licht gaan zweven ook bij perfecte match. Dat ze niet syncbaar zijn is dan jammer. Ik heb een driftbox (ook 2 OSCS) maar daar zit een sync switchje bij. Toch wel handy als je wil kunnen kiezen.

ja maar met 1 osc heb ik het dus ook.. :(
 
Op welke manier is hij vals? Is het octaaf niet van de juiste breedte? Of is een specifieke noot uit de ladder 'out of whack'?

Doet-ie ook gek als je hem met CV aanstuurt?
 
Hij is vals in de zin dat een octaaf geen verdubbeling van frequentie is maar minder. Tenminste, dat is wat mijn gehoor me verteld. Alles er tussen klinkt dus een beetje out of tune, maar ik hoor het goed als ik een octaaf jump maak in het laag. (ik zit geen, ik herhaal, GEEN jump bassen zit te proggen.. :D )

Wat de CV aansturing betreft, goeie tip, zal ik morgen even proberen.

Het is me inmiddels wel gelukt de Minitaur te updaten en ik heb ook verbinding vanuit mijn VST plugin met de Minitaur, dus misschien dat ik daar ook iets weet op te lossen.

Ik zal als het niet lukt even een wavje plaatsen.
 
Hier een stukje waarin te horen is dat hoogste en laagste noot geen verdubbeling in frequentie is, toch is het in ableton wel een octaaf.

Onbruikbaar gewoon dit..

Het blijkt overigens toch echt aan die laagste noot te liggen, de rest klinkt wel goed.
 

Attachments

  • minitaur.wav
    3,9 MB · Bekeken: 59
Als het een ouderwetse analoge bak was zou ik hier binnenin een trimpotje voor verwachten. Is de reden dat die calibratie-sysex niets voor je doet niet dezelfde reden waarom de editor niet voor je werkt?
 
De editor werkt inmiddels, ik heb me even niet aan de instructies gehouden voor het updaten en toen werkte het.

Inderdaad, een trimpotje voor de scaling, die zou ik graag even bedienen, maar zou die er wel in zitten?

-edit-

de editor heeft een note calibration tool, die loopt nu even een toonladder te spelen, ff zien wat hier uit voortvloeit..
 
Yeah! Dat was het! :D

Note calibration in de editor deed de trick! 8~
 
Back
Top