Een tape delay experiment

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.717
Locatie
Streek rond Herentals - België


Zap er gerust door want het is nu niet bepaald een klassiek nummer, eerder wat gefreak. Naar 't einde toe vind ik 'm beter. Pakweg laatste 5 a 3 minuten.
 
ik hou hier van wel. en soms word ik ook wakker met dit soort muziek, eksperimenten uit jaren '50, of throbbing gristle (al ga je heel wat verder, i.e. langer, haha). dus lekker wakker worden.

op het laatst zit er een eendenlokker geluid... lijkt er een beetje op..:beard:
 
Niet verkeerd
 
Het is grappig hoe erg ik in the zone ben tijdens t opnemen en yweaken. Ik,wou dat ik daar terug in geraakte tijdens t luisteren maar dat is nooit zo. Dank voor de comments. En Vink, als ik wat zit te freaken denk ik regelmatig aan je (smaak) :biertje:
 
https://soundcloud.com/user-370577904/dubnotised

Zap er gerust door want het is nu niet bepaald een klassiek nummer, eerder wat gefreak. Naar 't einde toe vind ik 'm beter. Pakweg laatste 5 a 3 minuten.

Lekker experimenteel, maak je gebruik van een analoge delay (tape recorder) of een VST?

René
 
Ik gebruik hier een tape echo van dynachord. De verkoper zit hier op SF en biedt er regelmatig aan.
die heb ik als send fx op een kanaal als return met een boel eq op en reverb. En feedback door zichzelf te senden. En ik fade de echo in en out en draai de sends op de mixer per kanaal als ik die wil tweaken. Zoals old skool dub op een hardware manier.
als dat chinees klinkt, kijk eens een dub yt filmpje van prince fatty waar je zijn mixer de hele tijd ziet en zijn aanpassingen.
 
als dat chinees klinkt, kijk eens een dub yt filmpje van prince fatty waar je zijn mixer de hele tijd ziet en zijn aanpassingen.

Ik vind het helemaal niet zo Chinees klinken meer een beetje industrial dub of zo. :D ;)
Ja wat je zegt over dat in de 'zone' raken tijdens het tweaken, ik heb dat met een delay ook al gauw, een beetje meespacen op de sounds die je hoort, lekker toch?
Als experiment en bezig zijn is het lekker maar om er ook een leuke track van te maken vergt nog wat werk.
Maar dat was je bedoeling ook niet denk ik?
 
Nee. Als ik een track zou willen maken zou ik meer patterns voorzien die ergens op lijken. Dit is een random pattern vd 2600, de zogenaamde hats zijn sample and hold met een beetje percussie er bovenop vd monotribe die ik niet wijzig.
 
Ik vind het jammer dat je deze ingrediënten niet hebt gebruikt om echt 'een track' in elkaar te knutselen... Gemiste kans !
 
Een track maken in oneindig veel moeilijker voor me dan dit. Deze ingrediënten heb ik zo uit de kraan te tappen. Wat niet is kan nog komen :)
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
 
Ik vind het best wel vet. Wat heb je nu als input gebruikt? Wat drums zo te horen? Het lijkt mij heel vet om nog minder (ritmische) geluiden in te voeren, wellicht een vocal sample, en nog meer te freaken met de output waardoor het geluid meer ruimte krijgt. Daar bovenop kan je met de delay speed weer subtiel de tijd vervormen. Dan speel je optimaal met audio in tijd, en ruimte.

Welke DAW heb je? In Ableton is het heerlijk om dit soort geluiden nog eens te vertragen of versnellen, verschillende warp modes te proberen; kan echt mooie unieke sounds opleveren!
 
Dank

Alles gaat door de mixer en draai ik “om de beurt” als send naar de tape delay.

ableton ja. Maar ik schep er amper plezier uit met een muis te zitten klooien op een scherm.

Ik probeer nog wel een keer een andere workflow. Ableton als seq, naar de mixer, live tweak en dat multi(?) terug opnemen. Als ik eens in quarantaine mag. Moet voorlopig nog 1 dag werken tenzij ze me oproepen.
 
Vet man!
als je alle losse tracks kunt opnemen met midi clock sync dan kun je van een jam zo een track maken.
evt nog wat toevoegen en klaar.

lekker als de tape delayed lekker in feedback gaat 8)
 
Back
Top