Remix trackje (breaks oid)

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
Dit was mijn inzending voor een remix contest van SOMA Records 'Lets Go Outside'. Helaas niet geëindigd in de top 16 :(

Hopelijk doe ik er nog iemand een plezier mee...

Zou graag wat nuttige tips en opmerkingen krijgen!

KLIKKERDEKLIK
 
die biets mogen wel wat snappier, meer punch.

en wat korter, 6 minuten knallen is beter dan 11 kabbelen ;)

Klinkt wel geinig overigens :)
 
Behalve dan dat ik storend vind dat 1,5minuut lang is voor het eraankomt is de rest wel ok,maar dat is kwestie van taste voor deze style.
 
De compositie doet me een beetje denken aan 'purple feet'; opbouw, rust, opbouw, toevoegingkje. Deze uitgesponnen opbouw paste goed bij het dromerige karakter van purple feet. Bij 'Lets Go Outside' krijg ik een beetje een eind jaren 90 chemical brother(ish)gevoel maar er ontbreekt nog wat testostereon en hysterie als het ware. Je geeft veel aandacht aan de elementen in je track maar behandel ze wat nonchalanter, ik kan bijna voorspellen wanneer er iets gaat komen. Die beats kunnen wat smeriger, het rauwe randje (dat ik met deze stijl associeer) ontbreekt een beetje. Wat tijdsduur betreft ben ik er nog niet helemaal over uit, ik heb absoluut geen probleem met een lang ruststuk als daarna het dak er maar af gaat en dat gebeurt niet, het kabbelt zoals eerder vermeld gewoon wat door. Misschien kun je een kortere versie maken met deze ingredienten (en mogelijk nog wat toevoegingen) en zodat het wat jachtiger wordt. Veel succes.
 
Back
Top