Eigen label

Heb op je website gekeken bent gwoon de maker van "As Cold As Ice" blijft n vette track, nice, respect :halleluja

Hoe ga je de intellectuele eigendomsrechten regelen trouwens?
 
Tnx!

Eigendomsrechten zijn All rights reserved gewoon. Stemra is niet meer zo noodzakelijk omdat vrijwel alle inkomsten direct op de bank van de stichting komen. Ik heb wel contact gehad met cloud9music en die hadden al interesse om mijn nieuwe release eventueel op een verzamelcd te plaatsen. Hoe dat allemaal in z'n werk gaat zonder stemra en die licenties moet ik nog uitzoeken...ik vermoed dat cloud9music dan gewoon meer direct betaalt aan mijn stichting omdat ze dan die kosten niet aan stemra hoeven te betalen.

Nog even wat beter nieuws: ik kom net thuis en er ligt een brief van het UWV. Stichting oprichten is geen enkel probleem en je mag jezelf zelfs maximaal 1500 euro per jaar onkostenvergoeding geven zonder dat je uitkering gekort wordt.

Aan de slag dus :)
Ik heb nog eeen hoop uitzoekwerk te doen.
 
Voor niet fysieke dingen heb je oa met buma te maken. Omdat je nu platenboer gaat worden komen de rechten voor de artiesten die je gaat vertegenwoordigen, in de stichting zegmaar toch ? die jij dan weer door kan licenseren aan oa cloud9 ed

Muziek distributie gaat wereldwijd worden ga ik vanuit, hoe ga je er voor zorgen dat elke cent bij jou terecht komt en naar de artiesten die je gaat vertegenwoordigen, daar over nagedacht ?

Cloud9 is een een publishing......waarom daarbij aansluiten gezien je onderstaande uitspraak?

Je bent gek als je nu nog met platenmaatschappijen publishers of stenra in zee gaat.

Eigendomsrechten zijn All rights reserved gewoon
houdt in ?


Nog even wat beter nieuws: ik kom net thuis en er ligt een brief van het UWV. Stichting oprichten is geen enkel probleem en je mag jezelf zelfs maximaal 1500 euro per jaar onkostenvergoeding geven zonder dat je uitkering gekort wordt.
chill

Aan de slag dus
Ik heb nog eeen hoop uitzoekwerk te doen.
zekers, good luck
 
Voor niet fysieke dingen heb je oa met buma te maken. Omdat je nu platenboer gaat worden komen de rechten voor de artiesten die je gaat vertegenwoordigen, in de stichting zegmaar toch ? die jij dan weer door kan licenseren aan oa cloud9 ed

Muziek distributie gaat wereldwijd worden ga ik vanuit, hoe ga je er voor zorgen dat elke cent bij jou terecht komt en naar de artiesten die je gaat vertegenwoordigen, daar over nagedacht ?

Cloud9 is een een publishing......waarom daarbij aansluiten gezien je onderstaande uitspraak?



houdt in ?


chill

zekers, good luck


Ik wil eigenlijk niets of bijna niets te maken hebben met producers die stemralid zijn, odmat dit mij een hoop ellende oplevert. Het doel van de stichting is ook niet geld verdienen. Artiesen die ik release KUNNEN eventueel betaald worden als er geld verdiend wordt met hun muziek maar ze moeten achter het doel van de stichting staan, anders kunnen ze beter in eigen beheer uitgeven of een ander label zoeken.

All rights reserved is gewoon dat mijn stichting de rechten van de muziek heeft, zoals een gewone platenmaatschappij dat heeft. Geen creative commons licenties denk ik hoewel ik creative commons niet uitsluit.


Ik zie eigenlijk nu pas in hoeveel erbij komt kijken en hoeveel ik nog uit moet zoeken. Belastingdienst, zakelijke bankrekening openen, excel sheets maken met releases catalogus, sheetje met inkomsten en uitgaven.

Brrr.. even uitkijken dat ik niet teveel hooi op m'n vork neem nu.
 
Er komt toch heel wat bij kijken bij de voorbereiding voor fysieke muziekuitgaves. Daarnaast is het nog maar de vraag of het uiteindelijk evenveel oplevert als dat het gekost heeft. Dat is wel even wat anders dan een pagina op Bandcamp (de simpelste oplossing).
 
@exoterrestialL thanks, ben druk bezig ja :)

@wootson, volgens mij valt het wel mee. ik regel alles via cdbaby.com
Die doen distributiie wereldwijd, zowel digitaal op alle mp3 stores als in fysieke winkels.
Over de vraag of het wat oplevert, tja ik hoop het natuurlijk wel, maar mocht het alleen maar geld kosten dan vind ik het alsnog leuk om af en toe van mezelf of een ander een plaatje te releasen.
Het punt is dat ik bezig ben met iets wat ik leuk vind het het doel van de stichting is ook geen geld verdienen.

Eventueel genereer ik inkomsten voor de stichting uit iphone apps die ik aan het ontwikkelen ben. Ik heb hier alleen door de drukte rondom muziek en oprichten van de foundation helemaal geen tijd voor, maar dat komt wel.
Die stichting is echt een geniale constructie om naast een WAO uitkering gewoon allemaal activiteiten te ontplooien die in principe geld kunnen opleveren :)
 
Als 't goed is doet die site het gewoon.
Ik heb inmiddels de stichting officieel opgericht, een KVK inschrijving en heb gisteravond een bankrekening geopend. Het moet dus nu allemaal gaan lopen.

EDIT: Ik werd gister trouwens gebeld dat m'n beyerdynamic DT990 gerepareerd is en dat ik hem op kan halen. Ik kan dus weer werken zonder dat de buren constant aan lopen te bellen wegens geluidsoverlast :)
 
Ik vind het een goed iniatief en knap dat je doorzet aangezien het in feite wel een beetje theoretisch verhaal is gezien inkomsten er (in ieder geval in eerste instantie) niet snel zullen zijn.

Overigens zou ik, als alles op poten is, juist WEL gaan zoeken naar subsidies. Zijn talloze potjes her en der en al krijg je ooit maar eens eenmalig 5k oid dan kun je daar al heel veel mee doen. Sterker nog, ik denk dat het geld beter besteed wordt dan een of andere knutseldag met overbetaalde betaalde medewerkers ergens.
Je kunt ook denken aan giften ofzo van derden wat belatistingtechnisch voor die mensen weer interessant zou kunnen zijn.
 
Back
Top