Juno 60 richtprijs

Revok

Stamgast
Lid sinds
6 februari 2011
Berichten
142
Hoeveel mag je tegenwoordig vragen voor een Juno 60? Zichtbaar erg gebruikt, maar technisch wel ok. Met Kenton Midi to DCB bakje.

NB: ik reageer niet op pm's voor hij effectief in verkoop gaat.
 
Iets van 1100 euro als hij erg gebruikt is. Maar je mag natuurlijk 12000 euro vragen.
 
1100€ is minder dan hij me persoonlijk waard is. Maar 12000 klinkt correct :D

Bedankt!
 
Medio 2018 had ik voor een nette en goed werkende Juno-60 (220V exemplaar, met Kenton MIDI kit) als richtprijs een bedrag van 1.600 Euro in gedachte. En ik vroeg me toen ook af of de prijzen nog (verder) zouden stijgen. En dat is het geval, want ze worden m.i. nu verkocht voor 1.900 Euro (minimaal). En indien serviced / calibrated voor 2.100 Euro. Zelfs 2.500 Euro heb ik voorbij zien komen. :halleluja Dat lijken bizarre prijzen, maar je moet je daarbij bedenken dat het steeds moeilijker wordt om een technisch goed werkend (en optisch ook mooi) exemplaar te vinden.

Die van jou is zichtbaar erg gebruikt, en daar zou ik geen interesse in hebben. Daarentegen zullen er ongetwijfeld mensen zijn die de optische staat minder belangrijk vinden en wel geïnteresseerd zijn.

De prijs van 1.100 Euro die DRe noemt komt op mij realistisch over (maar ik heb nog geen foto's van jouw Juno-60 gezien). Ik zou 1.499 Euro vragen en dan afwachten of er (veel) reacties opkomen. Zakken in prijs kan altijd nog...

Dat de Juno-60 jou persoonlijk meer waard is dan 1.100 Euro kan ik mij wel iets bij voorstellen, want de sound van deze synthesizer blijft uniek (totdat er een net zo goed klinkende clone * van op de markt komt - en dan duikelt de prijs van een Juno-60 ongetwijfeld in versneld tempo keihard omlaag).

* Van Behringer? :-)
 
Zelfs 2.500 Euro heb ik voorbij zien komen. :halleluja Dat lijken bizarre prijzen, maar je moet je daarbij bedenken dat het steeds moeilijker wordt om een technisch goed werkend (en optisch ook mooi) exemplaar te vinden.

Ja, sommige vragen inderdaad rond de 2500, wat vreemd is, want de 6 & 106 zijn lang niet zo duur.
 
Ja, dat was de tijd dat ik de mijne verkocht wegens plekgebrek :stupid. Was nog blij dat ik 'm kon ruilen voor een MS-10, of zo.
 
Vraagprijs is vraagprijs he. Marktwaarde is waar ie voor verkocht wordt. Is wezenlijk verschillend. Ook al moet ik dat zeker bij 8 van de 10 verkopers duidelijk maken. En dan nog snappen ze het vaak niet.

Anyway ik heb nog 400 gulden betaald voor mijn j60. :D

Weet niet waar ze nu voor gaan maar laatste keer dat ik checkte idd 1400 euro inclusief midi in goede staat.

Verder zit er veel hype in deze markt. Als er al 1 analoog ding in zit moeten ze de hoofdprijs hebben. Maar gelukkig is de synth markt compleet verzadigd met al dat nieuwe spul wat uitkomt. Dus kan je als je goed onderhandeld nog steeds hele toffe dingen vinden voor 3/400 euro. Maar dat allemaal terzijde!
 
Back
Top