drumulator

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
op de lokale marktplaats staat een drumulator te koop die me wel interessant lijkt als projekt. optisch is hij in een top staat is maar hij heeft volgende mankementen:

-de sequencer doet het niet
-de kick drum doet het niet

verder schijnt hij te werken volgens de verkoper. hij staat voor 260€€ te koop, is dat realistisch?
 
goede vraag - ook die dingen gaan tegenwoordig al voor groot geld. die kick drum zou een slecht of vuil contact kunnen zijn - sequencer de batterij of zo. er is intussen wel wat te vinden over drumulator issues en oplossingen.
200 zou ik er wel voor betalen. in theorie dan, want ik moet die oude zooit niet meer.
 
goede vraag

bedankt voor je input leo!
ik heb de drumulator verder nog nooit langs zien komen, er staan er ook maar 1-2 op ebay voor rond de 500€ (wat ik wel een beetje aan de fraaie kant vind gezien wat dat ding kan..) maarja, het is vintage hé ;)

ik ga hem van het weekend eventjes bekijken en met de verkoper over de prijs praten
 
als je dan nog maar op tijd bent... veel succes. het is best en leuk ding trouwens, om te zien en vast te pakken en om te horen.
 
De Drumulator.....mijn allereerste drumcomputer :) Heb hem nog steeds maar hij doet al jaren niks meer eigenlijk en ik weet ook niet wat er aan schort. Hij staat nu in mijn boekenkast te pronken want hij ziet er verder nog tiptop uit.

Hoop dat je hem weer helemaal aan de praat krijgt als je hem koopt! :okdan:
 
Hou ons ff op de hoogte of je hem heb getest / gekocht en als maken niet lukt dan is het een mooi stukie decoratie ;-)
 
even terzijde : ik laad de Drumulator samples in een Rossum_Electro Assimil8tor

ook wel een interessante bak zeg, die snare is erg vet :W
gebruik je hem ook voor 808/909 samples?

gister even langs geweest bij de verkoper en kon hem gelijk meenemen voor 200€
wat ik al vermoedde; als je hem aanzet staat er op het scherm "bad" (bedankt marcuuu voor de link naar de video!) als het goed is moet ik dus alleen de RAM flushen en dan kan ik ermee aan de slag, hij heeft zelfs een noise mod geïnstalleerd! nog even open gemaakt voordat ik hem kocht, zag er allemaal goed uit, geen rotte elcos of uitgelopen dingen.

ik zat nog te kijken naar de midi kit + OS3 upgrade, dat zou rond de 40€ kosten
en daarnaast had ik per toeval ook een tutorial gevonden hoe je met een Arduino je eigen eeprommer kan maken, misschien ook wel interessant :eureka:

zal vanmiddag nog ff wat fotos posten, nu eerst naar college :frons:

alvast bedankt voor jullie tips :mega:
 
nieuwe batterij en dan komt het vast goed. leuk ding hoor.
o en die kick. even het bordje eruit, dekseltje er netjes af. veertje en draadje bovenop schoonschrappen beetje (kraan)vet op het plastic dopje (zodat hetniet in aanraking komt met de contacten) en dan triggert die hopelijk ook weer soepel.
 
leuk ding hoor.
.

ik heb de "bad" text van het scherm gekregen door de reset procedure te volgen, nu staat er "die".
heb dus meteen een batterijhouder en een 123a 3v lithium batterij gekocht (gewoon een kamerabatterij voor 4€ van varta in plaats van de officiële replacement battery die je erin moet solderen) om de oude te vervangen.

de kick zelf doet het als je hem op een andere knop legt, het is alleen de eerste knop van de 4 die het niet doet. vandaag de kast even opengemaakt en het board eruit gehaald - het ziet er op het eerste gezicht niet raar uit maar bedankt voor de tip leo, zal er van het weekend naar kijken.
 
Back
Top