Ijay - It's All About You

afasio

Nieuwkomer
Lid sinds
30 oktober 2013
Berichten
19
Locatie
Dordrecht
Hallo allemaal,

De afgelopen maand ben ik erg druk geweest met het opnemen, editen, mixen en masteren van deze track die ik vandaag op het internet heb gezet.

Erg verschillend van de andere tracks die ik heb gehoord in deze contest maar dat zal hopelijk niet zoveel uitmaken.

De zanger heet Ijay en het is geproduceerd door BraveCake.

Bedankt!
 

Attachments

  • Ijay - It's All About You (Snippet).mp3
    4,2 MB · Bekeken: 172
Fijn trackje hoor! Zit lekker in elkaar en heeft een heerlijk sfeertje. Op de mix valt misschien nog wel wat te winnen. Hij komt wat droogjes bij me binnen en de kick en bass zijn naar mijn smaak iets te nadrukkelijk aanwezig.

Ik vraag me wel af of je de goede versie heb geplaatst. Hij houdt er na 1:50 met een fade out mee op...
 
Mooie harmonieen, en ik ben het met meneer van Lansberg oneens dat de drums te hard zouden zijn.. kan best zo! Wel erg kort idd.. ff doorwerken nog hieraan en een volledig nummer er van maken
 
Bedankt voor de reacties, zouden jullie misschien kunnen uitleggen wat er mix technisch beter kan?
Of hoe jullie het graag zien.
Bedankt!
 
Op zich is het een nette mix.. crisp & clear, zogezegd. Als je iets wilt veranderen, dan kan je kijken of bepaalde dingen niet wat vetter kunnen. De drums zijn nog wat braafjes, bijvoorbeeld.. gooi ze door een bus en kijk of je ze wat kan opppompen met wat compressie en/of EQ, misschien nog een galmpje op de claps, dat soort subtiele zaken die je mix interessanter maken.

Vocalen klinken prima zo..
 
Naar mijn smaak mag de vocal wat ruimtelijker zijn. Die kick en bass waar ik naar verwees zijn voor mij iets te "rond". Die kick geeft bij mij een wat vervelende druk op de oren (luister via head phones). Clap kan wat reverb gebruiken en ik mis wat hoog in de eindmix. Just my 50 cents. Maar het wordt me wel duidelijk dat dit gewoon een smaakkwestie is :-).
 
Cool, clap verb kan inderdaad wel wat beter, en extra air mist het inderdaad ook wel.
De kick heb ik gesampled van een deephouse track en er zijn veel verschillnde meningen over.
Weet niet precies wat ik er nu mee moet doen, in mijn oren klinkt die wel goed.
Bedankt voor jullie feedback, kan ik het in iedergeval weer wat beter maken :)
 
In het refrein staat de vocal tuner op een 'verkeerde' scale .. ben het ook eens met de opmerkingen over de mix, desondanks komt het idee wel mooi door dus toch een stem!
 
Back
Top