Kings Cross - You will Die (afmix hulp)

Krek

Jungle of Wires
Lid sinds
13 oktober 2007
Berichten
2.439
Locatie
Randstad
Hallo, ik zit sinds een half jaar in een band genaamd Kings Cross en we hadden bedacht om een demootje op te nemen, meer om te laten horen aan vrienden, bekenden en geinteresseerden wat we doen. Ook om onze myspace een beetje te vullen (niet voor een CDtje, dan gaan we de studio wel in). Nu hebben we de afgelopen weken zitten klooien met thuisopnames, want tja. Ook al zijn het thuisopnames, we willen natuurlijk wel het beste eruit halen. Nu komt het... het afmixen. Ik weet dat dat een ding op zich is, maar ik heb toch mijn best gedaan op deze track van ons. Ik vind het moet ik zeggen aardig gelukt, voor een eerste keer zo (ik heb al eerdere pogingen gedaan, maar dat was allemaal met synths enz. nooit met gitaar en zang en drums). Ik heb al veel gelezen op verschillende fora en ben tot nu toe aan dit resultaat gekomen, maar ik vind alleen de zang niet lekker in de mix liggen... Misschien is het zo dat ik me heel erg focus daarop, want out of the blue luisteraars vinden dat wel meevallen. Graag wil ik van jullie horen wat jullie daarvan vinden. Feedback op de rest is ook goed hoor :D

Dit is de track, veel luisterplezier

http://soundcloud.com/krekkedelic/kings-cross-you-will-die-2de-versie
 
Ik heb nog wel een Samson compressor voor je ;-)

Moeilijk om de totaalmix goed te beoordelen aangezien deze wat lage mp3-kwaliteit lijkt.
Maar goed, de stem. Ik vind dat de vocal nog wel wat harder mag eigenlijk, wellicht krijgt deze automatisch meer ruimte als de gitaar nog wat wordt ge-eq'd. Ik zou hem ook nog wat meer compressen zodat de volumes wat meer gelijk zijn. Hiernaast zou ik het delay-effect wat af en toe voorbijkomt nog wat meer benadrukken.
Het basgeluid kan denk ik ook wat opvallender, af en toe valt deze een beetje weg.

Maar ik ben meer van de hardere house-soorten dus wellicht zit ik er wel helemaal naast :geslaagd:
 
eheh, bedankt voor het aanbieden van je compressor... :P

Maarre idd, 1 nadeel als je een compressor aanschaft die ook heel subtiel kan compressen is dat je misschien iets te voorzichtig bent... Maar goed Thanx voor de adviesen, ik ga er iets mee doen! Ik had het idee dat de zang er al erg hard in knalde zeg maar. Ik ga ook even wat expirimenteren met eindcompressie.
 
het is eerder de gitaar die er veels te dik op ligt imo (wellicht sidechainen op de beats ???)
Stem mag wel wat meer naar voren komen ook.
En de bas blurred een beetje in het totaal. (terwijl ie in de break wel heel lekker klinkt)

Hier is op cker een knallende track van te maken.
 
De mix zit vol beginnersfouten. Is op zich niet erg hoor want het nummer klinkt lekker.
Probeer gewoon alles niet zo hard mogelijk te zetten maar meer te richten op de balans. (Zet je monitors harder)
En die bas is nu te zwaar en trekt de hele mix naar beneden.

Die live jams klinken trouwens ook lekker groezelig vies. :)
 
Thanx voor de reacties!!!

het is eerder de gitaar die er veels te dik op ligt imo (wellicht sidechainen op de beats ???)
Stem mag wel wat meer naar voren komen ook.
En de bas blurred een beetje in het totaal. (terwijl ie in de break wel heel lekker klinkt)

Ik heb de drums wel gesidechained (raar woord eigenlijk zo) maar wat bedoel je met de gitaar sidechainen op de beats?

De mix zit vol beginnersfouten. Is op zich niet erg hoor want het nummer klinkt lekker.
Probeer gewoon alles niet zo hard mogelijk te zetten maar meer te richten op de balans. (Zet je monitors harder)
En die bas is nu te zwaar en trekt de hele mix naar beneden.

Die live jams klinken trouwens ook lekker groezelig vies. :)

:biertje: Fuse (die livejams zijn mijn eerste rasse schreden op modular gebied)

Dat het vol zit met beginnersfouten dat geloof ik gelijk eheh, tis de eerste track die ik maak met dergelijke instrumenten. Ik heb veel raad gevonden op dit forum, maar gebruik toch vooral mijn oren om het nummer imo goed te laten klinken, maar ik weet dat het op zeker beter kan. Ik zal je advies volgen Fuse! De bas is vrij dik ja, daarom dattie misschien wat blurry klinkt, zal kijken of ik daar misschien wat aan kan doen.

iig superbedankt alvast voor jullie reacties!
 
EY Krek

Ik bedoelde de gitaar te compressen/limiten middels sidechaining a/d hand van de sequence vd beats.

ltrz
 
Back
Top