The Fall Of Phaeton

Hier past eigenlijk nog wel een dikke beat onder. Of gewoon als interlude of bridge gebruiken. Verder als objectieve luisteraar kan ik hier zeker van genieten!
 
Heerlijk nummer inderdaad, heb er van genoten. Beat zou inderdaad kunnen, maar is niet echt nodig wat mij betreft :)
 
Dit heeft wat mij betreft geen beat nodig, mooi zo!

Maareuh, het leunt wel héél dicht aan bij werk van Jarre he. Als je het begin van Magnetic Fields 1 neemt en de arpeggio wat subtieler maakt, zit je heel dicht bij jouw nummer.

Equinoxe 4, 5, Industrial Revolution Ouverture komt qua akkoorden ook in de buurt. Nuja, Jarre gebruikt vaak gelijkaardige akkoordenschema's in zijn muziek, dus als jij eenzelfde schema gebruikt zit je al erg dicht bij hem. :)
 
Laatst gewijzigd:
Dank je voor de reacties.

@Nicolas 2000: Nu je het zegt, inderdaad het lijkt een beetje op die Magnetic fields 1. Had het zelf nog niet opgemerkt eigenlijk.
 
@GentleG: Voor dit nummer heb ik de Korg Micro X, Micro korg, en Roland JX-305 gebruikt.

@Exoterrestrial: Inderdaad, ik wou een soort van "rode draad" in dit nummer met een terugkerend thema.

@acces1 : Thnx
 
Hier past eigenlijk nog wel een dikke beat onder.
Viola, dat vind ik ook,, en ik heb er dan maar ineens werk van gemaakt !! :dj:

Maar eerst en vooral, Nick1000, als je't niks vind, ...??? tja dan hou ik 'm maar voor mezelve,, :D

http://soundcloud.com/stephenm/545-the-fall-of-phaeton-mix2

'k vind 't in ieder geval een MEGA THEME !!
Iets waar ik zelf ni toe in staat ben..... :) :) :)
 
Ik reageer zelden op een track, maar bij dit nummer kon ik het niet laten.

Mooi, sfeervol stuk.
Het doet inderdaad enigszins denken aan Magnetic Fields, maar dat vind ik niet storend.
Het verwijst ernaar zonder dat het echt jatwerk is wat mij betreft.
Ik vind de 'rode draad' ook geslaagd. Ik vind het terugkerende motief nergens vervelend of saai worden.

Met dit in m'n MP3 speler wordt een wandeling in het winterzonnetje heel aangenaam.

Oh ja, wat mij betreft GEEN beat eronder!!! ;)
 
@Stephen: Wooow, ik voel mij echt wel vereerd. Ik vind uw "Mix2" versie zeker niet slecht. Er zitten heel goede momenten in uw versie waar ik letterlijk "kippenvel" van keeg. Heb uw remix in ieder geval opgeslagen.

@Tom 32: Bedankt voor dit mooie compliment.
 
Lekkere track! Ik had initieel de verwachting dat het nog een heel andere wending zou gaan nemen, maar de eerste keer dat je iets hoort is toch altijd heel anders dan latere keren.
Je zou hier en daar misschien nog wat "orkestrale percussie" zoals tromroffels en cymbalen kunnen toevoegen als accent/overgang om het wat grootser te maken - zoals Vangelis dat vaak doet, dat maakt dat het wat minder 'voortkabbelt' verderop in de song (vanaf 2:12). Begint er vanaf 2:50 nou al een fade-out? waarom zo vroeg? d'r zou best nog wat kunnen gebeuren zonder dat het zo wegsterft.
Ritmische drums zou ik er zelf ook niet onder zetten, maar ik ben wel benieuwd naar die remix :-)
 
Okey, en Merci voor de goedkeuring Nick1000,,,

'k Ben der nog wat aan-aan't sleutelen, maar 'k denk toch de opname niet meer opnieuw over te doen,,
'k Heb nog wat knip en plak werk gedaan, en idd de BassKick iets minder gemasterd, of toch geprobeerd,,
En idd, helemaal perfect strak en in groove te krijgen gaat me ni echt beter lukken denk 'k,
Ik werk met een Tracker, MED-SS op den amiga, als sequencer,, niet alles in een DAW,,

Alé, versie 545-The Fall Of Phaeton-Mix2a staat erop:

http://soundcloud.com/stephenm/545-the-fall-of-phaeton-mix2
:dj::dj:
 
Jandorie, Ik kan mijn Bericht niet meer bewerken,, de Soundcloud link lijkt ni meer te werken na de update,,,
hier m'n Main - SoundCloud Pagina:

http://soundcloud.com/stephenm
 
Back
Top