Bjooks - The Minimoog book

Tom 32

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
4.311
Locatie
hete kolen
Bjooks komt met een nieuwe titel:"The Minimoog book".
Het boek moet deze maand nog op Kickstarter komen, maar gezien het verleden zal de financiering voor deze titel ook wel snel rondkomen.

Bjooks: the Minimoog book


bjooks-minimoog-book@2000x1500-1068x801.jpg
 
Ah nee - niet weer zo'n mooi boek! Waar moet ik al die boeken laten? Dat wordt nog heel moeilijk om dat niet te kopen...
 
Wat een dure boeken met informatie die online al beschikbaar is. Gaat het hier om het principe van collectability met deze boeken?
Het gaat hier om het principe van een boek, een fraai voorwerp met gebundelde informatie of een mooi verhaal.

Een fysiek voorwerp dat je vast kunt houden en in een kast kunt zetten.

Ideaal voor personen die even niet naar een scherm willen kijken.
 
Die Bjooks zitten wel goed in elkaar. Mooi vormgegeven en goede research. De oplage zal niet enorm zijn, wat ook de relatief hoge prijs verklaart (en imo rechtvaardigt). Ik heb zelf 'Push Turn Move' en 'Patch & Tweak with Moog'. Het is beter dan '1000 synths die je moet proberen voor je dood gaat' die je in de ramsjbak bij de Voordeelbeuker kunt kopen in elk geval.
 
Het boek Patch & Tweak heb ik helemaal gelezen, en daarvan heel veel geleerd. Je kunt die info met wat moeite ook wel op internet bijeen sprokkelen, maar het lezen van een echt boek (zeker als het mooi vormgegeven is) vind ik nog steeds heel wat prettiger.
 
Echt iets voor de liefhebber, ik word er niet warm van. Ik heb recent een paar bjooks verkocht, dat ging heel vlot :)
Mooi zijn ze zeker.
 
Die uitdrukking is ook bezopen! Alsof Jan en alleman geïnteresseerd is in modulaire synthese of in de geschiedenis van de Minimoog. Bovendien zijn die Bjooks boeken alles behalve oppervlakkige lectuur om maar eens gedachteloos in te bladeren, hoe mooi ze er ook uit zien. Er staat serieuze informatie in.
 
Die uitdrukking is ook bezopen! Alsof Jan en alleman geïnteresseerd is in modulaire synthese of in de geschiedenis van de Minimoog. Bovendien zijn die Bjooks boeken alles behalve oppervlakkige lectuur om maar eens gedachteloos in te bladeren, hoe mooi ze er ook uit zien. Er staat serieuze informatie in.

Zoiets is natuurlijk ook leuk voor mensen die een zeker zelfbeeld naar anderen willen projecteren. Zogenaamd achteloos op tafel leggen en de visite ziet hoe hip en cool je bent...

Bij mij is er best wel kans dat visite een boek ziet liggen als 'Nederlandse kabinetten 1848-1901', dat is wel beetje een imago-killer...

:D
 
Ik heb het originele Moog patchboek bij mijn Mini, dat vond ik wel relevant. Maar niet erg koffietafelfahig.

Sommige hedendaagse boeken zijn heeeel duur, dan spreek ik over 700 euro ofzo, maar beperkte oplage en vooral een enorme investering aan research (niet op internet te vinden) en aankopen om ze te kunnen maken. Dat gaat dan over erg specifieke verzamelaarsonderwerpen. Ik koop ze niet maar ik begrijp het wel.

Het is in ieder geval beter dan de "500 sportwagens" boek die ik onlangs kocht. Op zicht interessant omdat er erg exotische auto's in staan, maar propvol feitelijke fouten, zelfs bij courante modellen.
 
Ik wil wel eens weten, als je zelf geen hebt staan, wie zijn dochter of vrouw een minimoog hip vindt hier. Ik wed dat ze bijna allen denken ‘o nee, orgelman’
 
Ik wil wel eens weten, als je zelf geen hebt staan, wie zijn dochter of vrouw een minimoog hip vindt hier. Ik wed dat ze bijna allen denken ‘o nee, orgelman’
Toen ik met de Minimoog in huis kwam, vroeg ze of dat betekende dat mijn andere synths nu weg konden. Neen zei ik, want je kan er bv geen piano op nadoen.

Toen ik met de piano in huis kwam, vroeg ze of dat betekende dat de synths nu weg konden. Neen zei ik, want je kan er bv geen synth op nadoen.

Ik heb de Nord Electro daarna snel verkocht omdat ik mezelf in een hoek gepraat had.

Maar goed, hip....ik denk niet dat ze mij vaak met hip associeert. Ja die platenspeler, maar dat deed ik al before it was cool. Die cowboyhoed misschien. Maar mijn selectie koffietafelboeken vindt ze met hoge waarschijnlijkheid niet al te hip.
 
Toen ik met de Minimoog in huis kwam, vroeg ze of dat betekende dat mijn andere synths nu weg konden. Neen zei ik, want je kan er bv geen piano op nadoen.

Toen ik met de piano in huis kwam, vroeg ze of dat betekende dat de synths nu weg konden. Neen zei ik, want je kan er bv geen synth op nadoen.

Ik heb de Nord Electro daarna snel verkocht omdat ik mezelf in een hoek gepraat had.

Maar goed, hip....ik denk niet dat ze mij vaak met hip associeert. Ja die platenspeler, maar dat deed ik al before it was cool. Die cowboyhoed misschien. Maar mijn selectie koffietafelboeken vindt ze met hoge waarschijnlijkheid niet al te hip.

Het juiste antwoord zou zijn geweest: "IK stel hier de vragen"
 
Back
Top