de meest wonderbaarlijke ontdekking die je deed op een synth,,

Polivokseption?

Toch wel benieuwd of er in die kleine Polivoks ook weer een nog kleinere zat.
Nee, er stond Матрёшка in gegraveerd. Vertaald blijkt dat Matroesjka te zijn, dat is dan waarschijnlijk de naam van de vrouw die het graveerwerk heeft gedaan.

Verder zaten er alleen een paar heel kleine microfoons in, gemaakt door ene Huawei, maar dat zegt me ook niets...
 
Matroesjka, dat is de benaming voor een houten pop met daarin een kleinere versie van diezelfde houten pop, met daarin ook weer eentje, enzovoorts, tot het eindigt bij een baby versie...
 
Ik ga nu mijn Jupiter 4 volledig geserviced.
en Juno 66 testen.

Ik heb ook de Jupiter 4 V1 en V2 gespeeld.
Soms lees ik groot verschil.
Wij vonden V2, iets beter in het algmeen ...
Maar verwaarloosbaar.

V1 was een beetje meer dan de SH-2.
Maar niet zo uitgesproken.

Oja System 500 VCO's zijn er ook.


OMG crazy Roland feest.
 
Jupiter weegt veel teveel ... tis momenteel een klein doolhofje naar mijn synth rack.

Maar ik heb een leuke JV-2080 en 60/70 expension.
Was verrast dat ie niet super slecht klonk.

Je hebt trouwens die racks van bij Th voor synths

Mijne heeft 6 verdiepingen.
Je kunt apparte arpjes bijkopen.

Zou het verstandig zijn om er een 3e onder te steken daar.

Ga mijn skateboard halen, Jupiter in zo een opblaasring voor de swingpool en ik moet opt einde just een klein jumpke forceren
 
Dat je op de JX3P met de tie button ingedrukt meerdere melodieën in de sequencer kunt inspelen met eigen rests en ties. Helaas niet 2x de zelfde noot voor instant Eurythmics of andere coole layer effecten. Zou dat nieuwe OS dat wel kunnen?
Hij is monotimbraal, dus twee keer dezelfde noot zou een unison geven van dezelfde patch. Maar dat doet hij dus niet.
 
Matroesjka, dat is de benaming voor een houten pop met daarin een kleinere versie van diezelfde houten pop, met daarin ook weer eentje, enzovoorts, tot het eindigt bij een baby versie...

Ze verzinnen ook van alles tegenwoordig :)
 
Ze verzinnen ook van alles tegenwoordig :)
Ik denk dat jouw sarcasme nèt te subtiel is voor sommigen hier. :D
 
Ik denk dat jouw sarcasme nèt te subtiel is voor sommigen hier. :D
Ja, ik vrees dat je gelijk hebt. Mag waarschijnlijk binnenkort ook niet meer van de Dr. 😁
 
Ik heb net mijn Juno 6 terug.
Dat is nu een Juno 66.

Die verschillende modes zijn echt gaaf.
Ik heb nog maar wat random zitten doen.

Leukste vind ik eigenlijk, ik gebruik die chorus nooit, veel te overheersend.
Maar in die dikkere modes, wordt de chorus chiller en meer zoals de ensemble op de Jupiter 4.
En de modes klinken ook allemaal wat anders wat anders.

Vindek heel gave mod, zou er nog wat dieper in moeten diven.
Iets van external control om de oscillator drift of portamento precies in te stellen lijkt me cool.
Volgens mij is er ook een 2e adsr.
Detuning, extra lfo's, enz ...
Super arp, dat een sequencer is.
Pitchbend kan via midi geloof ik.

Toffe mod.
Als je toch midi in je Juno 6 wil.
Heb je voor 100 meer wel een hele hoop extra opties.
 
Nice. Dan heb je ineens meer dan een Juno 60 voor een Juno 6 prijs. Ik weet nog wel dat die echt voor 200-250 euro gingen.
 
Back
Top