The End of the Tunnel (electronic/dance)

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
Nieuwe track maar over de komende dagen nog beter mixen waarschijnlijk, gemaakt met Roland Cloud Juno-60 & sylenth vst. Bewerkt met neutron 3 advanced en mastered met ozone 9 advanced.

 
Kick geminderd.
PS: denk dat ik nog niet de juiste versie heb want er is normaal een break van 1sec en die hoor ik precies niet. Toch is andere versie uploaden.
Eerst ableton laten de wav maken

edit: snare moet nu stiller. ga ik ff doen en checken
 
Laatst gewijzigd:
Ok, Als muziekluisteraar zou ik hem bij 15 seconden laten beginnen. Waarom, dan is het begin wat sneller spannender om te blijven hangen om verder te luisteren, in dit geval. Het bouwt in het midden spannend op, maar aan het einde miste ik toch iets "waar was die surprise". 2e keer luisteren, ja er is wel een soort surprise en is al druk genoeg..waarom miste ik die surprise...misschien te druk? misschien wat drukte weghalen en later laten terugkomen waardoor er een grotere impact onstaat vóó'r de drukte? Dat is wat mijn gevoel zegt. Nu voelt het als 1,2,3,2,1 als opbouw. Ik bedoel een beetje 1,2,4!,3,4!,2,1.
Verder ben ik maar een levenslang muziekluisterende passant en geen prof. Het is geen kritiek ik hoop enkel dat ik je op ideejen breng.
 
Arrangement en arps prima in orde :okdan: , je kan eventueel met wat filtertjes of andere sound design mogelijkheden het iets minder fel laten klinken, dat is net iets prettiger in de oren en krijg je een wat gelaagdere sound.
 
Ik vind het geheel wel werken maar ik zou wel enkel dingetjes heroverwegen:
- de snare maakt het nummer slomer ipv dat hij energie toevoegt aan de track. Ik denk dat het komt omdat het een snare is met een lange release. Die zou ik ofwel gaten zodat ie netjes in het ritme afknipt (en minder uitdijt), ofwel hem vervangen door een meer snappy snare. Of wat experimenteren met gated reverbs, dat kan ook (want ik vermoed dat je hem vooral heel erg big wil laten klinken).
- de ritmische tik samen met het openingsgeluidje klinkt een beetje lullig. Ik zou het gewoon weglaten (op dat ogenblik, later stoort het helemaal niet maar in isolatie klinkt het heel naakt en droog) en dan kan je sowieso de intro 8 maten inkorten.
 
Arrangement en arps prima in orde :okdan: , je kan eventueel met wat filtertjes of andere sound design mogelijkheden het iets minder fel laten klinken, dat is net iets prettiger in de oren en krijg je een wat gelaagdere sound.
Ja, dat vind ik ook wel, het is nu allemaal erg in your face, en wat tweaken met een filter zal er net iets meer subtiliteit in brengen.
 
Ik begrijp het maar tmoet allemaal een beetje in your face zijn? Zal er zeker in de komende dagen nog naar luisteren en zien wat ik moet doen, ben nu bezig aan nieuw nummer te maken
 
In your face werkt vooral goed als het gedoseerd is. 5 minuten in your face worden door onze hersenen gereduceerd tot more of the same.
 
In your face werkt vooral goed als het gedoseerd is. 5 minuten in your face worden door onze hersenen gereduceerd tot more of the same.
Ja dat is okay maar dat is dan meer persoonlijk.
Ik wil meer een stijl creeëren van een gekke wetenschapper die met elektronische apparatuur muziek maakt. Het moet dus allemaal niet al te bekend zijn, maar ik zal zeker nog eens luisteren maar ik denk dat het niet echt over audiodesign gaat maar over persoonlijke smaak?
Ik zal het toch meenemen allemaal, maar ik moet dagelijks opnieuw luisteren als ik de dag ervoor aangewerkt heb, vandaag moet ik aan andere werken, heb er nog 5 te doen en ben eentje nu nog aan het maken.
 
In your face werkt vooral goed als het gedoseerd is. 5 minuten in your face worden door onze hersenen gereduceerd tot more of the same.
Is de in your face vooral hoe de instrumenten nogal hard op de voorgrond kunnen staan? Ik heb een andere versie en ga de mp3 hier uploaden, laat me weten of het beter is maar moet het nog is tegoei nu op hoger volume luisteren, gemixed op laag volume... soms is dat makkelijker, maar moet het eerst is beluisteren allemaal tegoei
 
nee ben er nie content van, moet het is tegoei bezien

edit:

Het probleem is dat als ik dat al veel gehoord heb men oren me bedriegen, daarom heb ik nog 1 versie en ik moet stoppen want ik weet niet meer zeker wat ik allemaal hoor. Zal het morgen nog is beluisteren, versie van het moment word binnen de 5 minuten geupload, laat me weten of dat is wat je bedoelt of niet. Ik denk dat ik het begrijp maar ben niet zeker
heb de andere instrumenten nu nog meer aangepast.
 
Laatst gewijzigd:
Versie van het moment geupload maar ik moet stoppen want ik weet niet meer wat ik hoor want tklinkt precies wel goed, maar kweet niet.
 
nee ben er nie content van, moet het is tegoei bezien

edit:

Het probleem is dat als ik dat al veel gehoord heb men oren me bedriegen, daarom heb ik nog 1 versie en ik moet stoppen want ik weet niet meer zeker wat ik allemaal hoor. Zal het morgen nog is beluisteren, versie van het moment word binnen de 5 minuten geupload, laat me weten of dat is wat je bedoelt of niet. Ik denk dat ik het begrijp maar ben niet zeker
heb de andere instrumenten nu nog meer aangepast.
Ik bedoelde eigenlijk dat je lagen kan maken door sommige sounds te filteren met een filter of EQ, je haalt dus zeg maar de hoge tonen eruit dan en dan klinkt het wat zachter en krijg je meer ruimte in het spectrum voor andere geluiden. Dat is het mixing process. Maar verder is het echt niet belangrijk hoor, het klinkt allemaal prima en het gaat er vooral om waar jij tevreden mee bent, en de feedback die je krijgt is alleen maar hoe iemand anders iets ervaart, maar laat je er niet door gek maken, je hoeft er niks mee te doen, muziek maken moet vooral leuk blijven :okdan:.
 
Ja ik heb nu een andere manier van mixen gevonden, ik ga het allemaal anders doen, eigenlijk terug opnieuw hetzelfde maar nu zonder maximizer in ozone 9 chain and laag vol mixen, en dan gewoon door emastered halen want ik heb daar toch een abo van, op die manier ben ik zeker dat alles op hetzelfde volume staat.

Ga de beide liedjes aanpassen, en kga het terug doen zoals ik het gedaan had, vond het beter... doeme toch. Ale terug opnieuw dan eh, maar afmixen deze keer met den emastered is proberen,
 
Maar vooral bij jezelf blijven, als je een gekke muziekprofessor wilt zijn, moet je vooral daar plezier in beleven ..als alle kritiek\ideejen een beetje veeleisend is. Het moet vooral leuk zijn en blijven voor jezelf.
 
Back
Top