Roland Cloud Juno-60 en Sylenth

ben gecontacteerd ervoor door platenlabel, maar uiteindelijk doen zij ermee wat ze willen en gaan alle rechten naar hun dus ik ga dat niet doen. Zou 40% krijgen voor beide nummers maar moest ze langer maken en hij ging ze "remixen" ja wat doet die daar allemaal en alle rechten gaan naar hem en hij doet ermee wat hij wilt, daar was hij zeer duidelijk in. Zou het ook naar een professioneel mastering studio brengen enzo.
Kga dat NIET doen
 
Weet er iemand iets van Beatport Exclusive? Tzijn die mannen die mij contacteren. Ze willen het liedje verkopen en het ander ook maar tmoet langer en -6 zodat naar professionele mastering kan.
 
ben gecontacteerd ervoor door platenlabel, maar uiteindelijk doen zij ermee wat ze willen en gaan alle rechten naar hun dus ik ga dat niet doen. Zou 40% krijgen voor beide nummers maar moest ze langer maken en hij ging ze "remixen" ja wat doet die daar allemaal en alle rechten gaan naar hem en hij doet ermee wat hij wilt, daar was hij zeer duidelijk in. Zou het ook naar een professioneel mastering studio brengen enzo.
Kga dat NIET doen
Mooie plaat Jimmy👍👍👍
Wijs besluit. Er zijn meer dan genoeg klaplopers in de muziekindustrie.
 
100.000x beter dan het standaard keyboard chordgedoe. Klinkt goed! Mis in t midden nog wel een break, maar denk dat jij muzikaal genoeg bent om daar naartoe te werken. Wellicht niet in deze track, maar met een volgende kun je daar wel naartoe werken.

Goed gedaan! 👊👊🤙🤙
Waarin heb je het gemaakt? Ableton?
 
Goed man! Volgens mij ben je klaar voor het volgende stapje in je muzikale reis. Lekker hiermee blijven doorgaan, want dit ligt je wel!!
 
ben gecontacteerd ervoor door platenlabel, maar uiteindelijk doen zij ermee wat ze willen en gaan alle rechten naar hun dus ik ga dat niet doen. Zou 40% krijgen voor beide nummers maar moest ze langer maken en hij ging ze "remixen" ja wat doet die daar allemaal en alle rechten gaan naar hem en hij doet ermee wat hij wilt, daar was hij zeer duidelijk in. Zou het ook naar een professioneel mastering studio brengen enzo.
Kga dat NIET doen
Uiteindelijk moet je je afvragen hoe groot je bereik is. Als je bekend wilt worden en je hebt weinig kennis over hoe je je muziek in de markt moet zetten, dan is zo'n platenlabel met honderden tot duizenden volgers juist heel slim.

Als je zelf weinig volgers hebt en je gaat iets uitbrengen, dan bereik je echt heel weinig publiek.
 
Uiteindelijk moet je je afvragen hoe groot je bereik is. Als je bekend wilt worden en je hebt weinig kennis over hoe je je muziek in de markt moet zetten, dan is zo'n platenlabel met honderden tot duizenden volgers juist heel slim.

Als je zelf weinig volgers hebt en je gaat iets uitbrengen, dan bereik je echt heel weinig publiek.
Ja maar in hoeverre is die man te vertrouwen met zijn contracten, ik moet dat tekenen eh en hij is al heel duidelijk geweest dat hij het verkoopt en ermee doet wat hij wilt als ik naar rechten vroeg. Dus voor het zelfde geld teken ik iets waarin ik afstand doe en gaat dieje met mijn werk lopen.

Zo goed is het allemaal ook niet denk ik en ik vind ook niets inverband met die man met Beatport anders dan dat hij er een profiel op heeft met tracks. Hij heeft zogezegd een label met verschillende artiesten maar op zijn profiel is het allemaal zijne naam.

Ik ga dus niks doen
 
Uiteindelijk moet je je afvragen hoe groot je bereik is. Als je bekend wilt worden en je hebt weinig kennis over hoe je je muziek in de markt moet zetten, dan is zo'n platenlabel met honderden tot duizenden volgers juist heel slim.

Als je zelf weinig volgers hebt en je gaat iets uitbrengen, dan bereik je echt heel weinig publiek.
Gaat mij ook niet om bekendheid, nooit geweest, is wel leuk op spotify enzo maar dat kan ik zelf ook met tunecore doen. Heb toch een abo tot augustus en dan vernieuwt het. Zal dat misschien doen maar dan moet ik eerst echt tegoei van elke track tevreden zijn en dat kan toch een paar dagen duren per track.
 
Je zult op zijn profiel natuurlijk geen andere artiesten zien, daarvoor zul je naar het profiel van zijn label moeten gaan.

Uiteindelijk heb je altijd vier opties:
- Zelf releasen. Waarbij je dus zelf het netwerk moet hebben om je tracks te promoten, anders ga je nooit wat verkopen tussen de massa aan dagelijkse releases.
- Door een grote label laten uitbrengen, zonder vergoeding. Je kunt hiermee je bereik vergroten en dit kun je dus zien als investering.
- Door een willekeurige label laten uitbrengen, met afspraken over een vergoeding. Dit kan een vast bedrag zijn of % van de omzet.
- Ghost producing. Wat ook weer een vast bedrag kan zijn of % van de omzet.

Ik wissel met mijn beperkte bereik van 320 volgers af tussen zelf releasen en releasen op labels met duizenden volgers.
Bij dat laatste probeer ik altijd een vast bedrag te vragen of % van de omzet, maar als het echt een grote label is dan wil ik daar ook best vanaf zien.
 
Mooie track hoor, lekkere geluiden ook.
Die kick doet het ook goed hoor.

Over platenmaarschappijen, labels, en uitbrengen van muziek weet ik niks.
Maar wel leuk dat de interesse er is.

Hopelijk groeit het uit tot iets wat leuk is en/of werkt voor je. En anders blijf je het lekker solo voor de lol doen, das uiteindelijk belangrijker ook :)
 
Mooie track hoor, lekkere geluiden ook.
Die kick doet het ook goed hoor.

Over platenmaarschappijen, labels, en uitbrengen van muziek weet ik niks.
Maar wel leuk dat de interesse er is.

Hopelijk groeit het uit tot iets wat leuk is en/of werkt voor je. En anders blijf je het lekker solo voor de lol doen, das uiteindelijk belangrijker ook :)
Dat is het belangrijkste :okdan:
 
ben gecontacteerd ervoor door platenlabel, maar uiteindelijk doen zij ermee wat ze willen en gaan alle rechten naar hun dus ik ga dat niet doen. Zou 40% krijgen voor beide nummers maar moest ze langer maken en hij ging ze "remixen" ja wat doet die daar allemaal en alle rechten gaan naar hem en hij doet ermee wat hij wilt, daar was hij zeer duidelijk in. Zou het ook naar een professioneel mastering studio brengen enzo.
Kga dat NIET doen
Ten eerste lekkere track!

En ten tweede inderdaad een wijs besluit zoals al eerder gezegd. Er zijn teveel "labels" die dit soort deals aanbieden. Deals waarbij je je rechten moet afstaan Ên het label meer krijgt dan jij voor jouw tracks dan ben jij het product in plaats van jouw muziek. Doe dit alsjeblieft nooit mensen.
 
Back
Top