Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Ziet er tof uit en een mooie evolutie op het originele concept :okdan: Toch leuk dat ze doorontwikkelen op zo'n classic in plaats van alleen genoegen te nemen met een kopie. Ben benieuwd of dit de opgang zal zijn naar meer creatieve, 'eigen'/reimagined synths.
 
Dit heeft met efficiency te maken, zodra de ontwerpers klaar zijn met hun ding kan alles naar planning en productie, maar die ontwerpers moet je bezig houden anders kosten ze geld of moeten ze weg, dus hup, volgende product. Wat we hier nu meemaken is een totaal geoptimaliseerd ontwerp / productie / verkoop proces. Ik vind het knap gedaan.

Op Gearslutz heeft Uli Behringer wel eens een boekje open gedaan over hun productieproces (nav een grote leak op de website), inderdaad heel efficiënt en grotendeels gebaseerd op de Lean-methodiek. Je moet er ook de resources voor hebben om zoiets op te zetten, maar alsnog erg goed gedaan. En dan heb je Moog waar iedereen een beetje voor zich uit zit te soldereren..


Anyway, dit is de eerste Behringer synth waar ik echt warm van wordt! Nog even de prijs afwachten, maar ik ben bang dat ze me om hebben.
 
Dat ziet er fraai uit, daar heeft Uli z'n best op gedaan zeg! :okdan:
Da's een Behringer die je ook aan je vrienden wil laten zien in ieder geval.
Klinkt goed en vet toen ie ging jammen, leuk ook die sequencer er op, helaas 8 ipv 16 steps bijv maar toch lekker.
Dit wordt weer de volgende voltreffer qua aantallen.
Waarschijnlijk ergens in de buurt van de Oddyssey qua prijs denk ik.
Dat wordt weer een dure kerst verwacht ik.
 
Dit is gewoon een model D met een xtra OSC en mogelijk heid voor meerdere noten tegelijk te spelen.
Beetje jammer dat ze hem poly durven te noemen.
Het is verder wel een mooi ding.


En een sequencer en fx. Vooral die chorus lijkt me een fijne toevoeging.
 
Ik ben enthousiast en 't ziet er fraai uit. Al bekend wat dit gaat kosten ?
 
Ik moet zeggen dat die erg goed klinkt!
Waarschijnlijk is het bij deze synth ook niet mogelijk om cc waardes op te nemen wat gewoon erg jammer vindt!!
 
Mini keys? Ding is full scale, d'r zit massief hout in, qua behuizing is dit wel wat meer dan de Odyssey clone.
vind hem zijn geld meer dan waard eigenlijk.
 
Mini keys? Ding is full.scale,.dr.zit massief hout in, qua behuizing is dit wel wat meer dan de Odyssey clone.
vind hem zijn geld meer dan waard eigenlijk.

Inderdaad !
 
Het toetsloze origineel kost dan dus minder dan de helft. Opeens worden die mini keys en 1 extra osc dan toch wel een beetje prijzig :)

En naast de 37 Full-Size Keys en 4e VCO vertegenwoordigen de BBD Stereo Chorus, Distortion, 32-Step Sequencer and Arpeggiator geen enkele waarde vermoed ik?

Maar ja, het is Behringer, so prepare for de bekende riedels over de mixer uit 1981 die het na 202 rave parties heeft begeven, de SMT klaagzang van de gekke oma die hier dagelijks even komt uitleggen hoe de wereld in elkaar steekt, etc.

Goede tijden, slechte tijden. (Deze synth is niets voor mij, maar kijkend naar wat je hier allemaal krijgt voor dit geld...)
 
Back
Top