Behringer RD-8

Kom er net achter dat de wavedesigen en het filter niet alleen via de headphone niet werkt maar ook niet via de individual outs.
Ik wilde eigenlijk iets kopen met genoeg ins en outs zodat ik meer controle over m'n levels heb maar dat heeft geen enkele zin.
Da's ff een flinke tegenvaller!
Zit te overwegen of ik 'm terug stuur.
 
Kom er net achter dat de wavedesigen en het filter niet alleen via de headphone niet werkt maar ook niet via de individual outs.
Ik wilde eigenlijk iets kopen met genoeg ins en outs zodat ik meer controle over m'n levels heb maar dat heeft geen enkele zin.
Da's ff een flinke tegenvaller!
Zit te overwegen of ik 'm terug stuur.

Eerlijk gezegd vind ik die filter/wave designer maar matig interessant. Misschien leuk om een beetje live mee te klooien. Ik vind die aparte outs juist wel heel nuttig, dan kan je de boel een stuk beter processen: panning, aparte compressie op de kick, fx op de percussie etc. Hier een voorbeeldje: https://soundcloud.com/the-fifth-bot...tessie/s-p80xM
 
Is ook vrij normaal toch dat je alleen op de master fx hebt? Anders zouden ze voor elk geluid een aparate fx sectie moeten maken.
 
Is ook vrij normaal toch dat je alleen op de master fx hebt? Anders zouden ze voor elk geluid een aparate fx sectie moeten maken.

Ja, aan de ene kant is het logisch maar het betekent in zo'n geval dat juist een aantal extra features niet werken als je via een mengpaneel werkt.
Ik wilde dat juist om m'n levels meer naar m'n zin te krijgen en dan heb je dus niet aan de fx terwijl dat nou juist een leuke extra is.
Dat betekent dat als je dan nog wat fx wil dat je er alsnog wat tussen moet zetten

Eerlijk gezegd vind ik die filter/wave designer maar matig interessant. Misschien leuk om een beetje live mee te klooien. Ik vind die aparte outs juist wel heel nuttig, dan kan je de boel een stuk beter processen: panning, aparte compressie op de kick, fx op de percussie etc. Hier een voorbeeldje: https://soundcloud.com/the-fifth-bot...tessie/s-p80xM

Klinkt goed zo met je instruments allemaal individueel.
Ik zat toch ook oa naar die 12 kanaals Soundcraft te kijken naast het Behringer spul, alleen neemt het weer extra ruimte in wat ik eigenlijk niet heb.
Dan is zo'n 8 in/out interface voor mij wle een handige oplossing alleen zal ik dan 6 kanalen moeten samenvoegen en 5 individueel.
Welke mixer heb jij er nu bij staan?
 
Laatst gewijzigd:
Via ind. out snap ik nog, maar ook niet via hoofdtelefoon vind ik wel een gemis.
 
Welke mixer heb jij er nu bij staan?
Heb nog geen aparte mixer (vandaar dat andere draadje). Ik heb eea nu via een patchbay op mijn babyface pro aangesloten (+ een Behringer ADA8200) zodat ik 12 kanalen naar Ableton kan brengen. Alles is dus in mijn DAW gemixed.
NB daar kan je dan natuurlijk ook je gewoon je Hi/Lo pass toepassen en een transient designer er opknikkeren, voordeel is dan ook dat eea te automaten is.
 
Heb nog geen aparte mixer (vandaar dat andere draadje). Ik heb eea nu via een patchbay op mijn babyface pro aangesloten (+ een Behringer ADA8200) zodat ik 12 kanalen naar Ableton kan brengen. Alles is dus in mijn DAW gemixed.
NB daar kan je dan natuurlijk ook je gewoon je Hi/Lo pass toepassen en een transient designer er opknikkeren, voordeel is dan ook dat eea te automaten is.

Oh, okay, het klinkt wel erg goed moet ik zeggen.
Wellicht is dat ook een oplossing dan?
Ik had ook nog naar zo'n adat zitten kijken maar ik was bang dat ik te weinig voorversterking zou hebben want daar zit alleen line in op en ik zat juist te kijken met switches tussen line in en instrument zodat je een paar instrumenten wat extra gain kan geven.
Hoe zit jij nu mte je gain op je kanalen op die Behringer?
 
Wellicht is dat ook een oplossing dan?
Voor de korte termijn is dat prima ja, maar uiteindelijk zal het continue moeten wisselen wel gaan irriteren (ik heb nl ook andere gear en de RD-9 lijkt me ook fantastisch om te gaan combineren met de RD-8 )

Hoe zit jij nu mte je gain op je kanalen op die Behringer?
Die staan nu op 12 uur
 
Voor de korte termijn is dat prima ja, maar uiteindelijk zal het continue moeten wisselen wel gaan irriteren (ik heb nl ook andere gear en de RD-9 lijkt me ook fantastisch om te gaan combineren met de RD-8 )


Ja ik snap het en het is ook allemaal verleidelijk moet ik zeggen.
Zeker zoals je al eerder aangaf met datgene wat de komende tijd nog op de planning staat.
En steeds in- en uitpluggen is ook niet echt tof natuurlijk.
Als ik de ruimte had zou ik ook dit soort overwegingen maken maar die heb ik helaas niet.

Die staan nu op 12 uur

Ok, dat valt mee ondanks dat je geen HiZ /instrument switch op de ingangen van de adat 8200 hebt want je levels klinken lekker in ieder geval
 
Je moet hem even openschroeven en die 2 trimmers afstellen.
Dat is om de cowbel in te stellen, heeft ook 1/6 invloed op de hihats.
Voor de rest is het mazzel hebben met de weerstandjes en condensatoren, die kunnen 5, 10 of 20 procent zelfs afwijken.

Zet eerst 2 originele naast elkaar, en 2 RD.

Heb je het over de rd8 of de echte?
 
Is ook vrij normaal toch dat je alleen op de master fx hebt? Anders zouden ze voor elk geluid een aparate fx sectie moeten maken.

Yep. En gewoon naar master routen als je wave designer wil. Rest losse outputs. Omgedraaid denken.

En heb die wave designer nog niet echt live gehoord maar ik snap het principe en dat kan heel vet zijn.
 
Yep. En gewoon naar master routen als je wave designer wil. Rest losse outputs. Omgedraaid denken.

En heb die wave designer nog niet echt live gehoord maar ik snap het principe en dat kan heel vet zijn.

Jij bent de slimste hier denk ik? :halleluja
Even geprobeerd en inderdaad; stel je wil bijv de clap en de open hihat door het filter heen gooien en je zet ze op de main out dan gaan die door het filter heen terwijl als je bijv de bassdrum en de snare op de mono outs zet dan gaan die het mono circuit volgen en gaan niet ook nog eens door de main out heen. :okdan:8)
Zo kan je splitsen wat je door het filter wil loodsen en wat niet.
Ik had niet bedacht dat de mono de voorkeur krijgt tov de mainout en zo dus de kanalen scheidt, ik had verwacht dat je dan je instrumenten zowel door de mono als door de main out zou krijgen.
Is voor thuis in ieder geval goed te gebruiken maar als je on stage bent en steeds iets anders wil filteren dan werkt het niet want het is veel te omslachtig om dan steeds van alles te moeten ompluggen.
Goeie tip in ieder geval, thanks!
 
Op zich is het vrij gebruikelijk dat er bij multiple outs een circuit breaker zit die voorkomt dat bij inpluggen bij een individuele output het signaal naar de main out gaat. Da's fijn als je bepaalde dingen los uit wilt sturen en andere juist door de main mix. De TR-8 werkt zo (welliswaar softwarematig), maar ook de Jomox Airbase 99 bijvoorbeeld. Daar heb je in de meeste gevallen meer aan dan dat je een signaal tegelijkertijd door de individual out en de main out trekt.
 
Jij bent de slimste hier denk ik? :halleluja
Even geprobeerd en inderdaad; stel je wil bijv de clap en de open hihat door het filter heen gooien en je zet ze op de main out dan gaan die door het filter heen terwijl als je bijv de bassdrum en de snare op de mono outs zet dan gaan die het mono circuit volgen en gaan niet ook nog eens door de main out heen. :okdan:8)
Zo kan je splitsen wat je door het filter wil loodsen en wat niet.
Ik had niet bedacht dat de mono de voorkeur krijgt tov de mainout en zo dus de kanalen scheidt, ik had verwacht dat je dan je instrumenten zowel door de mono als door de main out zou krijgen.
Is voor thuis in ieder geval goed te gebruiken maar als je on stage bent en steeds iets anders wil filteren dan werkt het niet want het is veel te omslachtig om dan steeds van alles te moeten ompluggen.
Goeie tip in ieder geval, thanks!

Valt wel mee. Ik heb een tr909 en zo werkt het daar ook.

En ja dat laatste krijg je met dedicated hardware. Het blijven one trick ponies.

En route je kick maar naar die wave shaper. Kan je van die new wave Italo 808 kicks mee maken. Niks te bass heavy maar een dikke ‘pok’ die door je mix snijdt.
 
Ik ga ff wat dieper in op de hihats en Andere omdat daar het verschil echt groot is .
Bij de hihats en cymbals kan je maar 1 ding doen om deze enigszins gelijk te laten klinken en dat is door er drie gelijke modules met een space van 4 a 5 milli secdelay te triggeren. Dan zou je eventueel heel wat dichter bij het origineel komen. Mss een HINT voor lieden die nog eens de 808 hihats willen perfectioneren. (Zelfde ge geld voor het cymbol). Zoals modulair freaks. Cowbell moest op potmeterstand 33 % staan voor een beetjr het zelfde sound signatuur .

Rimshot was wel oké beetje zoals de handclap die wel lager “ G” 789 hz getuned was origineel “gis” 830 hz , het verschil in volume met het omschakelen was wel enorm.

Een tekst van een ander forum lid was “ wanneer ik een goeie mod vindt om de hihats meer organisch te krijgen dan zou ik dat zeker niet laten”
Alles klinkt meer
compressed “lees” zelfde volume. Te statisch en te punchy. Dat is toch wel het grote verschil met het origineel.
Bij een karp odyssey is het eigenlijk precies het omgedraaide , die weer te wijd in de frequentie matrix om maar een tegenstelling te benoemen.

Als je cowbell al compleet andere pitch heeft tov Rd-8 dan zou ik toch oppassen met zulke conclusies als soort van waarheid te gaan verkondigen.

De cowbell tuning staat nl. letterlijk in de service manual en is resp. 800hz en 540hz en valt met trimmer af te stellen ... Die bepalen ook voor 1/3 de sound van de hihats en cymbals . Dus vooraleer je die conclusies trekt moet je eerst wel weten of er nooit met je trimmers gekloot is ... wat dus met héél veel 808s wel gebeurd is ... Ik hoor veel 808s die de originele tuning echt niet meer hebben ...
 
Ik lees op Gearslutz wel allerlei klachten over de sequencer: die schijnt af en toe notes over te slaan, en er zijn problemen met sync.
 
Back
Top