Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kom er net achter dat de wavedesigen en het filter niet alleen via de headphone niet werkt maar ook niet via de individual outs.
Ik wilde eigenlijk iets kopen met genoeg ins en outs zodat ik meer controle over m'n levels heb maar dat heeft geen enkele zin.
Da's ff een flinke tegenvaller!
Zit te overwegen of ik 'm terug stuur.
Is ook vrij normaal toch dat je alleen op de master fx hebt? Anders zouden ze voor elk geluid een aparate fx sectie moeten maken.
Eerlijk gezegd vind ik die filter/wave designer maar matig interessant. Misschien leuk om een beetje live mee te klooien. Ik vind die aparte outs juist wel heel nuttig, dan kan je de boel een stuk beter processen: panning, aparte compressie op de kick, fx op de percussie etc. Hier een voorbeeldje: https://soundcloud.com/the-fifth-bot...tessie/s-p80xM
Heb nog geen aparte mixer (vandaar dat andere draadje). Ik heb eea nu via een patchbay op mijn babyface pro aangesloten (+ een Behringer ADA8200) zodat ik 12 kanalen naar Ableton kan brengen. Alles is dus in mijn DAW gemixed.Welke mixer heb jij er nu bij staan?
Heb nog geen aparte mixer (vandaar dat andere draadje). Ik heb eea nu via een patchbay op mijn babyface pro aangesloten (+ een Behringer ADA8200) zodat ik 12 kanalen naar Ableton kan brengen. Alles is dus in mijn DAW gemixed.
NB daar kan je dan natuurlijk ook je gewoon je Hi/Lo pass toepassen en een transient designer er opknikkeren, voordeel is dan ook dat eea te automaten is.
Voor de korte termijn is dat prima ja, maar uiteindelijk zal het continue moeten wisselen wel gaan irriteren (ik heb nl ook andere gear en de RD-9 lijkt me ook fantastisch om te gaan combineren met de RD-8 )Wellicht is dat ook een oplossing dan?
Die staan nu op 12 uurHoe zit jij nu mte je gain op je kanalen op die Behringer?
Voor de korte termijn is dat prima ja, maar uiteindelijk zal het continue moeten wisselen wel gaan irriteren (ik heb nl ook andere gear en de RD-9 lijkt me ook fantastisch om te gaan combineren met de RD-8 )
Die staan nu op 12 uur
Je moet hem even openschroeven en die 2 trimmers afstellen.
Dat is om de cowbel in te stellen, heeft ook 1/6 invloed op de hihats.
Voor de rest is het mazzel hebben met de weerstandjes en condensatoren, die kunnen 5, 10 of 20 procent zelfs afwijken.
Zet eerst 2 originele naast elkaar, en 2 RD.
Is ook vrij normaal toch dat je alleen op de master fx hebt? Anders zouden ze voor elk geluid een aparate fx sectie moeten maken.
Yep. En gewoon naar master routen als je wave designer wil. Rest losse outputs. Omgedraaid denken.
En heb die wave designer nog niet echt live gehoord maar ik snap het principe en dat kan heel vet zijn.
Jij bent de slimste hier denk ik?
Even geprobeerd en inderdaad; stel je wil bijv de clap en de open hihat door het filter heen gooien en je zet ze op de main out dan gaan die door het filter heen terwijl als je bijv de bassdrum en de snare op de mono outs zet dan gaan die het mono circuit volgen en gaan niet ook nog eens door de main out heen.
Zo kan je splitsen wat je door het filter wil loodsen en wat niet.
Ik had niet bedacht dat de mono de voorkeur krijgt tov de mainout en zo dus de kanalen scheidt, ik had verwacht dat je dan je instrumenten zowel door de mono als door de main out zou krijgen.
Is voor thuis in ieder geval goed te gebruiken maar als je on stage bent en steeds iets anders wil filteren dan werkt het niet want het is veel te omslachtig om dan steeds van alles te moeten ompluggen.
Goeie tip in ieder geval, thanks!
Als het een goede clone is over allebij madr.
Ik ga ff wat dieper in op de hihats en Andere omdat daar het verschil echt groot is .
Bij de hihats en cymbals kan je maar 1 ding doen om deze enigszins gelijk te laten klinken en dat is door er drie gelijke modules met een space van 4 a 5 milli secdelay te triggeren. Dan zou je eventueel heel wat dichter bij het origineel komen. Mss een HINT voor lieden die nog eens de 808 hihats willen perfectioneren. (Zelfde ge geld voor het cymbol). Zoals modulair freaks. Cowbell moest op potmeterstand 33 % staan voor een beetjr het zelfde sound signatuur .
Rimshot was wel oké beetje zoals de handclap die wel lager “ G” 789 hz getuned was origineel “gis” 830 hz , het verschil in volume met het omschakelen was wel enorm.
Een tekst van een ander forum lid was “ wanneer ik een goeie mod vindt om de hihats meer organisch te krijgen dan zou ik dat zeker niet laten”
Alles klinkt meer
compressed “lees” zelfde volume. Te statisch en te punchy. Dat is toch wel het grote verschil met het origineel.
Bij een karp odyssey is het eigenlijk precies het omgedraaide , die weer te wijd in de frequentie matrix om maar een tegenstelling te benoemen.