Behringer RD-8

Ik zit er ook over na te denken om zoiets te doen.
Misschien mis ik iets maar ik hij heeft toch 11 outs?
Hoe wil je dat doen met een 8 inputs mixer, kom je toch ingangen te kort?

De EFX8 heeft naast 8 mono-kanalen ook nog wel 2 stereo-kanalen. Thomann verkoopt voor de EFX8 een lichtgewicht koffertje (Mix Case 4044I) en daarmee is hij erg fijn mee te nemen of op te bergen. Ik heb ook de EFX12, maar die is wel een stuk minder compact.
 
Ik denk niet dat ik alle sounds van de rd8 nodig ga hebben steeds, maar inderdaad , je kan een aantal sounds samen op 1 kanaal binnen laten komen, wat het beste werkt moet ik nog even ontdekken. Verder denk ik dat ik voor een 12 of 16 kanaals mixertje ga, kan ik er ook nog een paar synths inpluggen en zonder gebruik van een geluidskaart wat aanrommelen.

Lang geleden dat ik met een hardware mixer aan de gang ben geweest en dank zij alle interne sequencers, ook lang geleden dat ik een sequence pakket uit kan laten en gewoon de boel aan elkaar knopen en pielen maar. :D

Ik heb me ingelezen gisteren maar als je voor zo'n xr van Behringer zou gaan neem dan de xr18 want die heeft de mogelijkheid om via usb 18 kanalen audio in je pc te laten komen, de 12/16 doen gewoon stereo out.
Er zit ook een hele aardige softwarematige mixer bij met auto mix, dan gaat de gain automatisch uit of beperkt zich tot wat je instelt als je bijv met meerder mics zou werken.
 
De EFX8 heeft naast 8 mono-kanalen ook nog wel 2 stereo-kanalen. Thomann verkoopt voor de EFX8 een lichtgewicht koffertje (Mix Case 4044I) en daarmee is hij erg fijn mee te nemen of op te bergen. Ik heb ook de EFX12, maar die is wel een stuk minder compact.

Als je on stage gaat of veel reist kan ik me voorstellen dat je ook iets zoekt wat gewoon sturdy is en handig mee te nemen.
Net als Demian overweeg ik ook om wat meer ins te nemen zodat je wat andere hardware mee kan laten lopen.
 
kreeg vandaag de RD-8 binnen en zit er wat mee te pielen maar ik merk geen enkel verschil als ik aan het filter of de wave designer zit te draaien.
In de manual die heel beknopt is staat ook niets over hoe te aktiveren.
Als ik bijv een paar steps bass of cymbal erin zet en het filter op on zet of de wave designer op send dan moet je dat toch horen als je aan de knoppen draait maar ik hoor geen verschil...:?
Iemand enig idee hoe je die aktiveert?
 
Het is duidelijk; ik zat met alleen de koptelefoon aangesloten op de RD-8 en dan hoor je het niet? :?
Als ik 'm gewoon via m'n interface beluister werkt het wel, is dt bij jullie ook?
 
Nog maar een vraagje; ik moet m'n master out van de RD-8 op 80 % en m'n input op m'n interface op 45% zetten om ongeveer een 0 db signaal te krijgen in Ableton.
Bij m'n synths hoef ik 'm nooit zo open te draaien voor een goed signaal.
Is bij jullie de output van de mono out ook wat laag ivm bijv een aantal synths?

Ik heb dat van de headphone out en de lage gain ook maar even op gs gemeld, 'ns zien wat voor reaktie er op komt.
 
Het is duidelijk; ik zat met alleen de koptelefoon aangesloten op de RD-8 en dan hoor je het niet? :?
Als ik 'm gewoon via m'n interface beluister werkt het wel, is dt bij jullie ook?

Jep dat is bij design voor monitoring purposes. Tja idd jammer dat ze dat niet configurable hebben gemaakt, maar ja je kan niet alles hebben, ze hebben al zoveel upgrades erin gestopt! Dus de wave designer/filter hoor je alleen over de main outs...
 
Hoe werkt dat eigenlijk, dat filter zal waarschijnlijk digitaal zijn, gaat de audio dan intern door een AD converter heen en na filteren weer door een DA ?
Je kan elke sound routen naar het filter, dat lijkt me analoog niet te doen met digitale knopjes of zie ik dat verkeerd?

-edit-

Lees net dat het filter analoog is.. :D
 
kreeg vandaag de RD-8 binnen en zit er wat mee te pielen maar ik merk geen enkel verschil als ik aan het filter of de wave designer zit te draaien.
In de manual die heel beknopt is staat ook niets over hoe te aktiveren.
Als ik bijv een paar steps bass of cymbal erin zet en het filter op on zet of de wave designer op send dan moet je dat toch horen als je aan de knoppen draait maar ik hoor geen verschil...:?
Iemand enig idee hoe je die aktiveert?

SEND eerst aan zetten ;)
 
Mooi kut als die hats niet hetzelfde klinken. Nou ben ik fan van de 808 hats vervangen door een tr606 maar toch.
 
Ik kan trouwens alleen maar clippen als ik op m'n interface de inputs van line in op instrument zet.
Schijnbaar nodig met zo weinig gain?
Toch vreemd want de RD-8 heeft een versterkt signaal en zou gewoon op de line in kunnen.
Hebben jullie ook dat je 'm niet op volume krijgt als je 'm als line in schakelt?
Verder wel een leuk ding en ik ken de originele niet dus ik kan de sound niet echt vergelijken maar voor deze prijs heb ik behalve de eerder genoemde dingen geen klagen.
 
Laatst gewijzigd:
Je moet hem even openschroeven en die 2 trimmers afstellen.
Dat is om de cowbel in te stellen, heeft ook 1/6 invloed op de hihats.
Voor de rest is het mazzel hebben met de weerstandjes en condensatoren, die kunnen 5, 10 of 20 procent zelfs afwijken.

Zet eerst 2 originele naast elkaar, en 2 RD.
 
Nog maar even de vraag aan jullie om voor mezelf even te vergelijken of de mijne wel okay is?
Als ik de master van de RD-8 vol open zet en de bassdrum en clap op zo'n 70 % (die zijn wat steviger) en bijv de snare, de mt en de ch vol open zet dan moet ik op m'n interface m'n inputs op ongeveer 65 % zetten terwijl bij mij bij verschillende synths zowel de volume als m'n ins meestal niet boven de 30 a 40 % komen om in Ableton op zo'n 0 db uit te komen.
De master vol open lijkt mij toch niet normaal als je ook je line in op 2/3 moet zetten?
Hoe ver zetten jullie de master en je inputs open om op 0 db te zitten?
 
Jam-sessie in de W2-studio's tijdens de tweewekelijkse ModLab bijeekomst..



rd8 meets arp2500 half.jpg
 
Back
Top