Welke analoge mixer raadt u aan?

Barra

Nieuwkomer
Lid sinds
25 Maart 2018
Berichten
6
Welke multitrack recorder analoge mixer raadt u aan met minimaal 12 kanalen? Ik heb €1000 euro te besteden. Ik wil hardware synths, samplers en effectpedalen gebruiken met de mixer. Of moet ik een audio-interface en een Soundcraft Efx12 krijgen? Ik heb een MacBook en Ableton.

Bedankt!

Barra Hamed
 
Met jouw budget zou ik op zoek gaan naar een tweedehands analoge tafel van bv soundtracs, soundcraft of aanverwanten. Test eerst alle kanalen goed en als er niets mis mee is, kan je een top tafel voor een lage prijs hebben.

Types waar ik zo aan denk zijn een Topaz Project 8 van soundtracs of een spirit lx7 van soundcraft. Deze laatste kost zelfs nieuw maar juist boven de 1000€.

:doei:
Danny
 
Ik ben erg blij met m'n soundcraft. Iets van een A&H moet ook goed lukken voor jouw budget.

Voor €1000 zou je prima een tafel + interface + kabels en toebehoren moeten kunnen vinden.
 
Met jouw budget zou ik op zoek gaan naar een tweedehands analoge tafel van bv soundtracs, soundcraft of aanverwanten. Test eerst alle kanalen goed en als er niets mis mee is, kan je een top tafel voor een lage prijs hebben.

Types waar ik zo aan denk zijn een Topaz Project 8 van soundtracs of een spirit lx7 van soundcraft. Deze laatste kost zelfs nieuw maar juist boven de 1000€.

:doei:
Danny


Ik heb ook een interface nodig, omdat ik elke track in en uit Ableton moet krijgen.
 
Ik ben erg blij met m'n soundcraft. Iets van een A&H moet ook goed lukken voor jouw budget.

Voor €1000 zou je prima een tafel + interface + kabels en toebehoren moeten kunnen vinden.


Als ik een Soundcraft Efx12 heb, welke interface zou je dan aanraden? Ik moet meerdere tracks in en uit Ableton krijgen. Ik heb de Efx 12 eerder gebruikt en het is voldoende. Of moet ik een Soundcraft Signature 12MTK aanschaffen? Ik kan meer dan € 1000 uitgeven als het een betere investering is.
 
Soundcraft signature werkt ook als audiointerface 2 kanten op: (Computer naar mixer.. of mixer naar computer) en is er in 12 of 22 kanalen.. De Allen en Heath 16R heb ik ook gehad, zelfde principe.. maar ik denk dat ik achteraf eerder voor een Soundcraft was gegaan.
Digitaal zou je voor een Voor een Behringer X18 met ipad kunnen kijken oid kunnen kijken.. of zelfs een Behringer X32 compact. Die doen ook alle sporen opnemen op USB en zijn ook audio interface. Super mooie effecten daarin.. en complete apparaten.
 
wat ook een optie is, is een midas venice 160 of 240 en dan via de direct outs naar een audio interface (of 2)
Zo doe ik 't : een venice 240 en een presonus AI (ik had er 2 maar heb er - misschien dom - een geruild met broer voor electr gitaar)
Je wil voldoende fx sends. Venice heeft er niet zoveel, maar is wel absoluut een deftige mixer met mooie EQ - als je een recente a&h mixer aanraakt begrijp je DIRECT waar ik 't over heb - dat voelt als speelgoed.
 
Een van mijn invloeden is de Nederlandse producer Legowelt. Volgens hem:

"Even if you work in the box, it is nice to have an analog mixer—it doesn’t really matter what goes in there; multiple outputs of your VST’s or real synths, it’s all the same to me. They can be all mixed and shaped by your hands using the mixer in an exciting interactive way.

Steer well clear of digital hardware mixers. Nothing is more mind-numbingly boring than working on something like a Yamaha 01 or Behringer X32. It’s like being on acid in a sterile office photocopying room with locked doors. I would recommend a mixer with mid-sweep EQs as this will give you more interesting EQ possibilities to play with."

Ik heb veel effectpedalen. Ik heb eerder een Soundcraft efx12 gebruikt, maar ik heb nog nooit een interface met veel uitgangen gehad. Als ik een Soundcraft efx12 heb, welke interface moet ik dan overwegen? Ik zou mijn Ableton track willen spelen met de mixer en effectpedalen.
 
Als ik een Soundcraft Efx12 heb, welke interface zou je dan aanraden?
Gezien je efx12 geen direct-outs heeft wordt het wel lastig om je kanalen in de interface te krijgen. Of wil je dan eerst alles via de computer laten lopen en daarna alle kanalen op de mixer routeren waar je dan je uiteindelijke mix in hardware maakt?
 
Gezien je efx12 geen direct-outs heeft wordt het wel lastig om je kanalen in de interface te krijgen. Of wil je dan eerst alles via de computer laten lopen en daarna alle kanalen op de mixer routeren waar je dan je uiteindelijke mix in hardware maakt?

Ik wil eerst alles via de computer laten lopen en dan alle kanalen naar de mixer leiden, om de uiteindelijke mix in hardware te maken.
 
Ik heb goeie ervaring met ouwe fostex mixers (820/812).. die kosten ook nogeens weinig.. Heeft subgroepen. Daar kun je kanalen naartoe routen om zo bv een selectie kanalen op te nemen. Of via de direct outs, die zitten er ook op. Ze werden eigenlijk vroeger voornamelijk met taperecorders gebruikt maar met een geluidskaart werkt dat ook prima. Tenminste met mijn E-MU.. Al is die wel schakelbaar qua gevoeligheid op de uitgangen. (+4db/-10db)
Heb er ooit ook eens gebruikt om alle uitgangen van mijn 909 los aan te sluiten... EQ klinkt erg lekker op die dingen vind ik. Nadeel is dat ze weleens een kraakje kunnen hebben.. maar als je ze koopt zijn ze vaak ook jaren niet gebruikt.. en potjes moet je in leven houden, letterlijk. na aankoop ff een maandje flink gebruiken... dat werkt ook al als soort van reanimatie.. als pots het dan nog niet goed doen zijn ze echt dood en aan vervanging toe :D

Voor geluidskaart: gewoon iets met 8 ins en outs?? Weet niet wat er verder voorhanden is voor MAC.. maar zelfs die Behringer dingen schijnen al top te klinken tegenwoordig.. kan je ook nog uitbreiden via adat maar doet al standaard 8in/10out https://www.thomann.de/nl/behringer_...xoCojkQAvD_BwE

'n 820
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
'n 812
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
 
Laatst gewijzigd:
Een van mijn invloeden is de Nederlandse producer Legowelt.
[...]

Steer well clear of digital hardware mixers. Nothing is more mind-numbingly boring than working on something like a Yamaha 01 or Behringer X32.

[...]

Ja, dat kan wel zijn, maar onze grote vriend anthony heeft wel een digitale. En die doet er ook leuke dingen mee: https://youtu.be/ECw98_Lsi-s?t=944
Ligt ook een beetje aan je werkwijze en wat voor analoge dingen er nog na de mixer komen.
 
Ik wil eerst alles via de computer laten lopen en dan alle kanalen naar de mixer leiden, om de uiteindelijke mix in hardware te maken.
Check, duidelijk.

Dus vooral een interface met zoveel mogelijk i/o ;)
 
Heb je al een keuze gemaakt, Barra ?

Zelf heb ik een Midas Venice 320, die heeft veel bizar veel routing-mogelijkheden voor FX en bovendien 2x stereo subgroepen.
Ik heb e.e.a. zodanig geroute staan dat mijn interface af te luisteren is, terwijl er analoog en digitaal afgespeeld en opgenomen wordt, zonder dat er feedback ontstaat.

Aan de andere kant, als je mixer en interface wil aanschaffen, vind ik je voorstel om die Signature 12MTK te nemen ook best aardig.
Die heeft alleen niet zoveel FX sends, dus dan moet je er wellicht een patchbay bij kopen je niet steeds vanalles om te hoeven pluggen in je mixer.
 
Juist de eq is vaak erg beperkt op de meeste analoge mixers. Beter wat outboard parametric eq en dan direct naar je dac.
of een serieuze mixer met low cut, high cut en 2x sweepable mids. Maar ja die dingen zijn ook serieus groot.

Ik overweeg een a&h mixwizzard of yamaha mg16. Puur voor drumbreaks te maken.
Maar ja denk toch dat ik het bij mijn 3 motu interfaces houd. Itb mixen is wel erg flexibel.

Ik heb wel een folio notepad en een 4 kanaals sony mx-p42 broadcast mixer. Bv voor akkoestische drum mixes of als fx mixer.
Dan ook wat outboard eq, preamps dan heb je in feite een modulaire mixer.

Zoveel wegen naar rome.
 
Misschien is die nieuwe Korg Soundlink wel wat? Is eigenlijk een uber-Mackie mixer met want want is ontworpen door Mackie & Watts...
 
Back
Top