Eurorack en audio interfaces

astcfx

Stamgast
Lid sinds
26 augustus 2019
Berichten
250
Locatie
gent
Dag iedereen,

ik zit met een vraagstuk waar ik niet zo makkelijk uit geraak.

graag zou ik mijn modulair eurorack naar bvb ableton of AUM op de ipad krijgen omdat daar mijn effects zitten. Belangrijk voor mij hierbij is multitracking anders zou ik gewoon mijn 4ms listen alles op 1 kanaal in mijn mixer sturen en klaar. Maar dat wil ik dus niet aangezien ik op deze outs apart FX zou willen kunnen plaatsen.

ik heb wat zitten zoeken en kwam uit bij de ES-8 en ES-9, maar ook de Motu 8a.

ik heb op dit moment een behringer XR18 en ben tevreden van de 18 kanalen en multitracking met DSP.

indien ik de ES8 zou gebruiken heb ik maar 4 audio kanalen die via Usb naar de ipad of ableton gaan?
Ik vermoed dat ik dan andere hardware die in de XR18 steekt niet extra kan aansluiten of werken die 2 interfaces prima samen?

een andere optie is simpelweg de XR18 vervangen met de Motu 8a. Maar miet die wel vervangen worden?

zie ik hier iets over het hoofd?
 
Je kan toch gewoon de eurorack audio die je nodig heb via je xr18 (line input) opnemen in ableton?
 
Is het niet zo dat die veel te luid van eurorack naar de xr18 gaat?
Van eurorack naar line in
 
ja van eurorack naar line gaat prima al je de gain naar beneden schroeft.
Als het alleen om fx gaat kun je ook bv de doepfer FX Send modules gebruiken.
 
Normaal gezien leid ik al mijn hardware naar ableton of AUM op de ipad waar al mijn effecten zitten en moet het signaal niet noodzakelijk terug. De ipad of ableton is dan de eindbestemming.

Met zo een expert sleepers ES-9 of 8 zou ik natuurlijk een digitaal signaal kunnen terugsturen uit Vcvrack bvb. Dat daar met de mixer niet zeker?
Tenzij deze DC coupling heeft ipv AC? Daar ben ik nog niet helemaal bij mee.
 
Back
Top