Juno 106 midi probleem

Chinetti

Fortune favors the bold
Lid sinds
31 december 2002
Berichten
3.235
Naar aanleiding van de juno 60 topic elders bedacht ik me weer 'ns een vraagje.

ik heb een raar midi probleem met mijn Juno 106... Stel ik wil een baslijntje maken, heel simpel:

C-5 - C 3 - C 5 - C 4 - C 4 - F 5 - F 4

De eerste vier noten (C-5 - C 3 - C 5 - C 4) doet 'ie prima, totdat dus de vijfde noot dezelfde is als de 4e (C 4 - C 4): de vijfde noot wordt niet of 'at random' gespeeld (wanneer de sequence loopt). Pas als de 6e noot weer een andere toon heeft (F 6), speelt ie weer verder. Hoogst irritant. Note off's geven tussen werkt niet, het probleem blijft. Nou dacht ik dat de Juno 106 de eerste synth was met zeer geavanceerde midi mogelijkheden, dus het lijkt me dat iets simpels als het achter elkaar herhalen van noten wel moet lukken? Is dit een bekend probleem, moet m'n juno naar de dokter?
 
dat heb ik ook wel eens gehad, vooral als de duur van de noten elkaar precies opvolgen...

de duration van de voorgaande noot met 1 korter maken, zodat de noten iets meer gescheiden zijn wilt dan wel eens werken...

heb je het eens geprobeerd in de poly II mode?
 
Dit is volgens mij een standaard probleem van de Juno 106.
Je kunt het inderdaad makkelijk oplossen door je gate time ietsjes
korter te maken. Dus bijv 16de met een resolutie van 96 hebben een
maximum gatetime van 23, ipv van 24.

Ik heb dit overigens ook wel es met andere synths gemerkt...

equate
 
Als je de handleiding er even op na slaat kun je een toetscombinatie vinden die je bij het opstarten ingedrukt moet houden om je juno in een diagnostische modus te starten. Je kunt dan per oscillator kijken of dat-ie het nog doet. Kan overigens ook een kapot filter zijn. De precieze knoppen weet ik niet meer (heb mijn Juno106 al een tijd geleden verkocht), maar als je zelf geen manual hebt, kan iemand op het forum je misschien verder helpen.

groet!
 
Dat kan idd als de noten elkaar meteen opvolgen. Dan is de noot nog niet uitgedooft (release) en de andere weer begonnen. Daardoor klinkt het soms als 1 noot.

Nu ben ik even het woordje vergeten met hoe ik dat oplos, maar ik zal het toch proberen uit te leggen.

In cubase kan je de onderverdeling van de maat instellen. Deze stel je dan in op 1/64 of 1/32 (net wat nodig is) en ga je de noot steeds een stukje korter maken totdat je de noten apart hoort.
Meestal werkt het dan wel.
 
Origineel geplaatst door Hazes
Als je de handleiding er even op na slaat kun je een toetscombinatie vinden die je bij het opstarten ingedrukt moet houden om je juno in een diagnostische modus te starten. Je kunt dan per oscillator kijken of dat-ie het nog doet. Kan overigens ook een kapot filter zijn. De precieze knoppen weet ik niet meer (heb mijn Juno106 al een tijd geleden verkocht), maar als je zelf geen manual hebt, kan iemand op het forum je misschien verder helpen.
groet!

Dat zei ik dus ook, zie de link hierboven. Manual staat op mijn site bij "doc".
 
Bedankt voor jullie hulp!!

Helaas, overschakelen op poly 2 werkt niet. Ook de cubase tip haalt niets uit op het arme ding.
Ik heb de service manual gedownload (dank je Wesko!), en met de daarin aangegeven tests lijkt ook alles in orde, hoewel ik niet zeker weet of ik het juiste heb gedaan (het tweede gedeelte van het schema op pagina 11 is nogal cryptisch). Ik bedacht me later (misschien maakt het nog wat uit) dat het probleem zich alleen maar voordoet als ik de synth met midi aanstuur; als ik met de toetsen werk lukt het me wel dezelfde noten snel achter elkaar te spelen. Ik vermoed dus dat het probleem daar ligt.
Toch maar naar de dokter...
 
Origineel geplaatst door wesko
Dat zei ik dus ook, zie de link hierboven. Manual staat op mijn site bij "doc".

mea culpa maxima... had nog geen :koffie: gehad.....
 
Back
Top