Juno 106 opknapservice?

neoking

Stamgast
Lid sinds
1 Maart 2017
Berichten
273
Hallo forumgenoten!

Beetje vaag verhaal om mee te beginnen, maar ik heb net op marktplaats een defecte Juno 106 aangeschaft. Ik wist in eerste instantie niet of het om een goed exemplaar ging, daar de mensen van wie ik hem wou kopen geen Nederlands konden. Had een redelijke prijs afgesproken van tevoren (ervan uitgaande dat ie in goede staat was) en ging met de trein vandaag dus naar het zuiden van het land om hem eens te testen. Na al wat informatie te hebben vergaard vantevoren over hoe de Juno te testen op defecten, kwam ik erachter dat sommige voicechips niet meer goed werkten (heel soms hoorde ik geen geluid bij het indrukken van een toon), sommige noten bleven hangen op zacht volume (bekend Juno probleem) en dat er heel random soms noten met portamento doorheen kwamen terwijl portamento op 0 stond. Door middel van het gebruiken van mijn smartphone als tolk, maakte ik kenbaar dat ik geen interesse meer had omdat er teveel defecten in zaten. De verkoper wou er echter per se van af en gaf me een dusdanig interessant aanbod dat ik hem toch maar heb overgekocht :okdan:

Nu meen ik dat sommigen hier wel enige ervaring hebben met het opknappen van een juno en vroeg me eigenlijk af: Wie o wie kan mij hier voor een leuke prijs verder mee helpen om mijn nieuwe Juno weer levend uit de dood terug te brengen? :beard:
(voor de goede orde: hij werkt dus nog wel, maar met enkele (bekende) juno kuurtjes) Ook zijn de faders beetje stoffig en is ie uiterlijk gezien ook wel aan een extra beurtje toe, al is het belangrijkste voor mij dat ie gewoon weer goed werkt.
 
Ik kan je hiermee zeker van dienst mee zijn, onderdelen heb ik op voorraad. Zie je PB 8)
 
Juno 106 reparatie

Juno 106 reparatie

Hoi,

Ik heb ook een defecte Juno, volgens mij is een voice stuk :(
Bij deze ook behoeftig aan een reparateur.

Groet

Kevin
 
Waar woon je kdevries?
 
Back
Top