Trance probeersel

Heb het even geluisterd en het is inderdaad een beetje rommelig, maar probeer eens het arrangement na te maken van een nummer in de stijl die je wilt maken. Waarschijnlijk dat het dan al wat beter wordt en meer 1 geheel wordt. En je leert er een hoop van.
 
Ik denk iig dat de basis oké is om verder mee te gaan. Wellicht door wat breaks spanning aanbrengen en misschien het 'lead'geluid ook iets rauwer af en toe. Een filter oid? Zal iig nog eens goed nagaan waar je spanning kunt aanbrengen. Even alleen de melody met een lichte achtergrond kan daar ook voor zorgen om later weer over te gaan naar een climax...zeg maar de tip van Baseman.

Iig succes
 
doet me beetje denken aan Cotten Eye Joe :bekdicht:

Die lead staat wel behoorlijk hard, die kan wel wat zachter denk ik.

Verder niet helemaal mijn ding, ietsie pietsie te happie.

succes
 
hallo hee, dit meen je niet serieus toch?
het is rommelig, geen opbouw, slechte geluiden, slechte afstelling.
Vooruit een beetje nuance dan, t is gewoon een boutnummer van kabouter plop. Doet me denken aan het draad van gehoorbeschadiging :D:L
 
He Jsteen,

Vind 't een beeetje aan de rommelige kant. Het lijkt een beetje afgeraffeld.

'k Denk dat als je er de tijd voor neemt (qua variatie en 'inkomen' van geluidjes) en het nummer langer maakt dat het al een stuk beter is.
:erm: hoop dat 't een beetje overkomt wat ik bedoel? Geluidjes en melodietjes zijn wel leuk opzich, maar het wisselt elkaar ietsje te vlug af, vind ik.
 
voor trance is dit idd wel heel erg blij, wat mensen hier boven beweren (met afraffelen e.d.) is denk ik niet op jou van toepassing. Zo te horen maak je nog niet heel erg lang dit soort muziek en moet je hier gewoon lang mee oefenen om je sounds te optimaliseren en echt goed te laten klinken...en ik heb ook als tip..luister naar eens naar de arrangements van de pro's zoals bijv. sean tyas...
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties :okdan: Het probleem is dat ik zoveel leuke geluiden heb dat ik niet meer weet wat ik moet gebruiken :bekdicht:

Ik denk dat ik het nummer opnieuw ga opbouwen met minder synh's maar wel een duidelijke Lead erbij. Plus meer afwisseling. Het is nu inderdaad veel van het zelfde ;)

Het idee om een bestaand nr. erbij te pakken is helemaal niet gek. Dat ga ik zeker wel doen! Helaas heb ik dit weekend niet zoveel tijd :( Maar dat komt zeker.

Bedankt voor het luisteren en jullie reacties :). Helaas dit weekend weinig tijd =( Maar ik ga zo snel mogelijk weer aan de slag!

Greetz!
 
Laatst gewijzigd:
nee, eigenlijk hetzelfde verhaal....er zit wel enige vorm van opbouw in maar de sounds zijn nog te 'droog' en klinken heel dun...vergelijk het met de (trance) platen van nu en hoor het verschil...
 
klinkt grappig! Zeker niet mijn muziek.. maar klinkt niet verkeerd... beetje happy hardcore? (sorry als ik je nu intens beledig..)

Ik had trouwens de bass wel iets vetter willen zien in t begin..
 
Hey Leuke Gast bedankt voor je compliment!!!

Ik heb een nieuw Trance nummer geprobeerd te maken!! Hij heet Trance Q. Ik ben benieuw of jullie de sounds nu vettter vinden *D

Het is het 1e nummer op http://www.myspace.com/djsnowynl

vraagt zich af waar dat loopje nou toch ook weer vandaan komt haha.

Verder gewoon nog veel oefenen en goed naar bestaande pro tracks luisteren man :).
 
vraagt zich af waar dat loopje nou toch ook weer vandaan komt haha.

Verder gewoon nog veel oefenen en goed naar bestaande pro tracks luisteren man :).

Ik blijf zeker oefenen ;) Je bedoeld met dat loopje die kick + vingerknip? Die heb ik idd. van een wav Cd. De overige drums komen van de standaard LM7 in Cubase. De Synth's zijn verder uit mijn SH-201 en 1 VST!

Greetz!!:okdan:
 
mmhh. ik heb wat aanpassingen gedaan. Maar het is er volgens mij niet beter op geworden. Wat denken jullie verder proberen te mixen tot het klopt of aan een nieuw nummer beginnen? Het gaat dus om het nummer "Trance Q V2"
 
Back
Top