Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is wel handig om die toonladders te kennen ja, .
Een geschoolde muziekgast heeft me ooit eens alles op een A4 geschreven. De hele harmonieleer is te doen op een A4. .
Klopt. Maar dan heb je er meer aan om les te nemen of kennis op te doen dan op een forum te vragen welke noten je moet hebben. Give a man a fish, and he'll eat for a day; teach a man how to fish, and he'll eat for a lifetime.Zonder kennis van piano of keyboard spelen zijn akoorden echt niet zo vanzelfsprekend hoor
overigens vind ik dit wel een zeer matige draad
Maar toch komen een hoop sessiemuzikanten in de R&B wereld recht uit jazz en gospel en hebben ze een heel gedegen opleiding gehad
Even een voorbeeldje voor je gemaakt:
http://www.theheartcore.com/music/cassius_sound_of_violence_remixes.mp3
Stap 1: we gaan zoeken in welke toonsoort het nummer is geschreven. Dat is de noot die je aan kunt blijven slaan en dan blijft het goed klinken.
Stap 2: we gaan er een eenvoudig akkoord bij spelen.
Stap 3: 1 akkoord is maar saai, dus maken we er wat meer.
Stap 4: alternatief voor stap 3, ligt ook weer een beetje aan de muziekstijl die je wilt maken.
Mooi, waar te beginnen? De standaard dance accoorden gaan
me wel goed af, maar de ietwat luxere jazz feeling zou ik ook wel
iets meer onder de knie willen krijgen. Enige boekentips?
Ik ben wel eens jaloers op die mannen die de meest prachtige
smooth/fusion jazz uit een klaviertje toveren.
Thanks Quifster, maar je ging er van uit dat ik het notenschrift
beheers . Ik meende namelijk geen geschreven accoorden te
zien op de op de niet klikbare thumbnails van de pagevoorbeelden
(200x400 resolutie)
Er moeten toch wel boeken zijn waarin de accoordenleer beschreven
wordt in F#m7 etc? Althans, dat mag ik hopen.
Ik denk dat het meer met luisteren naar muziek en doorzetting te maken heeft dan talent en aanleg. Grootste deel van muziekanten in de wereld zijn dagelijks alleen bezig met naspelen van andermans werk. Of het nou klassieke muziekanten zijn of balzaal muziekanten. Een klein deel hiervan heeft echt talent en aanleg. En die laatsten moeten echt nog doorzetting hebben om dat talent te uitten.het is gewoon zo dat als je het gevoel voor muziek hebt (bijv piano spelen) dan gaat het gewoon vele malen makkelijker om iets na te spelen of zelf te maken. Wanneer je geen aanleg voor dit hebt zal het gewoon 1000x langer duren of gewoon niet opkomen.
Inderdaad, niet stoppen want zelfs Jump style werkt inspirerend,maar moet je dan stoppen met maken van muziek?
ik zeg: dat ligt aan jezelf. als je graag al die moeite door wil blijven doen ga je gang als je er plezier in hebt.
Want het gaat vind ik allemaal om plezier/emotie blablabla met muziek. Je moet er wel achter staan en goed vinden.
en de ene kan zo iets improviseren de ander kan Bach perfect spelen. So what . Iedereen zijn ding.